וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשל היעדר תקציב: הופסק גיוס לוחמי אש לרשות הכיבוי וההצלה

26.1.2020 / 20:15

פרסום ראשון: נציב הכבאות וההצלה פנה במכתב חריף לאוצר והתריע כי בשל אי העברת התקציב "מתן המענה המתחייב לאזרחי ישראל ייפגע אנושות בשגרה ובחירום". גורם בכיר בשירות: "אין שקל להזיז עפרון. אם זה לא יטופל ברצינות המצב רק יחמיר". האוצר: "טרם הוגשה בקשה רשמית"

צילום: כיבוי והצלה, עריכה: טל רזניק

נציב כבאות והצלה דדי שמחי שיגר לפני כמה ימים מכתב למשרד האוצר, ובו הודיע על עצירת גיוס כוח האדם בשל היעדר תקציב - כך נודע היום (ראשון) לוואלה! NEWS. "רק באירועי ההצפות האחרונים נוכחו כולם בחשיבות כבאות והצלה ובצורך לתת מענה יעיל ומהיר למספר גדול של אירועי סכנת חיים, שלצערנו בחלק מהם קיפחו אנשים את חייהם", התריע הנציב שמחי.

"אי גיוס כוח אדם למערך הכבאות וההצלה (כב"ה) לרבות בתפקידים מבצעיים ותפקידי מטה מבצעיים, פוגע פגיעה אנושה במתן המענה המתחייב לאזרחי ישראל בשגרה ובחירום", הוסיף הניצב. במכתב הוא ביקש ממשרד האוצר להחריג את גיוס כוח האדם לרשות, ולאפשר את גיוס לוחמי האש.

פעילות של כבאים בשריפות בעוטף עזה, נתיבות. ניב אהרונסון
מחסור משמעותי של כוח אדם/ניב אהרונסון

"אין שקל להזיז עפרון מצד לצד", תיאר גורם בכיר ברשות בשיחה עם וואלה! NEWS, "היעדר התקציב פוגע פגיעה ישירה במערך המבצעי של כב"ה, אירועי ההצפות האחרונים הם עדות לכך ואם זה לא יטופל ברצינות המצב רק יחמיר".

מנגד, גורם באוצר המעורה בפרטים, אמר בשיחה עם וואלה! NEWS כי המכתב ששיגר שמחי "הוא לא יותר מכסת"ח" וציין כי "אם הנציג רוצה לגייס, יש דרכים אפקטיביות יותר לעשות את זה מאשר לשלוח מכתבים חסרי תועלת".

דדי שמחי,  נציב כבאות והצלה. ראובן קסטרו
"הדבר פוגע פגיעה אנושה". הנציב שמחי/ראובן קסטרו

רק לאחרונה, בעקבות אסון המעלית בתל אביב שבו קיפחו את חייהם דין שושני וסתיו הררי, עלתה לכותרות מצוקת כוח האדם בכבאות, אז אמרו ברשות כי הם עמלים על גיוס כוח אדם נוסף לארגון. אולם כעת, מהמכתב ששיגר הנציב שמחי נראה כי תוספת כוח האדם הצפויה לארגון שכל כך זקוק לה, עומדת בסכנה.

המכתב ששלח נציב כבאות והצלה, דדי שמחי בנושא עצירת גיוס של לוחמי אש בשל היעדר תקציב 26 בינואר 2020. אתר רשמי
המכתב ששלח נציב כבאות והצלה, דדי שמחי בנושא עצירת גיוס של לוחמי אש בשל היעדר תקציב 26 בינואר 2020/אתר רשמי

בתחילת החודש נחשף בתכנית "חי בלילה" דוח מסווג של מערך הכבאות שהוגש לפני פחות מחודש ומציג תמונת מצב עגומה: למרות שקיימים יותר מ-3,000 תקנים לכבאים, רק כ-2,200 מאוישים - חוסר משמעותי של 27% במצב כוח האדם שהארגון כה זקוק לו.

מכב"ה נמסר: "כבאות והצלה לישראל הינו גוף מבצעי מציל חיים המחייב גיוס כח אדם באופן סדיר ורציף על מנת לתת מענה מבצעי הולם לאזרחים. נציב כבאות והצלה פנה מתוקף תפקידו ואחריותו המקצועית, לגורמים הרלוונטיים על מנת שהמענה המבצעי לאזרחי לישראל לא יפגע ואנו סמוכים ובטוחים שכך יהיה".

ממשרד האוצר נמסר: "לאור העובדה שלא אושר תקציב מדינה לשנת 2020 והמדינה מנוהלת באמצעות תקציב המשכי, כל בקשה להתקשרות חדשה או לקליטת תקנים חדשים צריכה לקבל את אישורה של ועדת החריגים באוצר. עד כה לא הגיעה בקשה רשמית לוועדת החריגים בנושא. לכשתוגש בקשה רשמית על ידי המשרד לביטחון פנים, הוועדה תדון בה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully