וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עקב הפרסום בוואלה! NEWS: ועד הכבאים ימשיך בעיצומים גם ב"ספורטיאדה"

28.10.2019 / 0:34

ההסתדרות סיכמה עם הנציבות כי ועד העובדים יקפיא את צעדיו הארגוניים, לטובת השתתפות באירוע הספורט באילת. אולם אז החליטו לחזור בהם מהפסקת העיצומים, זאת בשל ביקורת על המהלך וטענתם כי נציב הכבאות הדליף וסילף את ההסכם לתקשורת

מכבי אש בתחנת כיבוי אש בחיפה. ערן גילווארג
ימשיכו בעיצומים במקביל לאירוע באילת/ערן גילווארג

עו"ד גיל בר-טל, יו"ר הסתדרות המעו"ף, שיגר הערב (ראשון) מכתב זועם לרב טפסר דדי שמחי, נציב כבאות והצלה, בו התרעם כי הדליף לתקשורת באופן מגמתי לדבריו, את הסיכומים ביניהם, מה שהביא את ועד עובדי הכבאות ואת ההסתדרות לבטל את הסיכום עם שמחי ולשוב לעיצומים, זאת במקביל לנופש ה"ספורטיאדה" באילת. מעבר לסבסוד המלא של הנופש, יקבלו עובדי הכבאות גם תשלום עבור ימי עבודה מלאים.

ביום שישי האחרון פורסם בוואלה! NEWS כי ועד עובדי הכבאים הקפיא את הצעדים האירגוניים בהם פתח, לטובת השתתפות כ-300 עובדי כבאות ב"ספורטיאדה" באילת שתתקיים השבוע, אירוע שבו משתתפים מדי שנה ועדי עובדים מארגונים שונים בארץ בהם לוחמי האש. הכבאים פתחו בעיצומים החל מאמצע חודש ספטמבר במחאה על מה שהם מכנים "פגיעה בתנאי העסקתם".

המכתב שנשלח לנציב הכבאות דדי שמחי מטעם ההסתדרות. צילום מסך
"הופיעו כתבות המכפישות את ההסתדרות". המכתב שנשלח לנציב הכבאות דדי שמחי מטעם ההסתדרות/צילום מסך
המכתב שנשלח לנציב הכבאות דדי שמחי מטעם ההסתדרות. צילום מסך
"פגעת באמון ההסתדרות פעם נוספת". המכתב שנשלח לנציב הכבאות מטעם ההסתדרות/צילום מסך

בנציבות התרעמו שבזמן שהכבאים נוקטים בעיצומים, במסגרתם הם אינם לוקחים חלק בהכשרות מצילות חיים ולא מאיישים את מוקדי חירום, הם דורשים לצאת לאירוע באילת. הנציבות כבר התחייבה להקצות לטובת הנופש כחצי מיליון שקלים, ועוד 150 אלף שקלים שולמו מכספי הוועד, זאת בנוסף לתשלום ימי עבודה מלאים בזמן הנופש. הכספים יועדו לרכישת ביגוד ספורט מתאים לכבאים וכ-120 חדרי מלון באילת. בנציבות דרשו מוועד הכבאים להפסיק בעיצומים, אחרת לא יאפשרו את ההשתתפות ב"ספורטיאדה".

בוועד הכבאות הבינו שמדובר באיום ממשי, ולאחר התערבות יו"ר ההסתדרות, ארנון בר דוד, הוועד הגיע להסכמות עם הנציבות ולפיהם יפסיקו את העיצומים בתקופת ה"ספורטיאדה" בלבד מה שיאפשר את יציאת המשלחת לאילת. כאמור, כעת החליטו בהסתדרות לחזור בהם בשל מה שהם מכנים "סילוף הסיכומים וכתבות מכפישות בעיתונות".

מנציבות כבאות והצלה נמסר בתגובה: "העובדה כי יו"ר הסתדרות המעוף חזר בו מהסכמתו להקפיא את כל צעדים הארגוניים במהלך ימי הספורטיאדה אינה צריכה להפתיע איש ובוודאי שאינה בבחינת חדשות למי שעוקב אחר התנהלותם של ראשי ההסתדרות הפועלים בשנים האחרונות לסכל כל מאמץ להבריא את מערך הכבאות. נציב כבאות והצלה לישראל רב טפסר דדי שמחי ימשיך להיאבק להטמעת תרבות ארגונית ערכית ומקצועית במערך הכבאות ולהפיכתו לארגון מבצעי מציל חיים המוביל בישראל".

"מדובר בשביתה לצורך שביתה"

בשבוע שעבר, ביקרו גורמים במערך הכבאות את ההסכם שנחתם עם ועד עובדי הכבאות, ומסרו לוואלה! NEWS כי "מדובר בפשיטות רגל ערכית ומוסרית של ועד ארגון הכבאים המשבית את הארגון, פוגע בכשרות המבצעית ואז מבטל את ההשבתה כלאחר יד רק מתוך אינטרסים זרים של חופשה ופנאי באילת. כזכור לפני כחודש, הכריז ועד ארגון הכבאים על עיצומים ועבודה במתכונת שבת תוך שהוא דוחה ניסיונות גישור של נשיא בית הדין לעבודה בנצרת". נשיא בית הדין לעבודה בנצרת, השופט מירון שוורץ, אף ציין בהחלטת ביניים כי נראה שמדובר בשביתה לצורך שביתה והוא לא מתכוון לתת יד לכך. "העובדה כי השביתה הוקפאה בתמורה לנופש באילת מטילה צל כבד על כוונות ועד הכבאים", אמרו.

(עדכון ראשון 23:23)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully