וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יו"ר ההסתדרות על הפיטורים בסלקום: "לא אתן לפגוע בעובדים ערב חג"

24.9.2019 / 16:28

ארנון בר דוד קרא לשר התקשורת להתערב למניעת פיטורי מאות עובדי החברה. "לאן הגענו? איפה הרגישות בערב החג?", תקף יו"ר ההסתדרות. על המשבר בשוק הסלולר אמר: "פיטורי עובדים לא יפתרו את הכשלים"

צילום: ניב אהרונסון, עריכה: אסף דרורי

יו"ר ההסתדרות ארנון בר דוד קרא היום (שלישי) לשר התקשורת דוד אמסלם ולמשרדו להתערב במשבר בסלולר עקב פיטורי עובדי קבוצת סלקום. "אני לא מבין איך המשבר קורה בערב החג. עובדת שיש לה חמישה ילדים קיבלה מכתב פיטורים. לאן הגענו? איפה הרגישות כלפי העובדים?", תקף בר דוד בדיון חירום שכינס בהשתתפות ראשי הוועדים של החברות פלאפון, סלקום, פרטנר והוט-מובייל.

בר דוד הודיע כי ההסתדרות תעשה "כל מאמץ" לטפל במשבר ותיתן את הגיבוי לוועדים. "לא יעלה על הדעת שיהיו מהלכים חד-צדדיים ושעולם התקשורת, שהתנהל בצורה מסודרת ביחסי העבודה, החליט עכשיו לשבור את הכלים. אנחנו מבינים שיש רגולציה מטורפת שהביאה להפסדים כבדים", הוסיף בר דוד. הוא פנה לשר התקשורת ואמר: "מישהו צריך להתערב כדי שעולם התקשורת יתפתח. אני קורא לנציגי החברות לשבת עם הוועדים ולהתנהג בצורה מכובדת. אני קורא להם לשבת איתנו לפני החג. פיטורי עובדים לא יפתרו את הכשלים".

ועדי חברות הסלולר בפגישה בהסתדרות לרגל פיטורין המוניים בהשתתפות יו"ר ההסתרות ארנון בן דוד, בית ההסתדרות, 24 בספטמבר 2019. מערכת וואלה!
"פיטורי עובדים לא יפתרו את הכשלים". בר דוד/מערכת וואלה!

עובדי החברה פתחו הבוקר בשורת צעדים ארגוניים בעקבות הודעתו של מנכ"ל החברה ניר שטרן על הכוונה לפטר מאות עובדים לאחר החגים. מיה יניב, יור ועד עובדי סלקום, אמרה במסיבת העיתונאים כי "שוק התקשורת הוא שוק שלא מצליח להגיע לשיווי משקל בגלל התערבות הממשלה". לדבריה, "מאבק של כל אזרחי ישראל שימצאו את עצמם עם תשתיות של מדינות עולם שלישי. לעולם לא היינו מנהלים מאבק נגד האינטרס הציבורי. המאבק הוא של כולם".

קרן אופק, יו"ר ועד פרטנר, הצטרפה לדבריה ואמרה בנוגע לתזמון ההודעה על הפיטורים כי "ההודעות של פלאפון וסלקום שלושה ימים לפני החג מזעזעת בעיניי. ליבנו אתכם. זה הזמן שמישהו במשרד התקשורת יתעשת ויקבל אחריות על השוק המטורף שמתנהל כמו ג'ונגל. בסוף כמו שמיה אמרה, התשתיות נפגעות וגם האזרחים".

עוד בוואלה!

"גם הציבור ייפגע": המשבר בשוק הסלולר לא יסתיים בפיטורי העובדים

לכתבה המלאה

משבר בשוק הסלולר

בר דוד הורה הבוקר ליו"ר ועד עובדי החברה לפתוח באופן מיידי בצעדים ארגוניים. במסגרת העיצומים, הופסקה העבודה במטה החברה בנתניה ובסניפי החברה ברחבי הארץ לטובת אסיפות הסברה של העובדים. יניב הזהירה הבוקר כי "כל רצון או כוונה של ההנהלה לבצע שינויים ארגונים או פיטורי עובדים ייתקל בחומה בצורה ובהתנגדות, מהקשות ביותר שידעה החברה. גם מנכ"ל סלקום יודע מצוין כי המשבר בענף לא ייפתר בפיטורי עובדים, אלא בעבודה נרחבת מול משרד התקשורת לפתרון הכשלים החמורים בשוק, אשר אינם בעיה רק של עובדי סלקום, אלא של כלל אזרחי המדינה".

המנכ"ל שטרן פנה מוקדם יותר ישירות לעובדי החברה ועדכן אותם בתכנית ההתייעלות המתוכננת. לדבריו, התכנית תכלול אומנם פיטורי עובדים, אבל מטרתה היא להביא את החברה למצב טוב יותר על-מנת שתוכל להמשיך ולשרוד. הוא שיגר סרטון לכל עובדי החברה ובו התייחס לתוכנית ההבראה. "סלקום היא מובילת שוק, אך יש צורך בשינוי גדול", טען. "מטרת-העל של המהלכים היא להשיב את סלקום לרווחיות ויציבות פיננסית. לצערי הרב, חלק בתוכנית יכלול פיטורי עובדים. לאחר המהלך הכואב רובכם תזכו לעבוד במקום עבודה שיעניק לכם שכר הוגן וביטחון תעסוקתי".

סלקום סניף נתניה, יוני 2015. Goggle earth, אתר רשמי
הנימוק לפיטורים - הרגולציה הכבדה והסביבה התחרותית בשוק התקשורת. משרדי סלקום/אתר רשמי, Goggle earth

שטרן נימק את הפיטורים בצעדים הדרושים לחברה על מנת להתמודד עם הפסדיה, אותם הסביר ברגולציה כבדה ובסביבה התחרותית בשוק התקשורת. "סלקום סוחבת על גבה חוב גדול מאוד - כל אלה הובילו אותנו להפסד בשנת 2018 שהעמיק במחצית הראשונה של שנת 2019. חברה בריאה לא יכולה להמשיך ולהפסיד לאורך זמן. מטרת-העל של המהלכים שמיד אפרט היא להשיב את סלקום לרווחיות ויציבות פיננסית".

בהסתדרות נערכים למשבר בענף התקשורת כולו, לאור המצב הקשה שממנו הוא סובל בשנים האחרונות. לצד סכסוך העבודה שהוכרז בסלקום, עובדי פלאפון ממשיכים גם היום בעיצומים בחברה. ועד העובדים הודיע על עיצומים בחטיבה העסקית ובחטיבה הפרטית, וכן על הקפאת ההשקה של מכשיר האייפון החדש. במהלך היום מאות עובדים פוצצו ישיבה של הנהלת החברה. בתגובה, מנהלים דחפו ואף הכו עובדים.

ועדי חברות הסלולר בפגישה בהסתדרות לרגל פיטורין המוניים בהשתתפות יו"ר ההסתרות ארנון בר דוד, בית ההסתדרות, 24 בספטמבר 2019. מערכת וואלה!
בר דוד, היום/מערכת וואלה!

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully