וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות הכוונה לפטר מאות עובדים: העבודה בקבוצת סלקום נפסקה

24.9.2019 / 11:01

אחרי שמנכ"ל החברה ניר שטרן עדכן בכוונתו על פיטורים המוניים לאחר החגים, עובדי הקבוצה פתחו בצעדים ארגוניים. במטה חברה בנתניה ובשאר מרכזי השירות, עצרו העובדים את עבודתם וכונסו לאסיפות הסברה. יו"ר ועד העובדים: "כל צעד של ההנהלה מסוג זה ייתקל בחומה בצורה"

עריכה: עמית שמחה

עובדי קבוצת סלקום פתחו הבוקר (שלישי) בשורה של צעדים ארגוניים בעקבות הודעתו של מנכ"ל החברה, ניר שטרן, על הכוונה לפטר מאות עובדים לאחר החגים. במטה החברה בנתניה ובסניפי החברה ברחבי הארץ הופסקה העבודה לטובת אסיפות הסברה של העובדים, לאחר שיו"ר ההסתדרות ארנון בר דוד הורה באופן מידי ליו"ר ועד עובדי החברה מיה יניב לפתוח בצעדים ארגוניים.

"כל רצון או כוונה של ההנהלה לבצע שינויים ארגונים או פיטורי עובדים ייתקל בחומה בצורה ובהתנגדות, מהקשות ביותר שידעה החברה", אמרה יו"ר הוועד. "גם מנכ"ל סלקום יודע מצוין כי המשבר בענף לא ייפתר בפיטורי עובדים, אלא בעבודה נרחבת מול משרד התקשורת לפתרון הכשלים החמורים בשוק, אשר אינם בעיה רק של עובדי סלקום, אלא של כלל אזרחי המדינה שימצאו עצמם בקרוב עם תשתיות תקשורת המתאימות, במקרה הטוב, למדינות עולם שלישי. המאבק שלנו הוא לטובת העובדים ולטובת האזרחים", הוסיפה.

באסיפת העובדים במטה החברה ביקשה יניב מהעובדים להירתם לצעדים ולהימנע מלשוב בעבודה. "אף אחד לא ישוב עד לעדכון נוסף", הצהירה.

סלקום סניף נתניה, יוני 2015. Goggle earth, אתר רשמי
העבודה במטה ובסניפים הופסקה. משרדי סלקום/אתר רשמי, Goggle earth

המנכ"ל שטרן פנה הבוקר ישירות לעובדי החברה ועדכן אותם בתכנית ההתייעלות המתוכננת. לדבריו, התכנית תכלול אומנם פיטורי עובדים, אבל מטרתה היא להביא את החברה למצב טוב יותר על-מנת שתוכל להמשיך ולשרוד. הוא שיגר סרטון לכל עובדי החברה ובו התייחס לתוכנית ההבראה. "סלקום היא מובילת שוק, אך יש צורך בשינוי גדול", טען. "מטרת-העל של המהלכים היא להשיב את סלקום לרווחיות ויציבות פיננסית. לצערי הרב, חלק בתוכנית יכלול פיטורי עובדים. לאחר המהלך הכואב רובכם תזכו לעבוד במקום עבודה שיעניק לכם שכר הוגן וביטחון תעסוקתי".

בעקבות דבריו, יו"ר ההסתדרות הכריז על סכסוך עבודה בסלקום, ובשעות אחר הצהריים יכנס דיון חירום בהשתתפות ראשי הוועדים של החברות פלאפון, סלקום, פרטנר והוט מובייל-PHI. "התנהגותו הברוטלית וחסרת הרגש של מנכ"ל סלקום ניר שטרן כלפי עובדי החברה - שהם ההון האנושי החשוב ביותר שלה - ופעולותיו החד-צדדיות, ייענו על ידי ההסתדרות וארגון עובדי סלקום ביד קשה", אמר בר-דוד. "שטרן מפר ביד גסה הסכם שנחתם אל מול העובדים וההסתדרות, שבו כבר סוכמו דרכי ההתנהלות. ההסתדרות לא תשב בחיבוק ידיים ותיתן ליו"ר הוועד מיה יניב וכלל עובדי סלקום גיבוי מלא במאבק על ביטחונם התעסוקתי. חוסר הרגישות שמפגינה הנהלת סלקום היא לא פחות מהתנהגות מקוממת, ובישראל בשנת 2019 לא ניתן להשלים עם התנהגות שכזו".

לדבריו הצטרף גם יו"ר איגוד עובדי הסלולר, האינטרנט וההיי-טק בהסתדרות, יקי חלוצי. "בלתי נתפס שערב ראש השנה, הנהלת סלקום בוחרת לנהוג בחוסר רגישות משווע כלפי עובדיה, שהם המנוע העיקרי של החברה", אמר. "אין מקום בישראל של שנת 2019, שמאות רבות של עובדים יעודכנו בתקשורת, שאולי הם 'יעלו בגורל' ויפוטרו ממקום עבודתם. נתנגד לכוונת החברה לפטר".

עוד בוואלה!

כתב האישום דוחק בנשיא: המפתח לכספת הפוליטית לא נמצא רק בידי ריבלין

לכתבה המלאה
מנכ"ל סלקום, ניר שטרן, מאי 2015. ראובן קסטרו
מנכ"ל סלקום ניר שטרן/ראובן קסטרו

"החברה סוחבת חוב על גבה"

המנכ"ל שטרן נימק את הפיטורים בצעדים הדרושים לחברה על מנת להתמודד עם הפסדיה, אותם הסביר ברגולציה כבדה ובסביבה התחרותית בשוק התקשורת. "סלקום סוחבת על גבה חוב גדול מאוד - כל אלה הובילו אותנו להפסד בשנת 2018 שהעמיק במחצית הראשונה של שנת 2019", ציין בפנייתו לעובדים."חברה בריאה לא יכולה להמשיך ולהפסיד לאורך זמן. מטרת-העל של המהלכים שמיד אפרט היא להשיב את סלקום לרווחיות ויציבות פיננסית".

בהמשך פירט שטרן את הצעדים שכבר פורסמו, כגון גיוס הון, הקטנת היקף ההשקעות, צמצום השקעות ועוד. "עלינו לפעול מיידית, להסתכל למציאות בעיניים ולבצע מהלכים משמעותיים וקשים. זו הדרך היחידה להבטיח את עתידה של סלקום. לצערי הרב, חלק בתוכנית יכלול פיטורי עובדים", אמר.

מנכ"ל סלקום הדגיש כי לחברה יש מבנה ארגוני עתיר כוח-אדם בהשוואה למתחרים, דבר הפוגע ביכולת התחרותית שלה. "על-מנת להתאים את סלקום לתנאי השוק, יהיה לצערי צורך בצמצום משמעותי בכוח-האדם בחברה", אמר. "לאחר המהלך הכואב רובכם תזכו לעבוד במקום עבודה שיעניק לכם שכר הוגן וביטחון תעסוקתי. אף אחד לא אוהב לפטר עובדים. בוודאי שאני לא אוהב זאת; אך לעתים אין ברירה, והרגע הזה הגיע".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully