וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עובדי הכבאות יפסיקו את העיצומים לטובת אירוע ספורט: "פשיטת רגל ערכית"

25.10.2019 / 14:44

בנציבות התרעמו שבעת שנוקטים הכבאים בצעדים ארגוניים, הם דורשים לצאת לספורטיאדה השנתית באילת והחליטו להקפיא את התקציב המוקצה לה. לאחר התערבות ההסתדרות הגיעו הצדדים להסכמה לפיה יקפיאו את העיצומים לתקופת האירוע בלבד. ועד העובדים: "שמחי נתן הנחיה לא חוקית"

שריפת ענק באחד המפעלים בחוף שמן, 05.09.19. כבאות והצלה, אתר רשמי
העובדים ישובו לצעדים ארגוניים מיד לאחר הספורטיאדה באילת/אתר רשמי, כבאות והצלה

ועד עובדי הכבאות יקפיא את הצעדים הארגוניים לטובת השתתפות מאות כבאים ב"ספורטיאדה" באילת בשבוע הבא, אירוע שבו משתתפים מדי שנה ועדי עובדים מארגונים שונים בארץ בהם לוחמי האש. הכבאים נוקטים בעיצומים החל מאמצע חודש ספטמבר במחאה על מה שהם מכנים "פגיעה בתנאי העסקתם".

בנציבות התרעמו שבזמן שהכבאים נוקטים בעיצומים, במסגרתם הם לא לוקחים חלק בהכשרות מצילות חיים ולא מאיישים את מוקדי חירום, הם דורשים לצאת לאילת לאירוע שמתקיים מדי שנה. נציבות הכבאות בראשות טפסר דדי שמחי התחייבה להקצות לטובת הנופש כחצי מיליון שקלים ועוד 150 אלף שקלים שולמו מכספי הוועד, זאת בנוסף לתשלום ימי עבודה מלאים בזמן הנופש. הכספים יועדו לרכישת ביגוד ספורט מתאים לכבאים וכ-120 חדרי מלון באילת. בנציבות דרשו מוועד הכבאים להפסיק בעיצומים אחרת לא יאפשרו את השתתפות באילת.

בוועד הכבאות הבינו שמדובר באיום ממשי. לאחר התערבות יו"ר ההסתדרות ארנון בר דוד, הוועד הגיע להסכמות עם הנציבות ולפיהן הם יפסיקו את העיצומים בתקופת ה"ספורטיאדה" בלבד, החל מיום שלישי עד יום שבת - מה שיאפשר את יציאת המשלחת לאילת.

דדי שמחי,  נציב כבאות והצלה. ראובן קסטרו
"דרש את הפסקת העיצומים בתמורה למימון המשלחת לאילת". שמחי/ראובן קסטרו

גורמים במערך הכבאות אמרו לוואלה! NEWS כי "מדובר בפשיטת רגל ערכית ומוסרית של ועד ארגון הכבאים המשבית את הארגון, פוגע בכשרות המבצעית ואז מבטל את ההשבתה כלאחר יד רק מתוך אינטרסים זרים של חופשה ופנאי באילת". זאת לאחר שלפני כחודש הכריז ועד ארגון הכבאים על עיצומים ועבודה במתכונת שבת תוך שהוא דוחה ניסיונות גישור של נשיא בית הדין לעבודה בנצרת. נשיא בית הדין לעבודה בנצרת, כבוד השופט מירון שוורץ, אף ציין בהחלטת ביניים כי נראה שמדובר בשביתה לצורך שביתה והוא לא מתכוון לתת יד לכך. "העובדה כי השביתה הוקפאה בתמורה לנופש באילת מטילה צל כבד על כוונות ועד הכבאים", אמר גורם בכבאות.

מוועד עובדי הכבאות נמסר בתגובה: "כרגיל הנהלת הכבאות יודעת רק לשקר ולסלף עובדות. לאחר שיחה בין שמחי ליו"ר ההסתדרות ומתוך הבנה ששמחי עשה טעות של מתחילים ונתן הנחיה לא חוקית וקשה עד בלתי אפשרית ליישום, יו"ר ההסתדרות נתן חבל הצלה לשמחי ומכאן הסיכום לפיו יוקפאו הצעדים עד למוצ"ש עם סיום הספורטיאדה. למען הסר ספק הפסקת הצעדים היא רק לתקופת הספורטיאדה. מיד לאחריה כל עובדי מערך הכבאות יחזרו לצעדים ארגוניים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully