וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הפיץ מידע כוזב": בכירה בנציבות הכבאות תובעת את יו"ר ועד העובדים

27.8.2019 / 16:30

הבכירה הגישה תביעה על סך 270 אלף שקלים לאחר שלדבריה יו"ר הוועד השמיץ אותה בקרב עובדי הנציבות. בכתב התביעה נטען כי הוא ניסה "לביישה ולציירה כבלתי אמינה ללא קווים אדומים". בכיר במערך הכבאות: "פגיעה גדולה בפיקוד". יו"ר הוועד: המשטרה לא מצאה עניין בתלונתה

עריכה: עמית שמחה

המאבק בין ועד העובדים להנהלת נציבות הכבאות מחריף: בכירה בהנהלת הנציבות תובעת את יו"ר ועד העובדים, אבי אנקורי, לאחר שלטענתה הפיץ מידע כוזב אודות מצבה הרפואי והשמיץ אותה בקרב עובדי הנציבות משום שלא התיישרה עם עמדתו ומאבקו בנציב הכבאות דדי שמחי. המאבק הממושך בין היו"ר אנקורי בהנהלת הכבאות, ששיאו תועד בתוכנית עובדה בקשת 12 - אז הוצג יו"ר הוועד כמי שמבצע פרובוקציות, משבית את עבודת הכבאות ברגעי אמת, ומונע התייעלות של הנציבות כחלק ממאבקו בנציב דדי שמחי - מגיע לכתלי בית המשפט.

הבכירה ברשות מכהנת במסגרתה כבר 35 שנה. היא טוענת כי השמצותיו הופצו ברשתות החברתיות. הסיפור החל לדבריה, כשאנקורי נכנס לבניין ההנהלה בנציבות הכבאות עם רמקולים כבדים שמשמיעים קולות של עבודות בנייה ב-104 דציבלים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
נכנס לבניין בנציבות הכבאות עם רמקולים שמשמיעים קולות של עבודות בנייה/מערכת וואלה!, צילום מסך

במשך חצי שעה עמד אנקורי בסמוך לישיבת הנהלה שנכחו בה יועצים משפטים, מנהלים, הבכירה וכן גם נציב הכבאות במטרה לחבל בה. אנקורי אף תיעד את האירוע והפיץ אותו ברשתות החברתיות. בתום האירוע אותה בכירה הרגישה רע והתפנתה לבית החולים, שם אושפזה במהלך הלילה.

בתגובה לכך, על פי כתב התביעה שהוגש לבית משפט השלום בראשון לציון, הפיץ אנקורי הודעות קוליות בקרב העובדים לפיו אותה בכירה זייפה את דבר אשפוזה ומצבה הרפואי וזאת כחלק מהוראה שקיבלה על ידי נציב הכבאות. לאנקורי נשלח מכתב התראה המורה לו לחזור בו משקריו. עורכת דינו כתבה בתגובה כי דבריו נאמרו בלהט הרגע ובתום לב.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
הפגנה מול הנציבות הכבאות הראשית, ראשון לציון, 11 בינואר 2018. ללא קרדיט, מערכת וואלה! NEWS
הפגנה מול נציבות הכבאות הראשית בשנה שעברה/מערכת וואלה! NEWS, ללא קרדיט

אלא שאנקורי לא הסתפק באותו מקרה, מפרטת התביעה, וביוני האחרון העלה סרטון לרשתות החברתיות פייסבוק ויוטיוב.

בסרטון שאורכו שבע דקות טען היו"ר כי אותה בכירה סיפרה לו לפני כמה שנים שעברה התעללות והתעמרות קשה שגרמה לה להתמוטטות עצבים. בכתב התביעה שהוגש נגדו נכתב כי מדובר במידע מסולף ושקרי ואותה בכירה מעולם לא עברה התמוטטות עצבים, אלא פנתה אליו בשנת 2016 כדי שיסייע לעבור תפקיד לאור אי-סדרים שהתגלו באגף שלה שגרמו להתעמרות מצד העובדים.

"לנתבע אין קווים אדומים והאמת כלל אינה מעניינו"

בכתב התביעה נטען כי "די בעיון ובהאזנה לתוכן הפרסומים הכוזבים של הנתבע, כדי ללמדנו על הזלזול והבוטות של הנתבע כלפי התובעת, ועל ניסיונו לביישה ולציירה כבלתי אמינה, תוך שלנתבע אין קווים אדומים והאמת כלל אינה מעניינו. כמובן שמיותר להשחיר מילים בדבר מעמדה של התובעת בקרב העובדים מתוקף תפקידה בארגון".

"התובעת הינה עובדת מצטיינת ומסורה, בעלת רקע של הצטיינות בעבודתה ארוכת השנים בכל תפקיד אותו מלאה במערך הכיבוי, הנחשבת במערך הכבאות כאוטוריטה מקצועית עקב היותה אחראית על הכשרת דורות רבים של לוחמים ומפקדים במערך במשך שנים", נכתב. "פרסומם של לשון הרע האמורים מקים עוולות רבות, אשר עלולות לגרום לתובעת נזקים כבדים, הן נזקי ממון, הן נזקים בלתי ממוניים, הן פגיעה בשמה הטוב והן כבר גורמות לתובעת עוגמת נפש".

שריפה בבית המלון מג׳יק פלאס באילת 19 באוגוסט 2019. תיעוד מבצעי כבאות והצלה, אתר רשמי
"היא למעשה האמא של הכבאים"/אתר רשמי, תיעוד מבצעי כבאות והצלה

בכיר בכבאות מסר כי "מדובר באישה שהכשירה 80% מאנשי מערך הכבאות, היא למעשה האמא של הכבאים. זה היה אירוע הזוי לגמרי, מדובר בפגיעה גדולה בפיקוד העליון של הכבאות, העובדה ששמו רמקולים בצמוד לחדר סגור והפעילו אותו במשך חצי שעה, בדומה לאמצעים שיש לצבא ולמשטרה לפיזור הפגנות שנעשה בשטח פתוח הביאה למצב הזה ויו"ר הוועד מצלם את הסיטואציה ומצחקק בקול".

"האירוע חרג מהטעם הטוב של מחאה של ועד נגד ההנהלה בעניין יחסי עבודה. הפגיעה בשמה הטוב של עובדת אשר נמנית על מקימי מערך הכבאות מעידה רק על מי שאמר עליה את הדברים", אמר הבכיר. "כך לא מתנהלים מול גוף פיקודי היררכי שעוסק בהצלת חיים. הרבה גבות צריכות להיות מורמות מול ועד עובדים שמשתלח בעובדת ותיקה רק כי היא לא מתיישרת עם העמדה שלהם. אני רק מנסה לדמיין מה היה קורה לאדם שהיה מבצע כזו פעולה בלשכת המפכ"ל או הרמטכ"ל. להערכתי הוא היה נעצר מיד".

עו"ד ירון גיל, ממשרד יעקובסון גיל, אשר מייצג את הבכירה, אמר לוואלה! NEWS כי "מדובר במקרה חמור בו הוועד, במסגרת מאבקו כנגד הנהלת נציבות כיבוי האש וההנהלה מסית כנגד חברת הנהלה באופן אישי תוך שהוא עושה שימוש באמצעי המדיה השונים, ובכלל זה בפייסבוק, וואטסאפ ויו-טיוב. יו"ר הוועד באופן אישי הפיץ שקרים כנגד חברת הנהלה, פרסם מידע כוזב אודות מצבה הרפואי והשמיץ אותה בקרב עובדי הנציבות. אנחנו רואים זאת בחומרה רבה ולפיכך נקטונו בהליכים משפטיים לטיהור שמה של העובדת ולשם הוכחת היושרה האישי והמקצועי והנושא ידון בבית המשפט ולא באמצעות כלי התקשורת".

אנקורי: "הנהלת הכבאות עסוקה ברכילות ומניפולציות"

מיו"ר הוועד אבי אנקורי נמסר כי "מפאת צנעת הפרט לא נרחיב את התייחסותנו לעתירתה, מלבד העובדה שהגב' הנ"ל פנתה למשטרה בדרישה לחקור את התנהלותו של אנקורי אך המשטרה לא מצאה עניין בתלונתה. מר אנקורי משוכנע שכך ישיב גם בית הדין לעתירה הנ"ל. יודגש כי עתירה זו הוגשה לבית הדין לפני מספר חודשים, ותמוה כיצד הגיעה לידי כתבת וואלה! NEWS באיחור שכזה.

עוד מסר אנקורי כי "נדמה שהנהלת הכבאות עסוקה ברכילות ומניפולציות על גבה של התקשורת, ובכל פעם שנדמה שנגמרו הנושאים שבגינם ניתן להטיל רפש על יור עובדי הכבאות אנקורי, הרי שהנהלת הכבאות ממשיכה בהרגלה במקום להידבר עם העובדים ולהגיע עימם להבנות הראויות על תנאי ההעסקה המגיעים להם בדין".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully