וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שפל נוסף בסכסוך בכבאות: הוועד פרסם סרטון ובו תמונת קצין שנהרג

16.9.2019 / 19:35

ועד העובדים, המסוכסך זה תקופה ארוכה, פרסם סרטון שמאשים את נציב הכבאות דדי שמחי במינוי מקורבים - בהם, כך נטען, גם אל"מ ניזאר פארס. אלא שלסרטון שורבבה בשוגג דווקא תמונה תא"ל מוניר עמאר המנוח, שעוררה את כעסם של בני משפחתו וחבריו. הוועד התנצל והסיר את הסרטון

צילום: וועד עובדי הכבאות, עריכה: אביב אירגז

מאבקי הכוח במערך הכבאות וההצלה לישראל בין ועד העובדים לנציב הכבאות דדי שמחי חצו אתמול (ראשון) קו נוסף בסכסוך היצרי, כאשר בשעות הצהריים המוקדמות פרסם ועד העובדים סרטון וידאו בוטה המפנה אצבע מאשימה לעבר שמחי, הממנה לטענתם מקורבים לתפקידי מפתח במערך הכבאות. אחד מהמינויים, כך נטען, הוא של אל"מ במיל' ניזאר פארס - לשעבר מפקד עוצבת הגולן שמונה לתפקיד מפקד המחוז הצפוני ברשות.

זמן קצר לאחר פרסומו הוסר הסרטון ונעלם מדף הפייסבוק "ארגון הכבאים", וזאת משום שעורכי הסרט שתלו את תמונתו של תת-אלוף מוניר עמאר, שנהרג בשנת 2016 בהתרסקות מטוס. שרבוב תמונתו של עמאר לסרטון העלה את חמתם של בני משפחתו וחבריו של עמאר. "זה גרם צער רב לבני המשפחה", אמר לוואלה! NEWS עו"ד נדים עמאר, אחיו, "זה מאוד עצוב, להשתמש ככה בתמונה של מנוח. מוטב שאנשים יבדקו היטב לפני שהם מפיצים ככה דברים".

תת אלוף מוניר עמאר, הטייס שנהרג בהתרסקות מטוס קל בגליל התחתון. יואב איתיאל, מערכת וואלה! NEWS
"איך פגעו כך בזכרו?". תא"ל מוניר עמאר, שנהרג בהתרסקות מטוס ב-2016/מערכת וואלה! NEWS, יואב איתיאל

עפיף עמאר, חברו הקרוב של עמאר, הוסיף: "כשראיתי את הווידאו זה זעזע אותי. זה ביזיון, אני לא בטוח שזה טעות. רואים שאין ביניהם דמיון, אז איך בדיוק שרבבו את תמונותיו ופגעו כך בזכרו?". בסביבתו של פארס סיפרו על תחושות קשות מהסרטון שהופץ על ידי ועד העובדים. "למרות היותו קצין מוערך ומעוטר הוא נבחן ונפסל בעיני ועד הכבאים רק בגלל מוצאו וזהותו", טוענים בסביבתו של הקצין.

גורמים במערך הכבאות טענו כי עיתוי הפצת הסרטון אתמול אינו מקרי והוא קשור ללחץ בו נתון ועד הכבאים בתקופה האחרונה, לאור מספר פרסומים מביכים מהזמן האחרון הקשורים אליו.

"ועד עובדי מערך הכבאות מצר על השימוש השגוי בתמונתו של מוניר עמאר ז"ל", נמסר מוועד העובדים. "מיד עם היוודע דבר השגיאה, דקות בודדות לאחר שפורסם, הסרטון הוסר מהרשתות החברתיות. בנוסף, הוועד שיגר הודעת התנצלות יזומה למשפחתו של עמאר ז"ל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully