וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההקלטות חושפות: קציני כיבוי בכירים אולצו להביע תמיכה בנציב

10.1.2018 / 18:36

ברקע המשבר במערך הכבאות והמחאה נגד רב-טפסר דדי שמחי, טענו חברי הקצונה הבכירה במערך כי "הרגישו שמכוון להם אקדח לרקה", בעת שחתמו על עצומת תמיכה "שניסח שמחי בעצמו". בהקלטות נשמעים הבכירים מביעים את חששם כי אם לא יתמכו בשמחי - יסולקו

עריכה: שניר דבוש

קצינים בכירים ביותר בנציבות הכבאות טוענים כי נציב הכבאות רב-טפסר דדי שמחי, באמצעות ראש לשכתו אילץ אותם לחתום על עצומת תמיכה בו. מטרת העצומה, ובה שמות כל בכירי נציבות הכבאות, מפקדי תחנות כיבוי ויחידות הכיבוי בארץ, היא לחתום על מכתב התמיכה בנציב שנשלח לשר לביטחון הפנים גלעד ארדן על רקע המתיחות בין נציגות הכבאים לנציב.

אתמול נשלח לגלעד ארדן מכתב תמיכה של הקצונה הבכירה בכבאות בדדי שמחי ונגד ועד הכבאים. לטענת חברי הוועד מדובר "במכתב בסגנון קוריאה הצפונית היפה והטובה". חברי הוועד הוסיפו כי "את המכתב כתב דדי שמחי בעצמו, וכמעט אף אחד מהחתומים עליו לא ידע כלל מה כתוב בו. החל משעות הערב אתמול ישבה מזכירתו של שמחי בלשכתו והחלה לצלצל לקצונה הבכירה בשאלה אחת פשוטה: 'האם אתם בעד הנציב?', ואמרה להם שהיא מצרפת את שמם לעצומה התומכת בו".

לוואלה! NEWS הגיעו הקלטות של שני בכירים מאוד בנציבות הכבאות בהן הם מתוודים בפני נציגי הכבאים ומספרים כי "הרגישו שמכוונים להם אקדח לרקה", ושהם לא מעוניינים לחתום על המסמך ומתנגדים לו. הם הוסיפו כי ידעו שאם לא יחתמו, יקצצו בתקציביהם, ובמקרה הרע - יסלקו אותם משירות הכבאות.

עוד בוואלה! NEWS:
פריצת דרך: הומואים יורשו לתרום דם – ללא הגבלות עקב קיום יחסי מין
סמוך לבית הכנסת הגדול בנשר: רימון ישן נמצא קבור באדמה
בפעם השנייה בחודש: ניסוי במערכת "חץ 3" נדחה בגלל תקלה

מאות לוחמי אש במחאה נגד נציב הכבאות בטקס סיום מפקדי צוותים, פתח תקווה, 4 בינואר 2018. אבי אשכנזי, מערכת וואלה! NEWS
מחאה נגד שמחי בטקס סיום, בשבוע שעבר/מערכת וואלה! NEWS, אבי אשכנזי

"הוא אמר 'מי שלא רוצה אותי שייצא', 'אני אדאג לו, מי שיאהב אותי יישאר כאן'", אמר אחד הקצינים בשיחה. "עכשיו מה זה כאן? מי שאוהב, מי שלא אוהב, מי שרוצה. כל זה שם אותך במלכוד. נגיד אתה לא תומך, מי שלא תומך שיילך. אתה לא יכול להחזיק את המקל משני הקצוות. גם להישאר וגם לא לתמוך? או שאתה תומך או שתלך...", הוסיף.

בקטע אחר, נשמע אחד הקצינים אומר לחברו "אני באמת מבין אותך, ובפרט אותך שעוד שהוא איים עליך ורצה להעיף אותך. אני מבין אותך, אבל תבין, תשעה חודשים שהוא נמצא כאן. תגיד לי דבר אחד טוב שהוא עשה. רק אנדרלמוסיה מאז שהוא נמצא". לאחר מכן, המשיך הקצין ותיאר כי שמחי "איים, עושה
הפרד ומשול. לאן הגענו? לאן? להפעיל סחיטה? להפעיל איומים?".

בהמשך, מתאר הקצין כי קיבל "יותר מ-30 שיחות טלפון" שבהן נאמר לו "אנחנו מצטערים, הצמידו לנו אקדח לרקה, אנחנו בין הפטיש לסדן. בגלל שעכשיו נמצאים בעונת המכרזים".

עוד באותו נושא

מרד בטקס הסיום: עשרות כבאים מחו באמצע נאום נציב שירותי הכיבוי

לכתבה המלאה
מאות לוחמי אש במחאה נגד נציב הכבאות בטקס סיום מפקדי צוותים, פתח תקווה, 4 בינואר 2018. אבי אשכנזי, מערכת וואלה! NEWS
מחאת הכבאים בטקס/מערכת וואלה! NEWS, אבי אשכנזי

המחאה התעצמה לאחר שבחודשים האחרונים ניסה ארגון הכבאים לפעול מול הנציב במטרה להביא לשיפור במצב הקיים אך פעם אחר פעם לא זכו במענה. לטענת ארגון הכבאים, לוחמי האש נאלצים במקרים רבים לצאת לפעילות מבצעית מסכנת חיים כשהם נוסעים ברכבי כיבוי פגומים ומשתמשים בציוד תקול, דבר שפוגע ביכולותיהם המבצעיות ומסכן את חייהם של כלל האזרחים. ברשות הכיבוי טוענים מנגד כי מחאת ועד העובדים באה בעקבות השעיית שניים מחבריו מפעילות המערך.

משירותי הכבאות וההצלה נמסר בתגובה: "ככלל, נציבות כבאות והצלה אינה מנהלת את יחסי העבודה במערך באמצעות התקשורת. לעצם העניין, יש פה ניסיון נוסף לפגיעה בתדמיתם ומעמדם של מפקדים במערך בדרך שאינה ראויה. סגל הפיקוד של המערך מאוחד ונחוש להוביל את המערך לשינוי הנדרש וזאת על מנת לעמוד באתגרים העומדים לפנינו. צר לנו שארגון העובדים מנסה להסיט את העשייה מהליבה לתהומות חשוכים, שהקשר בינם לבין המציאות הוא תלוש וזאת בלשון המעטה. מבקר המדינה קבע כי שיבוש פעילות הרשות חדשות לבקרים על ידי ארגון העובדים עלול לגבות מחיר יקר בנפש, לפגוע בכשירות המבצעית וביכולת להעניק שירות ראוי לציבור. הנזק הפוטנציאלי שעליו הצביע מבקר המדינה, הוא שמוביל את המפקדים באחדות ונחישות לחולל שינוי".

מאות לוחמי אש במחאה נגד נציב הכבאות בטקס סיום מפקדי צוותים, פתח תקווה, 4 בינואר 2018. אבי אשכנזי, מערכת וואלה! NEWS
המחאה בטקס/מערכת וואלה! NEWS, אבי אשכנזי
דדי שמחי, נציב כבאות והצלה, 10 בינואר 2018. עומר שפירא, מערכת וואלה! NEWS
"רק אנדרלמוסיה מאז שהוא נמצא". נציב דדי שמחי/מערכת וואלה! NEWS, עומר שפירא

אבי אנקור, יו"ר ארגון הכבאים, מסר: "משהו רע עובר על נציב הכבאות. עצוב ובעיקר מביך שבמקום להיות עסוק בקידום מערך הכבאות ותיקון רשימת הכשלים הארוכה אותה הוא מייצר, נרא שעסוק דדי שמחי בלכתוב עבור עצמו מכתבי תמיכה והטלת פחד בפני הקצונה הבכירה בדרישה שיחתמו על המסמך מבלי שזכו לראותו. זהו בסך הכל סממן נוסף המעיד יותר מכל כי לדדי שמחי אסור להישאר בתפקידו. אנו נמשיך לפעול בכל הכלים העומדים לרשותנו במטרה להבטיח את ביטחון אזרחי מדינת ישראל ולהתריע על שורת הכשלים שפוגעת מבצעית בכולנו".

3
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully