וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מרד בטקס הסיום: עשרות כבאים מחו באמצע נאום נציב שירותי הכיבוי

4.1.2018 / 18:53

מאות לוחמי מרשות הכיבוי וההצלה הגיעו לטקס סיום קורס מפקדים במערך כדי למחות נגד הנציב דדי שמחי, נגד מה שכינו כ"הידרדרות מצב הארגון" מאז כניסתו לתפקיד. "אנחנו חייבים לכתוב את הכתובת על הקיר בצורה ברורה וחד משמעית, גם אם נציב שירות הכבאות חש אי נעימות", אמרו

עריכה: תום זואילי

כ-400 לוחמים במערך שירותי הכיבוי הגיעו בשעת הצהריים לטקס סיום קורס מפקדי צוותים שנערך בפתח תקווה כדי למחות נגד מה שהגדירו כ"הידרדרות במצב מערך הכבאות" מאז כניסתו של רב טפסר דדי שמחי לתפקיד נציב שירותי הכיבוי. במסגרת המחאה, קטעו הלוחמים את נאומו של הנציב ואף ירדו אל רחבת הטקס, שם עמדו לצד חבריהם שסיימו את הקורס - ויחדיו הביעו את מחאתם המשותפת על הנעשה.

המחאה נערכה לאחר שבחודשים האחרונים ניסה ארגון הכבאים לפעול מול הנציב במטרה להביא לשיפור במצב הקיים אך פעם אחר פעם לא זכו במענה. לטענת ארגון הכבאים, לוחמי האש נאלצים במקרים רבים לצאת לפעילות מבצעית מסכנת חיים כשהם נוסעים על רכבי כיבוי פגומים ומשתמשים בציוד תקול, דבר אשר פוגע ביכולותיהם המבצעיות ומכך כמובן- מסכנת את חייהם של כלל האזרחים. ברשות הכיבוי טוענים מנגד כי מחאת ועד העובדים באה בעקבות השעיית שניים מחבריו מפעילות המערך.

עוד בוואלה! NEWS:
רוחות ב-100 קמ"ש, שיטפונות ושלג: כוננות סופה | מזג אוויר
"הופך את החיים לשווי ערך": כשטראמפ התרברב בהשכבת נשות חבריו
בשם האב: השר דוד אזולאי יתפטר, בנו יחליפו בכנסת בהצבעה על חוק המרכולים

מאות לוחמי אש במחאה נגד נציב הכבאות בטקס סיום מפקדי צוותים, פתח תקווה, 4 בינואר 2018. אבי אשכנזי, מערכת וואלה! NEWS
המחאה במהלך טקס הסיום/מערכת וואלה! NEWS, אבי אשכנזי

"אנחנו מתנצלים בפני המשפחות והאורחים שהגיעו לטקס, זוהי לא דרכנו, אך לצערנו אנו נאלצים בימים אלו לזעוק בשמם של 3,000 לוחמי מערך הכבאות וההצלה", אמר יו"ר ארגון הכבאים אבי אנקורי. "מאז כניסתו של דדי שמחי לתפקיד הנציב חלה הידרדרות מתמשכת במצב המוכנות של מערך הכיבוי לאירועי שריפה, ולרבות לאירועים רבי נפגעים".

"לוחמי האש מסכנים את חייהם מדי יום כשהם נאלצים להשתמש בציוד תקול, ביגוד דליק וכלי רכב לא שמישים", הוסיף. "צר לנו, אך מתוך אחריות לשלומם של כלל אזרחי ישראל אנחנו חייבים לכתוב את הכתובת על הקיר בצורה ברורה וחד משמעית, גם אם נציב שירות הכבאות חש אי נעימות".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
מאות לוחמי אש במחאה נגד נציב הכבאות בטקס סיום מפקדי צוותים, פתח תקווה, 4 בינואר 2018. אבי אשכנזי, מערכת וואלה! NEWS
המחאה במהלך טקס הסיום/מערכת וואלה! NEWS, אבי אשכנזי

אנקורי אף קרא לשר לביטחון פנים גלעד ארדן להתערב במשבר: "תמנע את האסון הבא ותתערב באופן מיידי בנעשה במערך הכיבוי בישראל- שלומם ובטיחותם של לוחמי האש בפרט ואזרחי המדינה בכלל נמצא בידיך".

מרשות הכבאות נמסר: "עצוב שוועד העובדים השבית טקס סיום של מפקדי צוות בכבאות. צר לנו על עוגמת הנפש שנגרמה למפקדים החדשים ולמשפחות שהגיעו לחגוג עם הלוחמים. כל זאת כי הנציב השעה שני חברי ועד שהתנהגו בבריונות שאינה מקובלת בארגון מבצעי כלל. נמשיך לקדם את הכבאות ועובדיה למען אזרחי ישראל. לקראת הסערה הקרובה אנצל הזדמנות זו לבקש מכולם להקפיד על שימוש בטוח באמצעי חימום ולהקפיד על ההנחיות שמפורסמות בכלי התקשורת".

  • עוד באותו נושא:
  • כבאות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully