וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי שבש"ס אישרו כי אזולאי יתפטר - השר מכחיש: "אין שחר לשמועה"

4.1.2018 / 16:20

מבוכה בש"ס: אחרי שבמפלגה אמרו כי השר לשירותי דת יתפטר מהכנסת בשל היעדרותו עקב מצבו הרפואי, ובמקומו ייכנס בנו ינון, אזולאי הודיע כי "יגיע להצבעה בשבוע הבא". גורם בש"ס: "כך או כך ההתפטרות תצא לפועל"

צילום: ערוץ הכנסת, עריכה: ניב מעוז

במפלגת ש"ס הודיעו היום (חמישי) כיהשר לשירותי דת דוד אזולאי שנמצא בימים אלה בטיפולים רפואיים בבית החולים צפוי להתפטר מהכנסת, ובמקומו ייכנס לרשימת ש"ס בנו ינון אזולאי. בנו של השר יחליפו במסגרת החוק הנורווגי במפלגה המתיר כהונת שרים שאינם חברי כנסת. למרות הדברים, משלכתו של השר מסרו כי "הוא אינו אחראי לפרסומים כאלה ואחרים שאינם רשמיים". השר הוסיף כי "אין שחר לשמועה על התפטרותי. אני מתכוון להצביע השבוע בכנסת".

ינון אזולאי משמש בשנתיים האחרונות יועץ בכיר של השר דרעי. ההתפטרות של אביו נועדה לאפשר בין היתר את העברת חוק המרכולים ביום שני, זאת משום שאזולאי האב לא יכול להשתחרר מבית החולים כדי לקחת חלק בהצבעה.

עוד בוואלה! NEWS:
ליצמן על חוק המרכולים: "הוא יעבור, ואם יפרו איתי הסכם - אהפוך עולמות"
אין רוב לקואליציה: ההצבעה על חוק המרכולים נדחתה בשבוע
השר דרעי הודה: התייעצתי עם רב כדי לאפשר לגליק להצביע בשבעה

השר אזולאי, בנו ינון והשר דרעי , 4 בינואר 2018. יעקב כהן, מערכת וואלה! NEWS
השר דרעי, ינון אזולאי ודוד אזולאי אביו/מערכת וואלה! NEWS, יעקב כהן

הבן ינון, ממוקם במקום ה-16 ברשימת ש"ס שזכתה בבחירות האחרונות בשבעה מנדטים בלבד. כל הבאים בתור ברשימה לכנסת הגישו בשעות האחרונות התפטרות לועדת הבחירות המרכזית. השר יתפטר והבן ייכנס במקומו, וכך יהיה קול נוסף בהצבעות לכנסת. האופוזיציה סירבה בשבועיים האחרונים לקזז את אזולאי חרף העובדה שעד כה, ברוב הזמן, שהה בבית החולים.

בשבועות האחרונים עלתה התוכנית במסגרתה אזולאי יתפטר לטובת בנו, אך ככל הנראה השר לא עודכן בדבר ולא קיבל החלטה כזו. גורם בש"ס אמר כי כך או כך ההתפטרות תצא לפועל בתקופה הקרובה בהתאם להחלטה של השר עצמו

אתמול קיבלו חברי הקואליציה הודעה על כך שהצעת חוק המרכולים שיזם דרעי תובא למליאת הכנסת כדי להצביע על החזרתה לוועדת הפנים. מדובר בצעד חריג שנועד להוסיף הסתייגות משמעותית להצעת החוק. "זוהי הצבעה טכנית אך נדרש רוב קואליציוני", נמסר בהודעה. "על כל חברי הכנסת להישאר היום עד סוף המליאה". כעבור שעה, בעקבות פרסום הידיעה והתנגדות החרדים לכל החרגה בחוק, בוטל המהלך.

עוד באותו נושא

דחיית ההצבעה על חוק המרכולים - בעקבות ויכוח בין הליכוד לחרדים

לכתבה המלאה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
קושי בהשגת רוב לחוק. סניף סופר יודה בתל אביב/מערכת וואלה!, צילום מסך

מאחורי הקלעים עומד ויכוח שפורסם לראשונה בוואלה! NEWS בין יהדות התורה לליכוד על החרגת העיר אילת מהחוק. הליכוד מעוניין להוסיף בוועדה הסתייגות לפיה רק אזור המלונות בעיר יוחרג מהחוק ולא העיר כולה, במטרה שהחרדים לא יתנגדו לכך. עם זאת, לוואלה! NEWS נודע כי ח"כ יעקב ליצמן קיבל הוראה מהאדמו"ר מגור, רבי יעקב אריה אלתר, להתנגד לכל החרגה, גם של אזור המלונות. דרישת האדמו"ר הנחרצת עלולה להציב בבעיה את שאר חברי יהדות התורה וש"ס שהיו מוכנים "לבלוע" את ההחרגה של אזור המלונות בלבד.

גורם פוליטי טען אתמול כי "היה ניתן להשיג רוב מספק לקואליציה בהצבעה אך הליכוד התעקש על הסעיף הזה וליצמן יחד עם החרדים דרשו להוריד את החוק מסדר היום". בנוסף, בליכוד דרשו להחריג גם חנויות נוחות בתחנות דלק שמצויים בהן מרכזי ההפעלה של התחנה וקופת התשלום. החרדים אמרו בשיחות סגורות שיסכימו "לבלוע" את ההחרגה אך יצביעו נגד במליאה.

בעקבות זאת, בקואליציה ניסו להשיג תמיכה של האופוזיציה מתוך מחשבה שהחברים בה יתמכו בהסתייגות וייתנו יד לריכוך החוק, אך גם שם התגלו חילוקי דעות. באופוזיציה ערכו בשעות הערב התייעצות והתברר כי ביש עתיד הסכימו 11 חברי כנסת לתמוך בהחרגה זו, בעוד שבשאר הסיעות - המחנה הציוני, הרשימה המשותפת ומרצ - נטו להתנגד. כך, בצירוף חברי הכנסת החרדים, לא התקבל הרוב הדרוש להעברות החוק וההחרגות שהוכנסו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully