וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בצעד חריג: הוותיקן הביע התנגדות לסיפוח בפני שגרירי ישראל וארה"ב

2.7.2020 / 1:15

שר החוץ של המדינה הזעירה, הקרדינל פייטרו פרולין, זימן את השגרירים והסביר כי "החלטה חד צדדית עלולה לפגוע בסיכוי לשלום בין הישראלים לפלסטינים". הוא הביע את דאגתו של האפיפיור מפני המהלך, והוסיף כי הסיפוח יכול לערער את המצב בכל המזרח התיכון

צילום: רוני כנפו, עריכה: ניר חן

(בווידאו: שר החוץ הגרמני: סיפוח לא עומד בחוק הבינלאומי, בחודש שעבר)

הוותיקן זימן את שגריר ישראל אורן דוד ואת שגרירת ארצות הברית קאליסטה גינגריץ', כדי להביע את דאגתו של האפיפיור מפני מהלכי הסיפוח שמתכננת ישראל - כך נמסר הלילה (חמישי) בהצהרה של המדינה הזעירה. שר החוץ של הוותיקן, הקרדינל פייטרו פרולין, זימן בצעד חריג את השגרירים, והסביר כי "החלטה חד צדדית יכולה לפגוע בסיכוי לשלום בין הישראלים לפלסטינים, ולערער את המצב הרגיש במזרח התיכון".

גורם דיפלומטי בכיר אמר לסוכנות הידיעות רויטרס כי פרולין נפגש את שני הדיפלומטים בנפרד, פרט שלא היה ברור בהצהרת הוותיקן. שם נמסר כי פרולין, הדיפלומט הבכיר של הוותיקן, הביע "את דאגתו של הכס הקדוש ביחס לפעולות חד צדדיות אפשריות, שעלולות לסכן עוד יותר את החיפוש אחר השלום בין ישראלים לפלסטינים, כמו גם את המצב העדין במזרח התיכון".

בהצהרת הוותיקן, שב שר החוץ והביע את תמיכתו בפתרון שתי המדינות, והוסיף כי "לישראל ולמדינת פלסטין יש את הזכות להתקיים ולחיות בשלום ובביטחון, בגבולות מוכרים ובינלאומיים". בוותיקן קראו בהצהרתם "לעשות הכל כדי לפתוח מחדש במשא ומתן ישיר על בסיס החלטות האו"ם".

שר החוץ של הוותיקן, הקרדינל פייטרו פרולין, נואם בפני עצרת האו"ם. שנת 2019. רויטרס, רויטרס
"לעשות הכל כדי לפתוח מחדש במו"מ". שר החוץ של הוותיקן, הקרדינל פייטרו פרולין/רויטרס, רויטרס

השיחה החריגה מגיעה ברקע כוונתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו לספח חלקים מהגדה המערבית, כחלק מעסקת המאה של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ. עם זאת, תאריך היעד שהציב נתניהו להחלת הריבונות ב-1 ביולי חלף, ולא ברור אם המהלך יצא לפועל, ובאיזו דרך.

בימים האחרונים התנהלו דיונים בין נתניהו לחברי הצוות האמריקני, בהם השליח המיוחד לנושאי מו"מ אבי ברקוביץ', ושגריר ארצות הברית בישראל דיוויד פרידמן, בנושא. מלשכת רה"מ נמסר אמש כי נתניהו צפוי לקיים בימים הקרובים דיונים נוספים עם הצוותים האמריקניים ועם הצמרת הביטחונית בנוגע לתכנית טראמפ והחלת הריבונות.

עוד בוואלה!

שגרירים אירופים בכירים במאמר לוואלה! NEWS: סיפוח יגביר את האיומים על ישראל

לכתבה המלאה
ההתנחלות בית אל ברקע העיר הפלסטינית רמאללה. רויטרס, רויטרס
"החלטה חד צדדית עלולה לפגוע בסיכוי לשלום". בית אל ברקע רמאללה/רויטרס, רויטרס

עם זאת, באירופה הפעילו לחצים כבד על ישראל שלא לקדם את תכנית הסיפוח, ואף איימו בסנקציות. שר החוץ של צרפת ז'אן-איבס לה דריאן הזהיר כי סיפוח יהיה הפרה של החוק הבינלאומי ויוביל להשלכות. "סיפוח טריטוריות פלסטיניות, ללא קשר לגודל שלהן, יטיל ספק חמור ברצון לפתרון הסכסוך", אמר שר החוץ בפרלמנט. "סיפוח לא יכול להישאר ללא השלכות ואנחנו נבחן את האופציות השונות ברמה הלאומית וכן בתיאום עם שותפינו באירופה".

גם שר החוץ של גרמניה, הייקו מאס, שביקר בישראל בתחילת יוני הזהיר כי ישראל צפויה לסנקציות מצד מדינות באירופה, אם אכן תוציא לפועל את התכנית. גם בעולם הערבי נמתחה ביקורת, ואילו עבדאללה מלך ירדן התריע כי המהלך יאיים על היציבות במזרח התיכון ויפגע קשות ביחסים בין שתי המדינות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully