וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שגרירים אירופים בכירים במאמר לוואלה! NEWS: סיפוח יגביר את האיומים על ישראל

אריק דנון, ד"ר סוזנה ואזום-ריינר, ג'אנלואיג'י בנדטי ומנואל גומז אסבו

1.7.2020 / 13:08

הדיפלומטים של צרפת, גרמניה, איטליה וספרד מדגישים את מחויבות מדינותיהם לביטחון ישראל, ומזהירים מהשלכות מהלך חד-צדדי. "לכל החלטה על סיפוח עלולה להיות השפעה שלילית על מעמדה של ישראל בקהילה הבינלאומית", אמרו

-

כל אחת ממדינותינו בנתה ידידות אמיצה עם מדינת ישראל ואזרחיה. ידידות זו באה לידי ביטוי בעומקם וברוחבם של היחסים הבילטראליים של כל אחת מהמדינות, כמו גם בשאיפתנו המשותפת להמשיך ולהעמיק יחסים אלה.

כבר היום מתקיימים שיתופי פעולה ושותפויות חזקים בינינו וישראל בכל התחומים, החל מביטחון והמאבק בטרור עד למסחר וכלכלה, ממדע וחדשנות עד תרבות, מהאתגרים הטמונים בנושאים גלובליים עד למאבק באנטישמיות. במהלך משבר נגיף הקורונה, רבים מאיתנו קיימו שיתוף פעולה הדוק עם ישראל ששימש כתזכורת לעובדה שיחסי גומלין אלה מועילים לכל אחד מאיתנו.

נוכח ידידות רבת שנים זו ומחויבותנו לביטחון ישראל, ברצוננו לחזור ולהדגיש את עמדות כל אחת ממשלותינו בנוגע לסיפוח האפשרי של חלקים מהגדה המערבית.

אריק דנון, שגריר צרפת בישראל. -, אתר רשמי
כל אחת ממדינותינו בנתה ידידות אמיצה עם מדינת ישראל ואזרחיה. דנון, שגריר צרפת בישראל/אתר רשמי, -

החשש שלנו מהשלכות שליליות ארוכות טווח של סיפוח אפשרי נובע ממחויבותנו המתמדת והאיתנה לביטחון ישראל וליציבות אזורית. כפי שנציגים שונים במערכת הביטחון הישראלית אישרו, מהלך חד-צדדי כזה עלול להגביר בסופו של דבר את האיומים שניצבים בפני ישראל. השלכות שליליות עלולות לכלול אפשרות של אי-יציבות בגדה המערבית והגברת המתחים באזור כולו. בנוסף לכך, כבר הזהירו מקורות באזור שמהלך כזה עשוי לסכן את היחסים המתפתחים עם מדינות ערב.

ד"ר סוזנה ואזום-ריינר, שגרירת גרמניה בישראל.. -, אתר רשמי
החשש שלנו נובע ממחויבותנו המתמדת לישראל. ד"ר ואזום-ריינר, שגרירת גרמניה בארץ/אתר רשמי, -

מדינותינו מייחסות ערך עליון לעקרונות המשפט הבינלאומי, כגון איסור על שינוי חד-צדדי של גבולות. ללא קשר להיקפו, יהווה הסיפוח הפרה של עקרונות אלה ממש, שעליהם ביססנו במשותף, מאז מלחמת העולם השנייה, את הסדר הבינלאומי שלנו, המושתת על כללים ברורים.

לפיכך, מדינותינו לא תכרנה בשינוים כלשהם לקווי 1967 מלבד אלה שסוכמו במשא ומתן בין שני הצדדים. בנוסף לכך, לכל החלטה על סיפוח עלולה להיות השפעה שלילית על מעמדה של ישראל בקהילה הבינלאומית, זאת בתקופה בה אנו זקוקים לשיתוף פעולה הדוק יותר.

ג'אנלואיג'י בנדטי, שגריר איטליה בישראל. -, אתר רשמי
לכל החלטה על סיפוח עלולה להיות השפעה שלילית על מעמדה של ישראל. בנדטי, השגריר מאיטליה/אתר רשמי, -

שיתוף הפעולה של כל אחת מאיתנו עם ישראל מבוסס על אמון וערכים משותפים: בין היתר דמוקרטיה, חברה פתוחה, סובלנית ומכילה, חופש העיתונות, שלטון החוק, חוק הומניטרי בינלאומי וזכויות אדם אוניברסליות. מדינותינו שואפות להמשיך ולהיות שותפות קרובות של דמוקרטיה ישראלית משגשגת, אולם אנו מצפים מישראל לכבד את מחויבויותיה הבינלאומיות ולקיים ערכים אלה.

היום, ניצבת ישראל בפני פרשת דרכים. אנו עדיין סבורים ובטוחים, למרות כל הקשיים והתלאות, שהדרך היחידה לצאת מהסכסוך הייתה ונשארת פתרון שיושג באמצעות משא ומתן, כששני הצדדים נמנעים מנקיטת מהלכים חד-צדדיים. לפיכך, אנו מחויבים ונחושים להמשיך ולפנות גם אל הפלסטינים על מנת שניתן יהיה לחדש משא ומתן ישיר ומשמעותי ולהגיע להסכם כולל ומקובל על שני הצדדים שמבוסס על פתרון שתי המדינות בהתאם לחוק הבינלאומי והפרמטרים הבינלאומיים המוסכמים.

מנואל גומז אסבו, שגריר ספרד בישראל. -, אתר רשמי
ישראל ניצבת בצומת דרכים. גומז אסבו, שגריר ספרד בישראל/אתר רשמי, -

אם אנו מתמידים בתמיכתנו הנמרצת בפתרון שתי המדינות שיושג במשא ומתן, הרי הדבר נובע מאמונתנו האיתנה שזאת המסגרת הבלעדית שתאפשר לשני העמים לממש את שאיפותיהם במלואן וליהנות משלום וביטחון באזור לאורך זמן. אנו מוכנים ומזומנים לעמוד לצדה של ישראל בהשגת יעד זה.

אריק דנון, שגריר צרפת בישראל.
ד"ר סוזנה ואזום-ריינר, שגרירת גרמניה בישראל.
ג'אנלואיג'י בנדטי, שגריר איטליה בישראל.
מנואל גומז אסבו, שגריר ספרד בישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully