וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אשכנזי: "תכנית הסיפוח לא תצא לפועל היום"; בעזה שיגרו מטח רקטות אזהרה

שר החוץ אמר כי הוא לא סבור שהליך החלת הריבונות ביו"ש ובבקעה יחל היום. אשכנזי ציין כי "זהו תהליך ארוך שצריך להתבצע תוך כדי דיאלוג, מבלי לפגוע ביציבות, ואנחנו בעיצומו". במקביל, הפלגים בעזה ממשיכים לאיים ושיגרו מטח לעבר הים

לקראת מועד הסיפוח הפלגים הפלסטיניים בעזה ירו מטח רקטות לכיוון הים/--

שר החוץ גבי אשכנזי אמר הבוקר (רביעי) בריאיון לגל"צ כי הוא "מניח שלא יהיה היום שום דבר מבחינת הסיפוח". במקביל, הלילה פרסמו הפלסטינים תיעוד של ירי מטח רקטות אזהרה מעזה לכיוון הים, שעות לאחר תחילת תאריך היעד שהציב ראש הממשלה בנימין נתניהו לתחילת הליך החלת הריבונות ביהודה ושומרון ובקעת הירדן. ואולם בצה"ל מכחישים את הדיווחים על הירי ואומרים כי האירוע אינו מוכר

לדברי אשכנזי, החלת הריבונות "זהו תהליך ארוך שצריך להתבצע תוך כדי דיאלוג, מבלי לפגוע ביציבות, ואנחנו בעיצומו. אני שר החוץ ואנחנו מתייעצים, ראש הממשלה מבין שאנחנו מחויבים לתהליך סדור ולא נעבור את זה בלי הערכת מצב של גורמי ביטחון".

"לא יודע אם תהיה היום הכרזה על החלת ריבונות - את זה צריך לשאול את ראש הממשלה. נראה לי לא סביר שזה יקרה היום", הוסיף שר החוץ.

שר החוץ, גבי אשכנזי במהלך הצהרה לתקשורת לצד מקיבלו הגרמני הייקו מאס במשרד החוץ בירושלים 10 ביוני 2020. משרד החוץ, אתר רשמי
"ראש הממשלה מבין שאנחנו מחויבים לתהליך סדור". אשכנזי/אתר רשמי, משרד החוץ

למרות התיעוד שפרסמו הפלסטינים, גורמים בצה"ל מכחישים מטח שיגורי רקטות הלילה במסגרת ניסוי של חמאס מרצועת עזה לעבר הים. לדבריהם, האירוע לא מוכר למרות הדיווחים ברשתות החברתיות.

בצה"ל נערכו לאפשרות שהפלגים הפלסטיניים ברצועת עזה ינסו לבצע פיגועים או לשגר רקטות לעבר ישראל, בלחץ איראן, בתגובה לסיפוח חלקים מהגדה המערבית. בהתאם לכך, פיקוד הדרום ושאר גורמי המודיעין עוקבים בדריכות אחר הג'יהאד האסלאמי, המסוגל להפתיע בשיגורי רקטות או בפיגוע טרור בגדר המערכת.

למרות הצהרות חמאס, שטוען כי הפלגים ברצועת עזה מאוחדים בדרכי התגובה לסיפוח, גורמי ביטחון הבהירו כי האיראנים - המממנים העיקריים של הג'יהאד האסלאמי - יכולים לנצל את המצב כדי לכפות על הארגון לנקוט תגובה צבאית נגד ישראל, בניגוד לעמדת חמאס.

עוד בוואלה!

יממה למועד הסיפוח: צה"ל מחכה לבית הלבן, ונערך לפיגועים וירי רקטות מעזה

לכתבה המלאה
תיעוד שיגור מטח רקטות אזהרה של הפלגים הפלסטיניים מעזה לעבר הים, שעות לפני תאריך החלת הסיפוח, 1 ביולי 2020. ללא, צילום מסך
תיעוד מתוך שיגור מטח הרקטות מעזה, הלילה/צילום מסך, ללא

הגורמים במערכת הביטחון הדגישו כי הג'יהאד האסלאמי מרוסן באופן יחסי מאז תקיפת יעדיו בסוריה, שיוחסו לצה"ל בראשית השנה. עם זאת, הלחץ האיראני עלול להכריע. במקרה כזה, נערכים בצה"ל לכלל התרחישים, כולל תגבור הסוללות הקיימות של "כיפת ברזל" בדרום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully