וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו נפגש עם שליח טראמפ: "נמשיך לעבוד על הריבונות בימים הקרובים"

30.6.2020 / 16:54

ראש הממשלה נועד עם השליח האמריקני לנושאי מו"מ אבי ברקוביץ' ושגריר ארה"ב בישראל דיוויד פרידמן. לאחר הפגישה, הוא הצהיר על כוונתו להמשיך לעבוד על החלת הריבונות, פחות מיממה לתאריך היעד שהציב. גם שר החוץ אשכנזי נפגש עם הצוות האמריקני

-

פחות מיממה לתאריך היעד שהציב לתחילת תהליכי החלת הריבונות, ראש הממשלה בנימין נתניהו הצהיר היום (שלישי) כי הוא ימשיך לעבוד על הנושא "בימים הקרובים".

נתניהו נפגש היום בלשכתו עם השליח האמריקני לנושאי מו"מ אבי ברקוביץ', ושגריר ארצות הברית בישראל דיוויד פרידמן, ודן עמם ב"עסקת המאה" של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ. בפגישה השתתפו גם יו"ר הכנסת יריב לוין, ראש המל"ל מאיר בן שבת, ומנכ"ל משרד ראש הממשלה רונן פרץ.

בתום הפגישה, נשא נתניהו דברים בטקס חילופי מנכ"ל משרד החוץ והתייחס בנאומו לפגישתו עם ברקוביץ' ופרידמן. הוא ציין כי הוא שוחח עמם על שאלת הריבונות, "שאנחנו עובדים עליה בימים אלה, ונמשיך לעבוד עליה בימים הקרובים". זאת, אף שהצהיר כי בכוונתו להתחיל בתהלכי החלת הריבונות כבר ב-1 ביולי.

חברי הצוות האמריקני שדן בסיפוח נפגש הבוקר גם עם שר החוץ גבי אשכנזי. לאחר מכן, צפוי השליח ברקוביץ' לשוב לוושינגטון.

ראש הממשלה בנימין נתניהו בישיבת הממשלה 28 ביוני 2020. רויטרס
"נמשיך לעבוד על שאלת הריבונות בימים הקרובים". נתניהו/רויטרס

הפגישות התקיימו בהמשך לזו שברקוביץ' ופרידמן קיימו אתמול עם ראש הממשלה החליפי ושר הביטחון בני גנץ. באותה הפגישה, גנץ ציין כי התכנית מהווה הזדמנות היסטורית, אך לדברי גורמים בכחול לבן, הוא גם הבהיר כי 1 ביולי - "אינו קדוש". לדברי גנץ "הדבר היחיד שקדוש כרגע" הוא השבת אזרחים למעגל העבודה והטיפול בהתפשטות נגיף הקורונה - טרם קידום מהלכים מדיניים.

"צריך לסייע לאזרחי ישראל להצליח לחזור למקומות העבודה ולשוב להתפרנס בכבוד", אמר. "אזרחי ישראל מוטרדים מהקורונה ומצפים לטיפול מעמיק ומיידי בנושא".

גנץ הוסיף כי "תכנית השלום של הנשיא טראמפ היא מהלך היסטורי המהווה את המסגרת הנכונה והטובה ביותר לקידום תהליך השלום במזרח התיכון ויש לקדם אותה מול השותפים האסטרטגיים באזור והפלסטינים ולהגיע למתווה שמיטיב עם כל הצדדים - באופן מידתי אחראי והדדי".

עוד בוואלה!

גנץ לצוות השלום האמריקני: 1 ביולי הוא לא תאריך קדוש, לטפל קודם בקורונה

לכתבה המלאה

בהמשך היום, גנץ נשא דברים בפתח ישיבת סיעת כחול לבן, והתייחס במרומז פעם נוספת לסוגיית הסיפוח. "מה שאינו קשור לקורונה יחכה לימים שאחרי הווירוס", אמר גנץ, לאחר שקבינט הקורונה אישר מגבלות חדשות להתמודדות עם התפשטות הנגיף, לאור העלייה בתחלואה שנרשמה בימים האחרונים.

נתניהו הגיב בחלק הסגור של ישיבת סיעת הליכוד לדברי גנץ, וטען כי הנושא "אינו תלוי" בכחול לבן. "אנחנו במגעים מול הצוות האמריקני שנמצא פה בישראל. אנחנו עושים את זה בדיסקרטיות. הנושא אינו תלוי בכחול לבן. הם לא הגורם לכאן ולכאן", אמר נתניהו בישיבה.

בני גנץ בישיבת סיעת כחול לבן. נועם מושקוביץ
"1 ביולי אינו קדוש". גנץ/נועם מושקוביץ

לפי ההסכם הקואליציוני בין הליכוד וכחול לבן, נתניהו יכול לקדם מהלכי החלת ריבונות מה-1 ביולי ללא תלות בעמדת כחול לבן. עם זאת, הממשל האמריקני דרש קודם כל לנסות להשיג הסכמה לאומית על גבולות החלת הריבונות. בשלב זה כאמור אין הסכמה. גנץ הציג בשבוע שעבר את התנאים שלו לתמיכה במהלך: מהלך מדיני שיקודם באחריות מול מערכת הביטחון ותוך שמירה על הסכמי השלום, שכולל מחוות גם לפלסטינים, התנגדות להחלת החוק הישראלי במקומות שבהם יש פלסטינים רבים או שבהם תיפגע ביכולת התנועה שלהם, וכן דרישה לאזרוח הפלסטינים שחיים בשטח שבו יוחל החוק הישראלי.

אתמול קראה נציבת זכויות האדם של האו"ם מישל בצ'לט לעצור את "תכניותיה הלא חוקיות" לסיפוח חלקים ביהודה ושומרון. בלצ'ט הזהירה כי "אפילו סיפוח מנימליסטי ביותר יובל להגדלת האלימות ולקורבנות בנפש".

(עדכון ראשון: 14:50)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully