וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צה"ל מתגבר כוחות באיו"ש בצל המתיחות; חמאס: "לסכל את תכניות הסיפוח"

אמיר בוחבוט ויפעת רוזנברג

1.7.2020 / 12:01

בצבא החליטו בימים האחרונים להציב גדוד נוסף באוגדת יהודה ושומרון כדי להתמודד עם השוהים הבלתי-חוקיים. במהלך היום, יתקיימו שתי הערכות מצב על המצב בעזה ובגדה על תאריך היעד להחלת הריבונות. בחמאס ובג'יהאד האסלאמי איימו: "להשתמש בכל אמצעי כדי להתעמת עם האויב"

לקראת מועד הסיפוח הפלגים הפלסטיניים בעזה ירו מטח רקטות לכיוון הים/--

(בווידיאו: תיעוד מטח רקטות לעבר הים שפורסם על ידי הפלסטינים הלילה)

בצה"ל החליטו לתגבר בימים האחרונים את אוגדת יהודה ושומרון בגדוד נוסף, בעקבות הערכת המצב הביטחונית והפרצות בגדר המערכת באזור יהודה ושומרון. הלוחמים יעבו את מערך ההגנה באזור, ויתמודדו עם תופעת השוהים הבלתי-חוקיים.

כמו כן, על רקע הצהרות הסיפוח והחלת הריבונות, יתקיימו במהלך היום שתי הערכות מצב בין אגף המבצעים במטכ"ל, אגף המודיעין, פיקוד המרכז ופיקוד הדרום על הנעשה ברצועת עזה ויהודה ושומרון. זאת, במטרה לבחון שינויים ולקבל בהתאם לכך החלטות על תגבור או על העלאת הדריכות.

סריקות לוחמי צה"ל באזור יהודה ושומרון. 23 באוגוסט 2019. דובר צה"ל
גדוד לוחמים נוסף יתגבר את מערך ההגנה. כוחות צה"ל באזור יהודה ושומרון/דובר צה"ל

הדיונים יתקיימו ביום תאריך היעד שנקבע מבעוד מועד על ידי ראש הממשלה בנימין נתניהו לתחילת תהליכי החלת הריבונות בחלקים מהגדה המערבית. החשש העיקרי בצה"ל הוא שהדבר יוביל להתלקחות מהירה בשטח, או לאי-הבנה של האירועים שתגרור את אחד מהצדדים - הישראלי או הפלסטיני - לתגובה חסרת פרופורציות, ולאחר מכן להידרדרות.

בעקבות תכניות הסיפוח, צפויות להתקיים במהלך היום תהלוכות מחאה ברמאללה, באל-בירה ובעארה. במקביל, חמאס קרא להתעמת עם ישראל. דובר הארגון, עבד א-לטיף קאנוע, אמר כי "השלב הקשה שבו אנחנו נמצאים מצריך תנועה עממית בגדה, ושהציבור הפלסטיני יושיט יד לעימות עם הכיבוש במחסומים ובעמדות הצבאיות כדי לסכל את תכניותיו".

חבר השלכה המדינית בחמאס, מחמוד א-זהאר, מתח ביקורת על הרשות הפלסטינית ואמר כי "כדי להיות מאוחדים בהחלטה נגד תכנית הסיפוח, עלינו להדגיש כי הסכמי הרשות, ובמיוחד אוסלו, לא השיגו את הנדרש עבור עמנו, וגרמו לשגיאות בסוגיה הפלסטינית".

עוד בוואלה!

אשכנזי: "תכנית הסיפוח לא תצא לפועל היום"; בעזה שיגרו מטח רקטות אזהרה

לכתבה המלאה
פעיל חמאס עם נשק במהלך מפגן לציון 32 שנה להקמת חמאס בדרום הרצועה 30 בדצמבר 2019. רויטרס
עצרת לציון 32 שנים להקמת חמאס בדרום הרצועה, בדצמבר/רויטרס

בכיר הג'יהאד האסלאמי, דאוד שיהאב, שיגר אף הוא איומים ואמר כי "להתנגדות הפלסטינית יש את הזכות המוחלטת להשתמש בכל אמצעי שתרצה כדי להתעמת עם האויב בכל זמן ובכל אופן שתרצה".

הלילה, פרסמו הפלסטינים תיעוד של ירי מטח רקטות אזהרה מעזה לכיוון הים. גורמים בצה"ל הכחישו כי התבצע מטח על ידי חמאס, ואמרו כי האירוע לא מוכר למרות הדיווחים ברשתות החברתיות.

שר החוץ גבי אשכנזי אמר הבוקר בריאיון לגל"צ כי הוא "מניח שלא יהיה היום שום דבר מבחינת הסיפוח". הוא הוסיף על החלת הריבונות כי "זהו תהליך ארוך שצריך להתבצע תוך כדי דיאלוג, מבלי לפגוע ביציבות, ואנחנו בעיצומו. אני שר החוץ ואנחנו מתייעצים, ראש הממשלה מבין שאנחנו מחויבים לתהליך סדור ולא נעבור את זה בלי הערכת מצב של גורמי ביטחון".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully