וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו: "מזימת ההפיכה השלטונית של מנדלבליט נחשפה במלוא כיעורה"

ראש הממשלה תקף בחריפות את היועמ"ש, בהמשך למחלוקת על מימון הוצאות משפטו. "מנדלבליט מנסה לבטל את ההכרעה הדמוקרטית של מיליוני אזרחים", כתב נתניהו בפייסבוק. לפיד הגיב: "ניסיון עברייני להפוך את מנדלבליט למטרה להסתה"

בווידאו: פתיחת משפט נתניהו/עריכה: איתי עמרם ואביחי ברוך

(בווידיאו: פתיחת משפטו של נתניהו, בחודש שעבר)

ראש הממשלה בנימין נתניהו יצא הערב (שלישי) במתקפה חריפה על היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט, והצהיר כי "מזימת ההפיכה השלטונית של מנדלבליט נחשפה במלוא כיעורה". זאת, בהמשך למחלוקת סביב התנגדותו של מנדלבליט לאשר לנתניהו לקבל תרומה ממקורבו, איש העסקים ספנסר פרטרידג', למימון הוצאותיו המשפטיות.

נתניהו הגיב לפרסום של אביעד גליקמן בחדשות 13, שלפיו גורמים בכירים במשרד המשפטים אמרו כי "אם נתניהו רוצה מתנה של עשרה מיליון שקלים מחבר בבקשה שיתכבד ויתפטר, ואז יוכל גם לקבל 20 מיליון שקלים". הוא כתב בפייסבוק כי "באופן מדהים ומביש, בכירי משרד המשפטים קראו היום לראש הממשלה נתניהו להתפטר מתפקידו כתנאי לכך שיוכל להתגונן מפני כתב האישום המופרך שמנדלבליט תפר נגדו".

ראש הממשלה בנימין נתניהו בישיבת הממשלה 28 ביוני 2020. רויטרס
"מנדלבליט מנסה לבטל את ההכרעה הדמוקרטית של מיליוני אזרחים". נתניהו/רויטרס

עוד הוסיף נתניהו כי "מנדלבליט מנסה לבטל את ההכרעה הדמוקרטית של מיליוני אזרחים שבחרו בבנימין נתניהו לראש הממשלה, וכן את החלטתם של 11 שופטי בית המשפט העליון שקבעו שראש הממשלה נתניהו יכול לכהן בתפקידו. ולזה ברוב חוצפתם 'בכירי משרד המשפטים' קוראים 'דמוקרטיה' ו'שלטון חוק'".

דבריו של נתניהו מגיעים לאחר שהיועץ המשפטי לממשלה מסר את עמדתו בפני ועדת ההיתרים. ד"ר גיל לימון, עוזרו הבכיר, כתב היום כי "עמדתנו היא שקיימת חזקה עובדתית לפיה טובת הנאה הניתנת לראש הממשלה, ניתנת לו באשר הוא עובד ציבור, ולכן היא אסורה לפי הדין".

לפי מנדלבליט, נדרש הסדר למניעת ניגוד העניינים בין נתניהו לפרטרידג' בגלל "אופי יחסיהם", בלי קשר לשאלת קבלת מימון הוצאות הגנתו המשפטית של נתניהו. עם זאת, נכתב כי העובדה שפרטרידג' צפוי להיות עד מטעם התביעה במשפט נתניהו לא דורשת שינוי מהותי של ההסדר.

עוד בוואלה!

מנדלבליט לוועדת ההיתרים: אין לאשר לנתניהו לקבל 10 מיליון שקל ממקורבו

לכתבה המלאה
היעומ"ש אביחי מנדלבליט, במהלך כנס משפט באוניברסיטת חיפה 5 בינואר 2019. שלומי גבאי
מתנגד לאשר את בקשת נתניהו לקבל מימון להוצאות משפטו ממקורבו. מנדלבליט/שלומי גבאי

יו"ר האופוזיציה ח"כ יאיר לפיד אמר בתגובה למתקפה של נתניהו כי "ניסיון ההפיכה היחיד שמתרחש פה הוא הניסיון של נתניהו להפוך את ישראל מדמוקרטיה לדיקטטורה, והניסיון העברייני שלו להפוך את מנדלבליט למטרה לאיומים והסתה. מי שממשיך לשבת בממשלתו אחרי ההצהרה האחרונה לא יוכל לטעון אחר כך 'לא ידעתי'".

גם ח"כ משה יעלון (יש עתיד-תל"ם) תקף בתגובה. "נתניהו, זה ייגמר בדם. לא תוכל להגיד 'ידי לא שפכו את הדם הזה'. גנץ ואשכנזי, כבר מבינים למה אתם שותפים?".

הפנייה מצד ועדת ההיתרים ליועץ המשפטי לממשלה נעשתה בשלהי החודש שעבר. הוועדה ביקשה ממנדלבליט לחוות דעתו בשאלת ניגוד העניינים של פרטרידג' כעד התביעה במשפטו של נתניהו. כעת, על פי ההערכות, הוועדה תיאלץ לקבל את עמדת היועץ ולדחות את בקשתו של נתניהו, זאת מאחר שהוועדה דנה בבקשות במישור האתי, בעוד חוות הדעת של היועץ מתייחסת למישור החוקי. כך, הוועדה לא יכולה לאשר, במישור האתי, בקשה שאינה עומדת ברף החוקי. עם זאת, לא מן הנמנע כי נתניהו יגיש בעתיד בקשה לקבל סכום נמוך יותר.

מוקדם יותר, הגיעה מתקפה כלפי מנדלבליט מצד מקורבי נתניהו, שאמרו כי "ככל שנחשפים מעשיו הפסולים של היועמ"ש בקלטות שהוא מסתיר מהציבור, כך הוא מעצים את הרדיפה השערורייתית שלו נגד ראש הממשלה נתניהו והימין. ניגוד העניינים של היועמ"ש זועק לשמיים. ביד אחת הוא מגיש כתב אישום מופרך נגד ראש הממשלה וביד שנייה הוא עושה הכל כדי לחבל ביכולתו של ראש הממשלה להתגונן מפניו".

"המתקפות עלולות להוביל מישהו לעשות מעשה"

יו"ר ארגון הפרקליטים, אורית קורין, אמרה בתגובה כי "קווים אדומים נחצים מדי יום - ההתקפות נגד היועץ המשפטי לממשלה חייבות להיפסק לאלתר. נבחרי ציבור, שמצופה היה שיגנו על שלטון החוק, תוקפים באופן אישי את היועמ"ש לאחר שבעבר גם תקפו פרקליטים רק כי אלו עשו עבודתם המקצועית. המתקפות היומיומיות מובילות להסתה פרועה שמקצינה מדי יום ברשתות החברתיות וכל אלו ביחד עלולים להוביל מישהו לעשות מעשה. אני שבה ומתריעה רגע לפני שיהיה מאוחר מדי - נדרשת מנהיגות שתעצור את מחול השדים הזה. זה עלול להסתיים באסון. ביקורת לגיטימית שהיא חלק חשוב משיח דמוקרטי - כן, התקפות אישיות והסתה - לא".

מהתנועה לאיכות השלטון נמסר כי "נתניהו כדרכו בקודש מסית ומדיח, והפעם אף התיר את דמו של היועמ"ש ד"ר אביחי מנדלבליט. לאור העובדה שמדובר בהסתה, בכוונת התנועה להגיש מחר בבוקר תלונה למשטרת ישראל בדרישה לפתוח בחקירה פלילית נגד נתניהו. התנועה מחזקת את ידיו של מנדלבליט וקוראת לו שלא ירא ולא ייחת ושימשיך לבצע את תפקידו ביושרה ובהגינות למען ההגנה על שלטון החוק בישראל".

(עדכון ראשון: 22:17)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully