וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רשות המסים: הזכאות למענק שנשללה מאלפי עצמאים - תוחזר

30.6.2020 / 18:59

הרשות הודיעה כי ב-5,170 מקרים, שבהם נשללה זכאות למענק בפעימה הראשונה והשנייה, המצב יושב לקדמותו "לאחר בדיקה נוספת" של הסוגייה. בכ-1,300 מקרים השלילה תישאר, אך בשלב זה לא תתבצע גבייה של המענק ששולם

בווידאו: גנץ אומר שכל מה שלא קשור בקורונה ייחכה/צילום: ערוץ הכנסת

רשות המסים הודיעה היום (שלישי) על החזרת הזכאות למענקים לאלפי עצמאים, אחרי שזו נשללה מהם. ברשות אמרו כי "לאחר בדיקה נוספת", הוחלט כי ב-5,170 המקרים שבהם נשללה הזכאות בפעימה הראשונה והשנייה עקב עדכון דוחות ותיקוני שומות, יושב המצב לקדמותו. ברשות ציינו גם כי ב-1,343 מקרים השלילה תישאר על כנה, אך בשלב זה היא לא תפעל לגביית המענק שכבר שולם.

אתמול קיבלו עשרות עצמאים נוספים הודעות מרשות המיסים, שלפיהן נשללה זכאותם למענק בפעימה ראשונה או שנייה. ברשות אמרו כי שלילת המענק ב-5,170 מהמקרים הללו, נבע בין היתר, מבדיקת נתוני הדיווח למע"מ, כך שבכל המקרים בהם דווחה הכנסה מעסק לשנת 2018 ולא נמצא לגביהם דיווח מקביל למע"מ, בוצעה שלילת זכאות. "לאחר בחינה של קריטריונים נוספים, הוחלט להשיב את המצב לקדמותו והודעה בעניין תשלח למגישי הבקשות. שווי המענקים שהוחזרו 22 מיליון שקלים", נמסר.

עוד נמסר כי "ביתר 1,343 המקרים בהם נשללה הזכאות, לא נעשה שינוי בהחלטה, שכן, בהתאם לעדכון נתונים בשומות, שנעשה מאז תשלום המענק, נמצאו מקרים אלו כבלתי זכאים, על פי הקריטריונים לזכאות. שווי המענקים במקרים אלו עומד על 5 מיליון שקלים". ברשות הבהירו כי "במקרים רבים ישנה חפיפה בין הזכאים לפעימה הראשונה והשנייה, לכן מספר המקרים אינו מהווה מספר העצמאים אלא מספר המענקים ששולמו".

מחאת העצמאים, כיכר רבין תל אביב, 30 באפריל 2020. ראובן קסטרו
מחאת העצמאים, באפריל/ראובן קסטרו

הפעימות ניתנו כחלק מהסיוע של הממשלה לנפגעי משבר הקורונה. לפני שבועיים, אישרה הכנסת בקריאה שנייה ושלישית את המתווה לעידוד תעסוקה, הכולל תמריץ כספי למעסיקים שיחזירו עובדים שהוצאו לחל"ת בגלל המשבר. לפי החוק, עסקים יקבלו סכום של עד 7,500 שקלים בגין כל עובד שהוחזר לעבודה החל מ-1 ביוני, ו-3,500 שקלים בגין כל עובד שהוחזר במהלך מאי.

במסגרת החוק תוקן חוק הביטוח הלאומי כך שהחל ממרץ עד חודש יוני כולל, יתאפשר כפל קצבאות. כך, לא יתבצע קיזוז של קצבת דמי האבטלה של זכאי מקצבת קיום בתקופת משבר הקורונה, וכן יוחזרו הקצבאות הכפולות רטרואקטיבית.

עוד בוואלה!

משבר הקורונה: כחצי מהמובטלים בישראל - צעירים עד גיל 34

לכתבה המלאה
בניין רשות המסים. איל יצהר, גלובס, אתר רשמי
רשות המסים/אתר רשמי, איל יצהר, גלובס

אתמול, פרקליטות המדינה הנחתה לבטל את הקנסות שהוטלו על המסעדות ובתי הקפה בין 25 במרץ ל-25 באפריל בשל הפרות התקנות שנקבעו להתמודדות עם התפשטות הנגיף. על פי ההחלטה, שהתקבלה על ידי המשנה לפרקליט המדינה לעניינים פליליים עו"ד שלמה (מומי) למברגר, פתיחה של בתי אוכל בתאריכים אלה עומדת בניגוד לתקנות - אך אינה מהווה עבירה פלילית. זאת, מפני שלטענתו המונח "בית אוכל" איננו נכלל במונח "חנות" - המונח שביחס אליו נקבעה עבירה פלילית.

בתוך כך, שירות התעסוקה עדכן כי ביממה האחרונה התקבלו 7,102 דיווחים על חזרה לעבודה, לצד 1,436 דורשי עבודה חדשים. לפי נתוני הרשות, מאז החלו ההקלות בסגר לשחרור המשק, התקבלו בשירות התעסוקה 376,644 דיווחים על חזרה לעבודה, כך ששיעור האבטלה נכון להיום עומד על 21.1%. מוקדם יותר היום, פרסם השירות דוח שממנו עולה כי במהלך המשבר חלה עלייה גבוהה במספר הנרשמים כדורשי עבודה, בפרט מתחת לגיל 34. ההערכה היא כי המשבר צפוי להשפיע באופן הקשה ביותר על שוק התעסוקה בקרב צעירים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully