וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עד 7,500 שקלים לעובד: הכנסת אישרה את חוק המענקים לעידוד תעסוקה

16.6.2020 / 3:20

החוק שיאפשר הענקת תמריץ כספי למעסיקים שיחזירו עובדים שהוצאו לחל"ת בתקופת הקורונה אושר במליאת הכנסת ברוב של 73 ח"כים וללא מתנגדים. לפי החוק עסקים יקבלו מענקים עבור כל עובד שהוחזר לעבודה מחודש מאי. במקביל אושר מתן כפל קצבאות לזכאים שנמנעה מהם קבלת דמי אבטלה

צילום: לע"מ

מליאת הכנסת אישרה הלילה (שלישי) בקריאה שנייה ושלישית את הצעת החוק שתאפשר הענקת תמריץ כספי למעסיקים שיחזירו עובדים שהוצאו לחל"ת בגלל הקורונה, ברוב של 73 ח"כים וללא מתנגדים. לפי החוק, עסקים יקבלו סכום של עד 7,500 שקלים בגין כל עובד שהוחזר לעבודה החל מ-1 ביוני, ו-3,500 שקלים בגין כל עובד שהוחזר במהלך מאי.

במסגרת החוק תוקן חוק הביטוח הלאומי כך שהחל ממרץ עד חודש יוני כולל, יתאפשר כפל קצבאות. כך, לא יתבצע קיזוז של קצבת דמי האבטלה של זכאי מקצבת קיום בתקופת משבר הקורונה, וכן יוחזרו הקצבאות הכפולות רטרואקטיבית.

החוק אושר על רקע התפשטות נגיף הקורונה בישראל, והמשבר שהוביל את הממשלה לקבוע תקנות לשעת חירום, ובהן הוראות לצמצום הפעילות במשק. כך הוצאו עובדים רבים לחל"ת, עובדים אחרים פוטרו ועסקים עצמאיים רבים נאלצו לסגור את שעריהם. למרות הסרת חלק מהמגבלות, נותר מספר רב של דורשי עבודה הרשומים בשירות התעסוקה, ושלא נקלטו עד היום בחזרה בשוק העבודה.

כינוס מליאת הכנסת במסגרת הצבעה על חוק הרוטציה 7 במאי 2020. דוברות הכנסת - עדינה ולמן, אתר רשמי
מליאת הכנסת בהצבעה/אתר רשמי, דוברות הכנסת - עדינה ולמן

אומדן העלות הכרוכה ביישום החוק נאמדת בסך של כ-5.5 מיליארד שקלים. במסגרת החוק, נקבע כי הזכאות לפיצוי תקפה לגבי עובדים בעלי אזרחות ישראלית, הנמנים על אחת הקבוצות הללו: מי שנרשם כדורש עבודה בלשכת שירות התעסוקה והתייצב בה בתקופה שבין 1 בינואר ל-29 בפברואר 2020, ולא עבד ממועד רישומו עד 30 באפריל והוא בין גיל 18 לגיל פרישה.

או לחילופין, מי שפוטר או הוצא לחל"ת לתקופה של 30 ימים או יותר, בתקופה שבין 1 במרץ ל-30 באפריל 2020, ועבד אצל אותו מעסיק שפיטר אותו או הוציא אותו לחל"ת מחודש פברואר 2020 לפחות. בנוסף לכך, יהיה זכאי לפיצוי מי שזכאי לתשלום מענק הסתגלות מיוחד לבני 67 ומעלה במסגרת תקנות הקורונה, או מי שזכו להבטחת הכנסה או דמי אבטלה עבור חודש מאי 2020.

עוד בוואלה!

המענקים, החורים והשינויים ברגע האחרון: מה צריך לדעת על המענק לעידוד תעסוקה

לכתבה המלאה
מחאת העצמאים, כיכר רבין תל אביב, 30 באפריל 2020. ראובן קסטרו
הפגנה בכיכר רבין במסגרת מחאת העצמאים/ראובן קסטרו

עוד נקבע במסגרת החוק כי המענק יינתן רק אם העובד שעבורו מבוקש המענק ישתכר לפחות 3,300 שקלים בכל חודש, זאת כדי לכלול גם עובדים במשרה חלקית לתוך מעגל התעסוקה.

כדי לוודא רציפות העסקה של העובד ולשמר את תעסוקתו, סכום המענק יחולק לארבע פעימות בעבור כל אחד מחודשי העסקתו המחודשת של העובד, בתקופה שבין יוני לספטמבר 2020. עבור מי שהוחזר על ידי המעסיק לעבודתו מ-19 באפריל, יהיה המעסיק זכאי ל-875 שקלים עבור כל אחד מארבעת חודשים אלה - בסך הכול 3,500 שקלים. עבור מי שהוחזר על ידי המעסיק החל מחודש יוני, יהיה המעסיק זכאי ל-1,875 שקלים בגין כל אחד מארבעת החודשים האלה - בסך הכול 7,500 שקלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully