וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עלייה בתחלואה בקורונה: 182 נדבקים חדשים בנגיף ביממה האחרונה

משרד הבריאות הודיע על עלייה במספר המאובחנים לעומת אתמול, אז התגלו 83 נדבקים בנגיף. מתוך 3,520 החולים הפעילים, 35 במצב קשה ובהם 25 מונשמים. 302 בני אדם מתו עד כה מהמחלה. תל אביב מוסיפה להוביל את התחלואה, ו-10 מקרים נוספים התגלו בדיור מוגן בעיר

עריכה: איתי עמרם

182 בני אדם אובחנו כחולים בנגיף הקורונה ביממה האחרונה - כך מסר הערב (שני) משרד הבריאות. בכך עלה מניין הנדבקים הכולל ל-19,237. 3,520 מתוך החולים פעילים בשלב הזה, בהם 35 במצב קשה ו-25 מונשמים.

במקביל, שני בני אדם נוספים מתו מקורונה ביממה האחרונה ומניין המתים עלה ל-302. 15,415 החלימו ושוחררו לבתיהם. מחצות ועד הערב התבצעו במסגרות השונות 8,840 בדיקות קורונה.

היישוב שבו התגלו הכי הרבה חולים ביממות האחרונות הוא תל אביב - שם התגלו 50 נדבקים חדשים. בשלושת הימים האחרונים התגלו מוקדי תחלואה נוספים גם ברהט (32), באקה אל-גרביה (27), חיפה (24), ירושלים (19), פתח תקווה (18), ערערה בנגב (14), חולון (10), אלעד (9), צפת (8), נתניה (8), ראשון לציון (8), רכסים (7) ואשדוד (7).

מתחם היבדק וסע בבאר שבע 4 ביוני 2020. ראובן קסטרו
עלייה במספר המאובחנים החיוביים לקורונה לעומת אתמול. מתחם היבדק וסע בבאר שבע/ראובן קסטרו

מספר הנדבקים הגבוה ביותר בישראל הוא בירושלים, בה נרשמו 4,085 חולים ונשאים בנגיף. יישובים נוספים בהן נרשם מספר גבוה של נדבקים הם בני ברק עם 3,075 מקרי הידבקות, תל אביב-יפו עם 984, בית שמש עם 573, מודיעין עילית עם 444 ואלעד עם 420 נדבקים.

משרד החינוך פרסם את נתוני התחלואה העדכניים במערכת החינוך, ומהם עולה כי מספר החולים מבין התלמידים ועובדי ההוראה הוא 578, וכי 28,281 מבאי מוסדות החינוך נמצאים בבידוד. 169 מוסדות חינוך (גני ילדים ובתי ספר) נסגרו עד כה, בשל חשש להידבקות בקורונה. בית ספר נוסף שנסגר היום הוא "התומר" בעכו, בעקבות גילוי של חולה קורונה.

במדיקל פאלאס שבתל אביב אותרה תחלואה בקורונה, במסגרת יוזמת "מגן אבות ואמהות". בדיגום אקראי התגלה איש צוות חיובי מהמחלקה הסיעודית בבית האבות, וממצאי הדיגום העלו עשרה אנשים שנדבקו בנגיף הקורונה. חמישה אנשי צוות שהוכנסו לבידוד ועוד חמישה מטופלים, שיועברו לטיפול במוסדות רפואיים.

עוד בוואלה!

אדלשטיין על התנהלות הח"כים בקורונה: "עוקפים את התור כדי להיבדק"

לכתבה המלאה
מתחם היבדק וסע שנפתח מחדש על ידי מד"א בסמוך לאצטדיון טדי בירושלים בשל העלייה בהידבקויות 31 במאי 2020. יהונתן ולצר/TPS, TPS
מתחם היבדק וסע בסמוך לאצטדיון טדי בירושלים/TPS, יהונתן ולצר/TPS

פרופ' נמרוד מימון, שמוביל את יוזמת הבדיקות בבתי האבות, אמר כי הוא "מקווה שהצלחנו לאתר בזמן ולמנוע התפרצות לפני גלישה למחלקות אחרות. חשוב להבין שההתמודדות בבתי האבות תימשך לאורך כל השנה הקרובה, העלאת כמות הדיגומים מאפשרת זיהוי ושבירת שרשרת ההדבקה בשלבים מוקדמים".

בתוך כך, שירות התעסוקה עדכן כי 5,548 בני אדם דיווחו על חזרה לעבודה ביממה האחרונה. במקביל, נרשמו 1,224 מובטלים חדשים. עוד נמסר מהשירות כי מאז שהחלו ההקלות במגבלות שהוטלו במאבק בנגיף הקורונה דיווחו 336,133 בני אדם על חזרה למקום העבודה.

שר הבריאות יולי אדלשטיין תקף מוקדם יותר את התנהלותם של חברי הכנסת בנוגע להתמודדות עם נגיף הקורונה, ואמר כי ח"כים "מפעילים קשרים" כדי לערוך לעצמם בדיקות קורונה. בנאום שנשא במליאת הכנסת הוסיף: "איפה הדוגמה האישית? אם לא נקפיד על ההנחיות לא נצליח להחזיק את המשק פתוח לאורך זמן".‬

(עדכון ראשון 19:44)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully