וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפסיכולוגים קוראים למשרד הבריאות: הקימו מערך סיוע נפשי במלוניות הקורונה

1.7.2020 / 8:00

במכתב ששיגרו לאדלשטיין ולאלוף פיקוד העורף והגיע לידי וואלה! NEWS, הציגו ארגוני הפסיכולוגים עדויות לתחושות חרדה, דיכאון ובדידות בקרב המבודדים במלוניות בגל הראשון של המשבר. הם הזהירו מ"ההשלכות הקשות" של היעדר מעקב וניטור של התופעה. "הקדימו תרופה למכה"

--

(בווידאו: הצהרת שר הבריאות אדלשטיין, לפני יומיים)

ארגוני הפסיכולוגים קוראים למשרד הבריאות להכין מערך סיוע נפשי במלוניות הקורונה לאור גל התחלואה השני. "ברצוננו לשוב ולקרוא להכנתו של מערך פסיכולוגי רפואי ושיקומי לטיפול ולסיוע לקשיים הנפשיים של המאושפזים", כתבו ראשי הארגונים לשר הבריאות יולי אדלשטיין ולמנכ"לי קופות החולים במכתב שהגיע לוואלה! NEWS ומתפרסם הבוקר (רביעי) לראשונה.

הבקשה, שנשלחה גם למפקד פיקוד העורף, אלוף תמיר ידעי, מגיעה לאחר מכתב ששלחו לפני כחודשיים לצד עדויות שהגיעו לידיהם מהנדבקים והמבודדים בבתי המלון. לפי עדויות אלו, "עלו מהשטח תחושות קשות של בדידות, ניכור, חוסר בתעסוקה, חוסר אונים גבוה לאור המצב הרפואי והכלכלי הלא ברור, התקפי פאניקה (המוחמרים לאור הדמיון לסימפטומים הנשימתיים המוכרים של הקורונה), ביטויי אובדנות, הפרעה בתהליכי אבל, התעוררות של טראומות קודמות - וכל זאת תחת חסך מסוכן במענה פסיכולוגי ראוי".

הכנת מערך פסיכולוגי במלונות הקורונה. ללא, צילום מסך
"לראות את צרכיהם והנפשיים של מאושפזי המלונות". המכתב שמשלח למשרד הבריאות/צילום מסך, ללא

הארגונים הסבירו כי "גם בימי שגרה ותחת היערכות ראויה, חוויות אשפוז עלולות לעורר חרדה, דיכאון, חוסר אונים, ניתוק ועלולות להחמיר פסיכופתולוגיה נפשית קיימת", נכתב. "מצב זה מוגבר ומוחמר בימי משבר נרחבים ומתמשכים, ובמצב של ניתוק ממשאבי תמיכה, טיפול וסיוע".

הם ציינו כי פסיכולוגים רפואיים ושיקומיים מיומנים מעבודתם, בשגרה ובחירום, בטיפול בסימפטומים פסיכו-סומטיים, חרדת בריאות והדבקה, התמודדות עם אשפוז ובידוד, תוך מתן דגש מרכזי גם על גורמי חוסן בהתמודדות עם מצב אקוטי. "ללא מערכת שיכולה לנטר את מצבם של המאושפזים ולתת להם מענה מקצועי, הן בעת האשפוז, והן ליווי לקראת ולאחר השחרור, אנו צופים כי את השלכותיו הנפשיות הקשות של מצב זה יישארו לזמן רב ובקרב רבים מהמאושפזים, בדומה למצבים רפואיים קשים ואשפוזים ממושכים", נכתב בפנייה.

עוד בוואלה!

המחלקות עמוסות והאלימות מתגברת: כישלון רפורמת בריאות הנפש בישראל

לכתבה המלאה
מלון קורונה בירושלים, 13 באפריל 2020. יוסי זמיר, פלאש 90
"מאושפזי הקורונה שנזרקים בן לילה למציאות חדשה". מלון קורונה בירושלים/פלאש 90, יוסי זמיר

הארגונים קראו להקים את המערך בהקדם האפשרי. "לאור כל זאת, בימים אלו של היערכות מהירה, אנו שבים וקוראים למשרד הבריאות להורות באופן מיידי לקופות החולים על מתן תשתית טיפולית ראויה ואחידה במצב משברי זה, כזו הרואה את צרכיהם הרפואיים והנפשיים של מאושפזי המלונות, וכן את צרכי הצוות בתמיכה והדרכה פסיכולוגית ראויה. הקדימו תרופה למכה והסדירו את מערך הסיוע הפסיכולוגי במלונות הקורונה בהקדם".

לדברי יו"ר ועד החטיבה הרפואית בהסתדרות הפסיכולוגים בישראל, הפסיכולוגית הרפואית שיר רייכרט רמות, "משבר הקורונה לא נעלם, הוא עדיין כאן, ויש לו השלכות פסיכולוגיות משמעותיות. אנחנו קוראים למשרד הבריאות למנוע את המשך העוול שנעשה בעבר עם פתיחת מלונות הקורונה ולהיערך בהתאם לגל השני של המאושפזים במלונות".

"כזכור, המצוקה הנפשית של מאושפזי הקורונה שנזרקים בן לילה למציאות חדשה, מעלה חרדות, תחושת בדידות, וכל זאת בלי לדבר על המחלה עצמה", הוסיפה. "יש להשקיע באופן מיידי בגיוסם של פסיכולוגים רפואיים ושיקומיים בכדי לאפשר שירות פסיכולוגי ציבורי ראוי לנזקקים לו במלונות הקורונה ובבתי החולים. נזכיר כי כיום חסרים 2,000 תקנים שכאלו, ואפילו קומץ מזה יסייע באופן משמעותי למתן טיפול מיידי במלונות הקורונה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully