וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפרקליטות דחתה את הגישור עם הנאשמים בפרשת אסון צפית

30.6.2020 / 15:31

נשיאת בית המשפט המחוזי בבאר שבע הציעה לצדדים להגיע לפשרה, במסגרתה יואשמו מנהל המכינה יובל כהאן והמדריך אביב ברדיצ'ב בגרימת מוות ברשלנות במקום בהמתה בקלות דעת. אולם, בתום התייעצות, החליטו בפרקליטות לדחות את ההצעה

עריכה: ניר חן

(בווידאו: משפחות ההרוגים בבית המשפט, לפני כחודש)

הפרקליטות דחתה היום (שלישי) את הצעת הגישור של נשיאת בית המשפט המחוזי בבאר שבע, רויטל יפה כץ, עבור הנאשמים בפרשת אסון בנחל צפית לפני כשנתיים, אז נהרגו עשרה בני נוער בשיטפון במהלך טיול.

במסגרת הצעת הפשרה, שעלתה ביום רביעי שעבר בבית המשפט, הוצע להקל בחומרת העבירה שמיוחסת למנהל המכינה יובל כאהן והמדריך אביב ברדיצ'ב, שהואשמו בהמתה בקלות דעת. במסגרת המהלך הוצע כי השניים יואשמו בגרימת מוות ברשלנות, עבירה שהעונש עליה הוא עד שלוש שנות מאסר, בעוד שעל פי האישום הקודם - העונש הוא עד 12 שנות מאסר.

נשיאת בית המשפט הודיעה לפרקליטות ולסנגוריהם של השניים כי עליהם להשיב להצעה בתוך שבועיים, והיום התקבלה החלטת הפרקליטות, בתום התייעצות בנושא.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
סעיף האישום המחמיר יישאר. עשרת ההרוגים באסון צפית/מערכת וואלה!, צילום מסך

בחודש אוקטובר האחרון הפרקליטות הגישה כתב אישום נגד כאהן וברדיצ'ב בגין מעורבותם באסון שאירע בחודש אפריל 2018, במהלכו נספו עשרה מתלמידי המכינה והמועמדים ללמוד בה. כתב האישום ייחס להם עבירות של המתה בקלות דעת וגרימת חבלה חמורה. באסון נספו אגם לוי, אילן בר שלום, אלה אור, גלי בללי, מעין ברהום, צור אלפי, רומי כהן, שני שמיר, יעל סדן ועדי רענן.

יובל כאהן, מנהל מכינת בני ציון. פייסבוק, מערכת וואלה! NEWS
"התעלם מהאזהרות". מנהל המכינה אביב כאהן/מערכת וואלה! NEWS, פייסבוק

על פי כתב האישום, שהוגש על ידי פרקליטות מחוז דרום, השניים התעלמו מהאזהרות "למרות סכנת השיטפון הברורה והמיידית, שהייתה ידועה להם, ולמרות התרעות חוזרות ונשנות לפני הטיול ובמהלכו מגורמים בקיאים ומומחים בענייני סכנת הגשמים והשיטפונות באזור הטיול".

למרות האזהרות, בכתב האישום נטען כי השניים התעלמו מהן ולא ביטלו את הטיול שתוכנן באזור, כמו גם לא מנעו מהחניכים מלהיכנס לתוך ערוץ הנחל, ובמיוחד לתוך חלקו הצר. "במעשיהם ובמחדליהם האסורים, גרמו הנאשמים למותם של עשרה מחברי הקבוצה ולחבלה חמורה של שני המועמדים לגיוס, בקלות דעת, וזאת כשהם נוטלים סיכון בלתי סביר לגרימת התוצאות הקשות האמורות, מתוך תקווה להצליח למנוע אותן", נכתב.

המדריך, אביב ברדיצ'ב והמדריכה שנחקרו לאחר אסון השיטפון. --, מערכת וואלה! NEWS
"נטלו סיכון בלתי סביר". המדריך אביב ברדיצ'ב/מערכת וואלה! NEWS, --

משפטם של השניים נפתח בחודש דצמבר האחרון, כשלאולם הדיונים הגיעו בני משפחותיהם של עשרת בני הנוער שנספו באסון. עם הגעתו של כהאן אל בית המשפט החלו ההורים לצעוק לו: "קח אחריות, מי אתה, מה עשית, מאיפה הגאווה שלך, איפה האחריות שלך?".

רותם בר שלום, אימא של אילן שנהרגה באסון, סיפרה כי החלה עונת ההרשמה למכינות וביקשה להעביר מסר להורים: "אם אתם רוצים לשלוח את הילדים שלכם למות... מי שמחזק את הילדים שלו ללכת למקום הזה יורק לנו בפרצוף ולא מתקן את מה שצריך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully