וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שיעור הילודה בקוריאה הדרומית - הנמוך ביותר בעולם

30.6.2020 / 23:34

הדוח השנתי של קרן האוכלוסייה של האו"ם מצא כי שיעור הפריון לאישה במדינה הוא 1.1 בלבד, הנמוך ביותר מקרב 201 המדינות שנבחנו. למרות השוויון בגישה לחינוך ולעבודה, נשים נרתעות מהבאת ילד נוסף לעולם בשל האחריות המוטלת עליהן במטלות הבית

צילום: רויטרס, עריכה: איתי עמרם

(בווידאו: ביהמ"ש החוקתי בקוריאה הדרומית ביטל את החוק האוסר על הפלות במדינה, 2019)

שיעור הילודה בקוריאה הדרומית הוא הנמוך ביותר בעולם - כך עולה מדוח של האו"ם שפורסם היום (שלישי) על המצב במדינה, שבה הנשים מתקשות להשיג איזון בין העבודה שלהן לבין דרישות אחרות. הדוח השנתי של קרן האוכלוסייה של האו"ם (UNFPA) מצא כי שיעור הפריון לאישה הוא 1.1 בלבד, הנמוך ביותר מבין 201 המדינות שנבדקו.

ווון דו-יון, ראש המשרד של הקרן בסיאול, אמר לרויטרס כי "אפילו כשנשים קיבלו גישה שווה לחינוך ולעבודה, ההחלטות על לידת ילדים נוספים מוגבלת בשל 'המשמרת השנייה' שלהן בטיפול בילדים ובניהול משקי בית". לדבריו, הפיכת המגמה תדרוש רפורמה רחבה יותר הכוללת מדיניות להעצמת נשים, כמו גם מעורבות רבה יותר ותמיכה מצד גברים.

הפגנה בדרישה לבטל את חוק ההפלות מחוץ לבית המשפט החוקתי בסיאול, דרום קוריאה 11 באפריל 2019.. AP
הפגנה לביטול חוק ההפלות מחוץ לבית המשפט החוקתי בסיאול, דרום קוריאה. 2019/AP

הדוח, שבוחן מדיניות הפוגעת בנשים ובשוויון, ציין קבוצת פעילות דרום קוריאניות שנאבקו בהעדפה המושרשת להבאת בנים לעולם בשנות ה-80. לפי הדוח, ב-1994 נולדו 115.4 בנים על כל מאה בנות במדינה, אך היחס ירד ל-105.6, סביב הרמה הטבעית.

עם זאת, נשים במדינה עדיין מתמודדות עם אחריות רבה יותר בבית, עם תקרת זכוכית במקומות עבודה וצורות חדשות של אלימות מגדרית, כולל הטרדות מיניות ברשת, כמו הצבת מצלמות ריגול בתאי שירותים ומדידה. תופעה זו ומעשי אלימות מגדריים אחרים הובילו להפגנות של מאות אלפי נשים דרום קוריאניות בשנים האחרונות.

עוד בוואלה!

דרום קוריאה מודה: אנחנו בעיצומו של גל קורונה שני

לכתבה המלאה

"חברה אזרחית חזקה וקבוצות נשים הן קריטיות להתמודדות עם סוגי האלימות החדשים", אמר וון.

בין המדינות הנוספות שבתחתית הרשימה נמצאות בוסניה וסינגפור עם 1.2, וקפריסין, יוון, איטליה ופורטוגל עם 1.3.

(עדכון ראשון: 13:30)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully