וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צפון קוריאה התקפלה: "הפעולה הצבאית נגד הדרום הושעתה"

24.6.2020 / 8:39

סוכנות הידיעות הרשמית דיווחה כי בתום כינוס צבאי, בהנהגת קים, הוחלט שלא להמשיך בתגובה נגד סיאול, שהחלה עם פיצוץ לשכת התיאום. בנוסף לכך, הוסרו הרמקולים שרק הותקנו לאחרונה מחדש בגבול. "הוחלט על חיזוק אמצעי ההרתעה"

צילום: רויטרס, עריכה: ירדנה עבודי-פוקס

קוריאה הצפונית החליטה להשעות את תכניותיה הצבאיות נגד הדרום - כך דיווחה הלילה (רביעי) סוכנות הידיעות הרשמית במדינה, במקביל לדיווח לכך שפיונגיאנג הסירה את הרמקולים בגבול המבוצר, שרק הותקנו מחדש לפני כמה ימים.

ההחלטה התקבלה בישיבת הוועדה הצבאית המרכזית של המפלגה, שכונסה על ידי המנהיג קים ג'ונג און ונערכה בשיחת וידאו. הנוכחים, לפי הדיווח, "בחנו את המצב הקיים" לפני שהחליטו להשעות את התכניות. לא נמסרו פרטים נוספים. לפי סוכנות הידיעות הרשמית, הוועידה דנה גם במסמכים המבליטים את הצעדים "לחיזוק נוסף של אמצעי ההרתעה המלחמתיים של המדינה".

המתיחות הפוליטית בין שתי המדינות גברה בשל זעמה של פיונגיאנג על שליחת חומרי תעמולה על ידי קבוצות עריקים מהדרום. לטענתה, זה מפר הסכם בין המדינות שנועד למנוע עימות צבאי, והיא מאשימה את העריקים בפגיעה בכבוד הנהגת המדינה.

מנהיג קוריאה הצפונית, קים ג'ונג און, צופה בניסוי הטילים בקוריאה הצפונית - ה-22 למרץ 2020. רויטרס, רויטרס
הרטוריקה התרככה בימים האחרונים. קים צופה בניסוי, מרץ/רויטרס, רויטרס

בסוכנות הידיעות יונהאפ דווח מפי מקורות צבאיים כי הצבא הצפון קוריאני נצפה מסיר כעשר רמקולים מאזור המפורז, ימים אחרי שהם הותקנו על כ-20 כלי רכב. כ-40 מערכות כאלו הוסרו אחרי הסכם בין הקוריאות ב-2018 על הפסקת "כל הפעולות העוינות".

דובר המשרד לאיחוד שבקוריאה הדרומית, המנהל את היחסים עם הצפון, אמר כי הוא עוקב אחרי המצב וכי אין שינוי בעמדתו לגבי הצורך בשמירה על ההסכמים בין הקוריאות.

ההחלטה של קים להקפיא את הפעולות הצבאיות, שלא פורטו, עשויה לסמל על רגיעה במצב אחרי שבועות של פרובוקציות מצד הצפון, כולל פיצוץ לשכת התיאום שבצד שלה בגבול והכרזה על תום הדיאלוג עם הדרום. בין היתר, בפיונגיאנג איימה לפרוס מחדש כוחות לאזורי גבול שפונו במסגרת הסכמים עם הדרום ולשלוח עלוני תעמולה משלה אל הדרום.

ג'ני טאון, מאתר צפון 38 העוקב אחרי הנעשה בקוריאה הצפונית, אמרה כי הרטוריקה נגד קוריאה הדרומית שנשמעה בצפון בשבוע החולף הותירה מקום לגמישות, אולם עדיין לא ברור לאן הצעדים האחרונים יובילו. לדבריה, מאז פיצוץ לשכת התיאום, ההתבטאויות של המשטר הקומוניסטי נגד סיאול היו רגועות יותר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully