וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חביב לפוטין, "סדיסטי" עם מנהיגות: שיחות הטלפון של טראמפ

העיתונאי הוותיק קרל ברנסטיין חשף את ההתנהלות המדאיגה של נשיא ארה"ב, שלדבריו גרמה לשורת בכירים בממשל לראות בו סכנה לביטחון הלאומי. הוא קרא למרקל "טיפשה", איים והפחיד את מיי, ותקף מנהיגים מערביים אחרים. נשיא רוסיה, לעומת זאת, "תמרן אותו"

צילום: רויטרס, עריכה: ניר חן

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ היה ידידותי בשיחותיו עם מנהיגים בעולם כמו נשיא רוסיה ולדימיר פוטין ונשיא טורקיה רג'פ טייפ ארדואן, אך "כמעט סדיסטי" כששוחח עם מנהיגות - כך עולה מתחקיר של העיתונאי הוותיק קרל ברנסטיין, שחשף את פרשת ווטרגייט. בדיווח ל-CNN, הוא ציטט גורמים בבית הלבן ובקהילת המודיעין המעורים בשיחות המסווגות.

לדבריו, במאות השיחות המסווגות ביותר שקיים בטלפון עם מנהיגים זרים, טראמפ היה כל כך אלים כלפי בעלי בריתה של ארצות הברית, עד שבכירים בממשל - בהם היועצים לביטחון לאומי שעבר הרברט מקמאסטר וג'ון בולטון, שר ההגנה לשעבר ג'יימס מאטיס, שר החוץ לשעבר רקס טילרסון וראש הסגל לשעבר ג'ון קלי - השתכנעו שהנשיא הוא סכנה לביטחון הלאומי.

"הם הגיעו למסקנה שהנשיא לעתים לוקה באשליות בעת שיחותיו עם מנהיגים זרים", אמרו שני גורמים. לפי הדיווח, "המתקפות האכזריות ביותר היו מכוונות נגד ראשות מדינה".

נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ במהלך שיחה טלפונית בחדר הסגלגל בבית הלבן 25 ביולי 2019. AP
טראמפ במהלך שיחה טלפונית בחדר הסגלגל/AP

שיחותיו עם ראשת ממשלת בריטניה לשעבר תרזה מיי תוארו כ"משפילות ובריוניות". לפי הדיווח, הוא אמר למיי שהיא "חלשה ופחדנית".

לקנצלרית גרמניה אנגלה מרקל הוא קרא "טיפשה".

"חלק מהדברים שהוא אמר לאנגלה מרקל לא ייאמנו - הוא קרא לה 'טיפשה', ואמר לה שהיא בכיס של הרוסים", אמר אחד הגורמים. "הוא היה תקיף ביותר מול מי שהוא ראה כחלש, וחלש ביותר מול מי שהוא היה צריך להיות הכי תקיף".

עם זאת, גורם אחר אמר ל-CNN כי מרקל לא התרגשה מדבריו של טראמפ ופשוט "חזרה על העובדות". גורם נוסף אמר כי לעומתה, מיי הייתה "מבוהלת ועצבנית" כשטראמפ תקף אותה. "הוא ללא ספק איים עליה, והוא התכוון לזה", אמר המקור.

עוד בוואלה!

חרף הכחשת טראמפ: "המידע על מזימת רוסיה-טליבאן דווח כבר בינואר"

לכתבה המלאה
הנשיא פוטין העניק לטראמפ מתנה - כדורגל טראמפ: "תודה רבה, אתן אותו לבני בארון". רויטרס
"דיברו כמו שני אנשים בסאונה". פוטין וטראמפ בהלסינקי, 2018/רויטרס

גורם גרמני אישר ל-CNN כי טראמפ התנהג בצורה דומה בפומבי עם מנהיגות. כשמרקל ביקרה בבית הלבן ב-2018, אמר הגורם כי "טראמפ התנהג בצורה מאוד שנויה במחלוקת, שהייתה די אגרסיבית. הקנצלרית נותרה רגועה, וזה מה שהיא עושה בטלפון".

בנוסף לכך, טראמפ "הכפיש" את קודמיו בתפקיד, ברק אובמה וג'ורג' וו. בוש, בשיחותיו עם מנהיגים זרים.

"טראמפ התנהג בבריונות ותקף מנהיגים אחרים במערב בזמן שיחות הטלפון שלו - כולל את נשיא צרפת עמנואל מקרון, ראש ממשלת קנדה ג'סטין טרודו, וראש ממשלת אוסטרליה סקוט מוריסון - בצורה העוינת והתוקפנית שבה שוחח עם כמה מהמושלים באמריקה על הקורונה".

לעומת זאת, בשיחותיו הפרטיות עם פוטין, השניים לעתים דיברו בטון של "שני אנשים בסאונה". לפי הדיווח, פוטין "תמרן" את טראמפ במהלך פגישותיהם אחד על אחד.

הבית הלבן אמר בתגובה לדיווח כי "הנשיא טראמפ מנהל משא ומתן ברמה עולמית, והוא מקדם בקביעות את האינטרסים של אמריקה בעולם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully