וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פוטין: "תומכים במאבק של השחורים בארה"ב, מגנים את המהומות"

הנשיא אמר כי מוסקבה תמיד הייתה לצד השחורים בעת חיפושם אחרי זכויות ושוויון, אך הוא הוסיף כי "שום דבר טוב לא יצא מכאוס ומהתפרעויות". לדבריו, "זו בעיה ארוכת שנים בארה"ב, אין לנו קשר לכך"

צילום: רויטרס, עריכה: ירדנה עבודי-פוקס

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין מתח אתמול (ראשון) ביקורת על האלימות בהפגנות נגד גזענות בארצות הברית, אך ציין בהתייחסות ראשונה שלו למחאות כי מוסקבה תומכת "במאבק של השחורים למען שוויון". בריאיון לערוץ "רוסיה-1", אמר פוטין כי זו "בעיה ממושכת בארצות הברית". עם זאת, פוטין הוסיף כי "אם המאבק למען זכויות טבעיות וחוקיות הופך לכאוס ולהתפרעויות, אני לא רואה בזה שום דבר טוב למדינה". לדבריו, "מעולם לא תמכנו בכך".

"תמיד, גם בברית המועצות וגם ברוסיה המודרנית, היינו אוהדים של המאבק של השחורים למען זכויותיהם הטבעיות", אמר המנהיג הוותיק, אך הוסיף: "אבל כשזה מקבל אלמנטים של לאומנות רדיקלית וקיצוניות, גם אחרי שבוצעו פשעים, שום דבר טוב לא יצא מזה".

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין
בשיחת ועידה עם גורמים במעון המדינה בנושא בדליפת סולר בתחנת הכוח התרמית באזור קרסנויארסק,3 ביוני 2020. רויטרס
מאמין בדמוקרטיה האמריקנית. פוטין/רויטרס

פוטין תיאר את ההפגנות, שפרצו אחרי ההרג של ג'ורג' פלויד, כ"משבר פנימי עמוק" בארצות הברית, וקישר אותן למגיפת הקורונה, שלדבריו "שפכה אור על בעיות כלליות" בחברה האמריקנית. ביום שישי, אחרי תקופה ארוכה שבה הסתגר במעונותיו, הופיע נשיא רוסיה בציבור וקרא לאזרחים להצביע במשאל העם בסוף החודש שיאפשר לו לשלוט עד 2036.

במהלך הריאיון, אמר פוטין כי הוא צופה "שהיסודות הבסיסיים של הדמוקרטיה האמריקנית יאפשרו לה להימלט מסדרת המשברים הללו".

הוא גינה את תופעת הפלת הפסלים בהפגנות שפרצו ברחבי אירופה, בתור "תופעה הרסנית ללא ספק". הוא אמר כי המפגינים השחורים רוצים שרק רופאים שחורים יטפלו בשחורים, דבר שאינו אפשרי לדבריו ב"רוסיה הרב-לאומית".

הריאיון שלו תואר כראשון מאז פרוץ הקורונה ברוסיה, אף שלא ברור מתי הוא נערך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully