וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: רוסיה שילמה לטליבאן כדי שיפגע בחיילים אמריקנים באפגניסטן

בניו יורק טיימס דווח כי מידע שהתקבל מצביע על מעורבותה של יחידה חשאית במודיעין הצבאי הרוסי, שאחראית על חיסולים באירופה. אחת הסיבות האפשריות - רצון לפגוע על מבצע כושל בסוריה שבו נהרגו מאות שכירי חרב רוסים. טראמפ החליט לא להגיב בשלב זה. רוסיה וטליבאן מכחישים

צילום: רויטרס

המודיעין הצבאי של רוסיה שילם לפעילים הקשורים לטליבאן כדי שיהרגו כוחות של נאט"ו באפגניסטן, כולל חיילים אמריקנים - כך דווח בניו יורק טיימס מפי גורמים שתודרכו בנושא. לפי הדיווח, שפורסם אתמול, גורמים אמריקניים גילו מוקדם יותר השנה על התמריצים הכספיים שקיבלו לוחמי הארגון הקיצוני או גורמים אחרים המקושרים אליו. טליבאן ורוסיה הכחישו זאת היום (שבת) על הסף.

על פי ההערכות המודיעיניות, יחידה 29155 משירות הביון הצבאי של רוסיה (GRU), הייתה מעורבת בכך. היחידה החשאית, שלפי ההערכות מורכבת מיוצאי יחידות מיוחדות ברוסיה, מואשמת בסדרת חיסולים או ניסיונות חיסול ברחבי אירופה, כולל בהרעלת המרגל לשעבר סרגיי סקריפל ב-2018. לא ברור איזה מבין 20 ההרוגים שספג הצבא האמריקני בשנה שעברה נקשר לכספים שקיבל טליבאן.

עוד דווח כי הנשיא דונלד טראמפ, שמנסה לסיים את המלחמה באפגניסטן, הארוכה ביותר בהיסטוריה האמריקנית, תודרך בנושא, וכי טרם הוחלט אם וכיצד להגיב על כך. על פי ניו יורק טיימס, תכנית תגובה אפשרית גובשה על ידי המועצה לביטחון לאומי כבר במרץ, ובין היתר היא כללה מחאה דיפלומטית או סנקציות. שום גורם רשמי בממשל האמריקני לא התייחס לדיווח בשמו.

חברי הטליבאן מוסרים את נשקם ומצטרפים לתוכנית הפיוס ובהובלת ממשלת אפגניסטן בג'אלאבאר 25 ביוני 2020. רויטרס
לוחמי טליבאן מניחים את נשקם במסגרת הסכם עם הממשלה, חמישי/רויטרס

אחת התיאוריות שהועלו כהסבר למהלך של רוסיה היא רצונה לנקום על מכה שספגה בסוריה ב-2018, כשבין 200 ל-300 שכירי חרב מחברת האבטחה הפרטית "וגנר" נהרגו בקרב שנמשך כארבע שעות בסמוך לבסיס של כוחות הקואליציה האמריקניים. על פי הדיווח, לא ברור אם הקרמלין אישר את העברת הכספים, אך במוסקבה הדפו את הדיווח.

"ההאשמות חסרות הבסיס והאנונימיות האלו כבר הובילו לאיומים ישירים על חייהם של עובדי השגרירויות הרוסיות בוושינגטון ובלונדון", נכתב בציוץ של שגרירות רוסיה בוושינגטון. "ניו יורק טיימס, הפסיקו לייצר 'פייק ניוז' שיוצר איומים על חיים", נכתב בציוץ נוסף.

בהצהרה שפרסם טליבאן, נאמר כי "הג'יהאד של האמירות האסלאמית שנמשך 19 שנים אינו קשור לטובתם של אף גוף מודיעין או מדינה זרה". בארגון דחו האשמות קודמות של ארצות הברית ולפיהן רוסיה מחמשת את הלוחמים. לטענת טליבאן, מטענים מיצור מקומי אחראים למרבית האבידות שגרם לצבא ארצות הברית ב-19 שנותיו באפגניסטן. טליבאן שב על מחויבותו להסכם השלום שנחתם עם ארצות הברית בוושינגטון, שבמסגרתו יסוגו כל הכוחות הזרים מהמדינה עד אמצע השנה הבאה.

עוד בוואלה!

טליבאן הרג 291 כוחות אפגניים בשבוע הקטלני ביותר ב-19 שנות המלחמה

לכתבה המלאה

היקף הכוח הנוכחי של ארצות הברית ירד כבר ל-8,600 חיילים, הרבה לפני לוח הזמנים המקורי שהוסכם עליו עם טליבאן. גורמים אמריקניים וגורמים בנאט"ו אמרו לרויטרס בסוף החודש שעבר כי זה נובע בחלקו מחשש מהתפשטות נגיף הקורונה בקרב החיילים.

לרוסיה יש היסטוריה ארוכה באפגניסטן, שבה שקעה ברית המועצות בשנותיה האחרונות במלחמה הרסנית נגד המוג'האדין, שנתמך אז על ידי ארצות הברית כחלק מהמלחמה הקרה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully