וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טראמפ אירח את נשיא פולין: "נעביר אליה חיילים מגרמניה"

25.6.2020 / 9:27

דודה היה הראשון שמגיע לבית הלבן מאז פרוץ מגיפת הקורונה, והביקור עשוי לחזק את מעמדו לקראת הבחירות בפולין ביום ראשון. השניים סיכמו על הבנות ביטחוניות, שיכללו שליחת חלק מהכוחות שיוציא מגרמניה. "אני חושב שזה שולח מסר לרוסיה", אמר טראמפ, שהמשיך לתקוף את ברלין

צילום: רויטרס, עריכה: ניר חן

נשיא פולין אנדז'יי דודה נפגש אתמול (רביעי) עם נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, והיה למנהיג הראשון שמגיע לבית הלבן מאז פרוץ מגיפת הקורונה. השניים אמרו כי הם בוחנים חתימה על הסכם לשיתוף פעולה ביטחוני. הביקור עשוי לחזק את סיכוייו של הנשיא הלאומני לקראת הבחירות בפולי ביום ראשון, שבהן ינסה לזכות בכהונה שנייה.

דודה הפך לאחד מהמנהיגים הזרים המועדפים על טראמפ, והשניים נפגשו כבר לפחות חמש פעמים. במסגרת ההסכם האפשרי ביניהן, ארצות הברית תשלח כוחות נוספים לפולין, תחזק את שיתוף הפעולה הביטחוני בין שתי המדינות, החברות בנאט"ו.

"אני חושב שזה שולח מסר חזק לרוסיה", אמר נשיא ארצות הברית במסיבת עיתונאים משותפת עם דודה בבית הלבן. הוא תקף מדינות אחרות באירופה הרוכשות אנרגיה מרוסיה. "גרמניה משלמת לרוסיה מיליארדי דולרים לרכישת אנרגיה מרוסיה, ודרך צינור הגז. ואני אומר, מה קורה כאן? אתם משלמים מיליארדי דולרים לרוסיה, ואז אנחנו אמורים להגן עליכם מפני רוסיה. אז אני חושב שזה רע מאוד", אמר טראמפ.

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ ונשיא פולין אנדז'יי דודה בבית הלבן, 24 ביוני 2020. רויטרס
שותפים קרובים. טראמפ ודודה, אתמול/רויטרס

דודה אמר כי היה לו לכבוד לדון בצעדים הבאים ביחסים עם ווושינגטון. מבקריו אומרים שהביקור שלו בבית הלבן נועד לשפר את מעמדו לקראת הבחירות, אחרי שאחוזי התמיכה בו ירדו בשבועות האחרונים.

טראמפ אמר כי הוא עשוי להעביר חלק מהכוחות האמריקניים שמוצבים בגרמניה לפולין, ותקף את ברלין על כך שהיא רוכשת אנרגיה מרוסיה. לדבריו, חלק מהחיילים יחזרו לארצות הברית ואחרים יעברו למדינות אחרות, בהן פולין. הוא תקף את גרמניה על כך שלטענתו היא אינה מקצה די משאבים לתקציבי הביטחון. הממשל האמריקני מתנגד לפרויקט צינור הגז "נורד סטרים 2" מרוסיה לגרמניה.

לפי התקשורת הפולנית, ארצות הברית עשויה לשלוח עד 2,000 חיילים למדינה, אלף יותר ממה שהוסכם בשיחות בין המדינות בשנה שעברה. גורם אחר המעורה בנושא אמר לרויטרס כי השיחות על העברת השיחות נמשכות וכי פולין עשוי לארח יותר מאלף החיילים שעליהם הוסכם בשנה שעברה, אבל הוא לא אמר אם מדובר ב-2,000 חיילים.

טראמפ אמר במסיבת העיתונאים עם נשיא פולין כי שתי המדינות דנות במיזם להקמת תחנת כוח גרעינית בפולין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully