וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות ירי תועה מסיני: התרעה הופעלה בעוטף עזה, אין נפגעים

ירי של קליעים או של פצמ"ר זלג מסיני לשטח ישראל, ככל הנראה במסגרת הלחימה בין צבא מצרים לארגוני הטרור באזור. התרעה שקטה הופעלה במועצה האזורית אשכול, והתושבים והחיילים שמעו פיצוץ

אתר רשמי

(בווידיאו: תקיפת צה"ל בתגובה לירי הרקטות מזה, לפני כיומיים)

ירי תועה משטח סיני גרם היום (שני) להפעלת התרעת צבע אדום שקטה במועצה האזורית אשכול שבעוטף עזה. ככל הנראה מדובר בירי קליעים או פצמ"ר, במסגרת הלחימה בין צבא מצרים לארגוני הטרור הפועלים בחצי האי. מדובר צה"ל נמסר כי "הופעלה בדרום עוטף עזה התרעה ביישומון ובשטח פתוח בלבד כתוצאה מירי שאינו רקטי".

תושבים וחיילים באזור שמעו פיצוץ כתוצאה מזליגת הירי, אך אין נפגעים ולא ידוע על נזק. באשכול הודיעו לתושבים כי ההתרעה הופעלה בשטח פתוח, סמוך לגבול, באזור דרום המועצה. עוד עדכנו במועצה כי "לאחר בדיקה, לא בוצע שיגור לשטחנו. הפעלת ההתרעה וקול הנפץ שנשמע הם כתוצאה מירי לא רקטי מחוץ לשטחנו".

עמדות של צבא מצרים בגבול ישראל, יולי 2015. רויטרס
עמדה של צבא מצרים בגבול עם ישראל/רויטרס

בערב יום שישי, נשמעה התרעת צבע אדום בעוטף עזה כתוצאה משיגור שתי רקטות מרצועת עזה, שנפלו בשטחים פתוחים. בתגובה לשיגורים, מטוסי קרב של צה"ל תקפו יעדים של חמאס בדרום הרצועה.

מצרים נאבקת בארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש) בסיני, שהתעצם לאחר שצבא מצרים הפיל את הנשיא מוחמד מורסי מהאחים המוסלמים בשנת 2013. פעילים חמושים מטעם הארגון ביצעו עשרות פיגועים, בעיקר נגד כוחות הביטחון במדינה ונוצרים.

תקרית נוספת אירעה בגבול בין ישראל למצרים בפברואר האחרון, אז חמושים מהמיליציות האסלאמיות פוצצו את צינור הגז הטבעי מישראל בחלק הצפוני של סיני. לפי גורמי הביטחון, לפחות שישה חמושים רעולי פנים הטמינו את חומרי הנפץ מתחת לצינור בעיירה ביר אל-עבד.

(עדכון ראשון: 21:02)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully