וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשל ביקורת על שימוש בכוח: המשטרה פרסמה תיעוד מעצר של בן 14 בירושלים

הנער נעצר ביום חמישי האחרון בחשד להפרת הסדר הציבורי בעיר העתיקה, בצעד שעורר ביקורת נרחבת על התנהלות השוטרים במקום. אולם, במשטרה דחו את כל הטענות, ואמרו כי הנער וחבריו סירבו להישמע להוראות. משפחת הקטין מתכננת לתבוע: "שיקחו אחריות על טעויות"

צילום: דוברות משטרת ישראל

המשטרה פרסמה היום (שני) תיעוד ממעצרו של ידידיה אפשטיין, נער בן 14, בעיר העתיקה בירושלים במהלך סוף השבוע, זאת בשל ביקורת שנמתחה על התנהלות השוטרים במקום. בין היתר נטען כלפי המשטרה כי מדובר במעצר אלים ואזיקה מיותרת של הנער. אולם, במשטרה טענו כי הנער לא היה אזוק במהלך המעצר, כי הוא בחר שלא לקבל טיפול רפואי כשזה הוצע לו ואף זייף צליעה בהליכתו.

התיעוד מציג את הנער בתחנת המשטרה, כשהוא לא אזוק, וצולע בהליכתו. בהמשך נראים חובשים מגיעים למקום. לאחר מכן נראה הנער שהוא הולך לכאורה כרגיל.

לדברי המשטרה, ביום חמישי אחרי השעה 23:00 התקבלו דיווחים על צעירים שמקימים רעש, דופקים על דלתות, מקללים ועושים פרובוקציות תוך התגרות באוכלוסייה המקומית. שוטרים שהגיעו למקום התבקשו מהם להתפנות מהאזור, אך בשלב מסוים, כפי שנראה בתיעוד, "הקטין וחבריו החליטו להתיישב על הרצפה וסירבו להישמע להוראות השוטרים", לשון הודעת המשטרה. עוד הוסיפו כי "למרות שניתן להם זמן סביר להתפנות, חלקם המשיכו בביצוע פרובוקציה והפרת הסדר במקום".

בשל ביקורת על שימוש בכוח: המשטרה פרסמה תיעוד מעצר של נער בן 14 בירושלים 29.6.20. דוברות משטרת ישראל
בתחנת המשטרה. מתוך התיעוד/דוברות משטרת ישראל

במשטרה אף טענו כי בשלב מסוים הנער דחף שוטרים והמשיך לסרב להוראותיהם, תוך שהצעירים במקום צועקים לעבר השוטרים וקוראים קריאות גנאי וקללות נאצה שונות. לפי ההודעה, בשלב זה החליטה המשטרה לעצור שלושה מעורבים, בהם הנער עצמו, בגין הפרת הסדר הציבורי וסירוב להוראותיהם. במשטרה ציינו כי הנער "התנהג באופן פרובוקטיבי, וניסה להכשיל את העיכוב בכל מהלכו, תוך סירוב להישמע להוראות השוטרים, ולכן נעצר. כשהחל לצלוע לפתע אף הוצע לו טיפול רפואי ותחילה סירב לו". עוד טענו כי אחד השוטרים זיהה במהלך הלילה את הנער הולך ללא צליעה, "וכשהשוטר פנה אליו וכשהבין החשוד שראו אותו - החשוד חזר ללכת בצליעה".

במשטרה דחו טענות שונות שהופנו אליה בעניין המעצר, בפרט בנוגע לזמן שהותו של הנער בתחנה, והדגישו כי לא נעשה כלפיו שימוש בכוח. לטענת דוברות המשטרה, הוא לא היה אזוק "כמעט בכלל", לא בידיו ולא ברגליו, במשך פרק הזמן הזה. עוד אמרו כי עוד בטרם נחקר יצרו במשטרה קשר עם אביו של הנער ועדכנו אותו במתרחש, אולם הוא "טרח מסיבותיו שלו שלא להגיע", ו"בפעם השנייה שניסו ליצור אתו קשר אפילו לא טרח לענות לחוקרי המשטרה". עוד הבהירו כי הוא התייעץ עם עורך דין בטרם החלה חקירתו.

עוד בוואלה!

המשטרה שילמה בשנה שעברה 23 מיליון שקלים כפיצוי לאזרחים

לכתבה המלאה
ידידיה אפשטיין נער שנעצר ע"י המשטרה בירושלים. באדיבות המשפחה
הנער שנעצר. ידידיה אפשטיין/באדיבות המשפחה

עו"ד איתמר בן גביר הודיע כי ייצג את הנער, וכי יגיש תביעה נגד המשטרה בעניינו. "אנו מבין שהמשטרה בלחץ, אולם שום סרטון ערוך שהמשטרה מוציאה מחדרי החקירות בניגוד לחוק, ותדרוך נגד קטין בניגוד לחוק הנוער, לא יכול להסביר את מדוע הקטין לא נכלא בבית מעצר לנוער, מדוע נאלץ לישון על ספסל, מדוע נאזק", מסר עו"ד בן גביר, "הגיע הזמן שבמשטרת ירושלים יקחו אחריות על טעויות במקום להשתמש בכלל הידוע 'ההגנה הכי טובה היא ההתקפה', בוודאי לא נגד קטין".

מנכ"לית המועצה לשלום הילד, עו"ד ורד וינדמן, הגדירה את תגובת המשטרה כ"מקוממת". לדבריה, "מעצר צריך להיות האמצעי האחרון בו נוקטות רשויות אכיפת החוק ביחס לקטינים. גם תגובת המשטרה ביחס לאיזוק הנער היא מקוממת. תמונתו אזוק בידיו וברגליו על ספסל תחנת המשטרה היא בלתי מתקבלת על הדעת".

"אין לעבור על אירועים מסוג זה לסדר היום ויש ‏לעשות ‏כל ‏שניתן ‏על ‏מנת ‏למנוע ‏פגיעה בקטינים ובזכיותיהם כשהם באים במגע עם רשויות אכיפת החוק", כתבה וינדמן במכתב ששלחה למ"מ מפכ"ל המשטרה מוטי כהן, וקראה לו לבדוק את המקרה "ביסודיות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully