וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"סירב לנסוע בניידת בשבת": שוטר ירה באקדח טייזר בצעיר ממגדל העמק

16.10.2019 / 23:23

בסרטון שהועלה לרשתות החברתיות נראה אלירן זריהן, צעיר ממגדל העמק, מתעמת עם השוטרים לאחר שהוזעקו בעקבות תלונות על רעש. לאחר שסירב לעלות לניידת משום שהוא שומר שבת, בסרטון נראה שוטר מחשמל אותו באקדח טייזר. המשטרה: השוטר פעל בניגוד לנהלים

צילום: אורלי ביטון

בסרטון שפורסם אתמול (שלישי) נראה שוטר יורה באקדח טייזר בגבו של צעיר סירב לעלות לניידת המשטרה. בבסרטון שצולם במגדל העמק נראה צעיר, אלירן זריהן מבקש מהשוטר שאזק את אחת מידיו, שלא לעלות לניידת המשטרה משום שהוא שומר שבת. השוטר נשמע מזהיר את זריהן שאם יסרב להיעצר הוא יפעיל נגדו את אקדח הטייזר ושואל אותו מספר פעמים האם הוא מתנגד למעצר. כאשר זריהן עונה הוא מורה לשוטרים האחרים להתרחק ויורה בגבו באמצעות טייזר.

בת דודתו אורלי ביטון שהעלתה את הסרטון לרשתות החברתיות, טענה כי השוטרים הוזמנו למקום בעקבות תלונה על רעש מצד השכנים וכי אלירן רק עבר בסמוך למקום בו היו הנערים שהרעישו. "השוטרים קפצו עליו ואזקו אותו מבלי לבדוק למי הוזמנה המשטרה", כתבה בפוסט שהעלתה. בהמשך מתארת ביטון את מעצרו של זריהן, "ממשיכים לקפוץ עלי השוטרים שהוא שוכב על הבטן ולאזוק כאילו תפסו מינימום מחבל בדרך לפיגוע".

לדברי קרובת משפחתו, זריהן הובא למעצר בתחנת המשטרה שנמצאת במרחק הליכה מהפארק בו נעצר ושוחרר בבוקר שלמחרת בשעה שבע. "מישהו כאן התבלבל מהו חוק וסדר ומהו מעשה בריונות ועם מי באמת צריך להפעיל מעשה בריונות מהסוג הזה", כתבה ביטון.

תיעוד ירי באלירן זריהן באקדח טייזר על ידי שוטר במגדל העמק ביום שישי 11 באוקטובר 2019. צילום מסך
תיעוד השימוש באקדח הטייזר על זריהן מהסרטון שעלה לרשתות החברתיות/צילום מסך

מהמשטרה נמסר בתגובה : "מבירור ראשוני עולה כי השוטר פעל בניגוד לנהלים ולא כפי שמצופה משוטר במצב דומה. לאור זאת הועבר החומר לבחינת מח"ש ובמקביל הוחלט בשלב זה להעבירו מתפקידו לאלתר. בסיום בדיקת המקרה יוחלט על המשך הצעדים בעניינו". עוד נאמר בהודע הכי מדובר בהתנהלות חרידה. "נדגיש כי התנהלות חריגה זו אינה מאפיינת כלל את שוטרי משטרת ישראל כמי שמבצעים פעילות אכיפה במקצועיות מדי יום ומעניקים שירות למיליוני אזרחים במקצועיות, במסירות ומתוך כבוד הדדי לכל אדם".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל

הפוסט שהעלתה בת דודתו של אלירן זריהן המתעד את התקרית:

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully