וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עתירה לבג"ץ: לאפשר ללהט"בים חסרי דת להירשם כבני זוג בברית הזוגיות

בהיעדר אפשרות לנישואים אזרחיים בישראל, המסגרת מאפשרת כיום לחסרי דת להירשם כבני זוג באופן רשמי - אך היא פתוחה רק בפני "בני זוג שהם איש ואישה". בתום שש שנות ניסיונות לשינוי הנוהל, האגודה למען הלהט"ב עתרה כדי לשנות זאת: "צעד בדרך לשוויון"

מצעדי הגאווה בירושלים תל אביב וחיפה_28.06.2/צילום: רוני כנפו, יותם רונן

האגודה למען הלהט"ב עתרה אתמול (שני) לבג"ץ בדרישה לאפשר לזוגות להט"בים חסרי דת להירשם באופן רשמי כבני זוג, בדומה לזוגות סטרייטים, במסגרת "ברית הזוגיות". מנכ"ל האגודה אמר כי העתירה היא "צעד ראשון בדרך לשוויון במיסוד זוגיות".

רוב האזרחים בישראל רשומים במשרד הפנים כמשתייכים לאחת הדתות, וכדי להירשם כנשואים עליהם לעבור דרך בתי הדין הדתיים הרלוונטיים להם, או להציג תעודת נישואים מחו"ל. באשר לאזרחים שרשומים כחסרי דת, נחקק ב-2010 "חוק ברית הזוגיות" - המאפשר להם להירשם במשרד המשפטים כבני זוג, שמבחינת החוק מעמדם זהה לזה של בני זוג נשואים. עם זאת, החוק מתייחס אך ורק ל"בני זוג שהם איש ואישה".

שלט לציון אירועי הגאווה שנתלה על מבנה שגרירות ארה"ב בירושלים והוסר על-ידי העירייה 23 ביוני 2020. -, אתר רשמי
שלט לציון אירועי הגאווה שנתלה בשבוע שעבר על מבנה שגרירות ארה"ב בירושלים - והוסר/אתר רשמי, -

בעתירה נטען כי הגדרה זו של בני זוג בחוק יוצרת מדיניות מפלה. "עבור בני זוג מחוסרי דת שהם 'איש ואישה' סיפקה המדינה מוסד אזרחי ורשמי חלופי למוסד הנישואים, אך שעריו של מוסד זה (בדומה למוסד הנישואים עצמו), סגורים בפני בני זוג חסרי דת בני אותו המין". כעת מבקשת האגודה באמצעות עורכי הדין אור קרבקי, חגי קלעי וגל בריר, לאפשר גם לבני זוג חסרי דת מאותו המין לעשות זאת.

האגודה פעלה ב-6 השנים האחרונות מול הכנסת, מול רשם הזוגיות שבמשרד המשפטים ומול היועמ"ש כדי לתקן את האפליה שיוצר החוק - אך ללא הועיל. לדברי האגודה, הפניות בעניין הושבו ללא מענה ענייני, ולעתים נותרו ללא מענה כלל. "במהלך כל תקופה זו זכותם של בני זוג בני אותו מין לחיי משפחה ולשוויון נפגעה ועודנה נפגעת באופן יסודי ועמוק", נכתב. "ולמותר לציין כי סוג זה של אפליה - המעוגנת בחקיקה ראשית, ונעשית בכוונה תחילה, הוא משפיל ופוגעני במיוחד".

עוד בוואלה!

כישלון "ברית הזוגיות": 4 זוגות בלבד נרשמו במהלך השנה

לכתבה המלאה

"לכל אחד ואחת מגיעה הזכות הבסיסית להיות שווה בפני חוק והזכות להתחתן ולהקים משפחה", אמר מנכ"ל האגודה למען הלהט"ב, אוהד חזקי. "המצב הנוכחי שבו זוגות להט"בים נאלצים לעבור את הליך הנישואים במדינה זרה וגם אחרי שהם חוזרים לארץ אינם מקבלים חלק גדול מהזכויות של זוגות נשואים, הוא אבסורד ומוכרח להשתנות".

עורכי הדין קרבקי, קלעי ובריר, שמייצגים את האגודה בעתירה, אמרו כי זהו "חלק נוסף במאמץ של הקהילה לקבל הכרה בתא המשפחתי הלהט"בי כשווה זכויות בישראל. לצערנו המדינה סירבה פעם נוספת לתת יחס שווה ללהט"בים, ואנחנו מקווים שבג"ץ יקבל החלטה אמיצה שתעשה צדק עם עשרות אלפי המשפחות מהקהילה הגאה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully