וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ח"כים חרדים חתמו על הצעת חוק לטובת הלהט"ב: "אנחנו נגד אלימות מכל סוג"

25.6.2020 / 19:51

חברי הכנסת אשר ואזולאי מסיעות יהדות ותורה וש"ס יתמכו בהצעתו של ח"כ גינזבורג לפי לחוק התגמולים לנפגעי פעולות איבה יתווסף גם סעיף הנוגע לפגיעה בשל "שנאה לנטייה מינית וזהות מגדרית". ההצעה תעלה לדיון בוועדת השרים לענייני חקיקה בשבוע הבא

צילום: רוני כנפו, עריכה: ליר שפיגלר

(בווידאו: החל אירוע הגאווה הראשון בתולדות בית שמש, 2019)

שני חברי כנסת חרדים, יעקב אשר מיהדות התורה וינון אזולאי מש"ס חתמו על הצעת החוק שנועדה להטיב עם הקהילה הגאה. ההצעה שיזם יו"ר ועדת הכנסת ח"כ איתן גינזבורג מכחול לבן וצפויה לעלות ביום ראשון לדיון בוועדת השרים לענייני חקיקה קובעת כי בחוק התגמולים לנפגעי פעולות איבה יתווסף גם "פגיעה ממעשה אלימות שמטרתו העיקרית פגיעה באדם בשל שנאה לקבוצה דתית, מוצא עדתי, נטייה מינית, זהות מגדרית או השקפה פוליטית". בעבר, חתמו על הצעה דומה חברי כנסת משה גפני ואורי מקלב מיהדות התורה ואילו הפעם קיימת היתכנות פוליטית גבוהה לכך שההצעה תתקבל.

בדברי ההסבר להצעת החוק נכתב כי "בשנים האחרונות אנו עדים למגמה מדאיגה בחברה הישראלית המתבטאת במעשי אלימות כלפי קבוצות שונות בחברה. בבסיסם של אותם גילויי אלימות עומדים מניעים של עוינות ושנאה כלפי קבוצות, בשל היותן קבוצות המאגדות בתוכן אנשים החולקים את אותה אמונה דתית, מוצא עדתי, נטייה מינית, זהות מגדרית או השקפה פוליטית ולא עוינות כלפי אדם פרטי באותן קבוצות".

יעקב אשר ביום השבעת הכנסת , אוקטובר 2019. ראובן קסטרו
"מעניק הגנה ופיצוי לנפגעי אלימות". ח"כ אשר בכנסת/ראובן קסטרו

לפיכך, נכתב בהצעה, מעשה אלימות כלפי אדם אך ורק בשל השתייכותו לקבוצה מסוימות הוא פשע שנאה מובהק. לרוב, קבוצות אלו אשר נעשים כלפיהן מעשי אלימות, ראויות להגנה מיוחדת עקב חשש מוגבר לעוינות, לפגיעה או לאלימות כלפי האנשים המשתייכים אליהן".

כאמור, הצעת החוק נועדה להחריב את חוק התגמולים לנפגעי פעולות איבה כך שיכלול סוג נוסף של פגיעה בקבוצות. הצעות חוק דומות הוגשו בעבר על ידי ח"כ ניצן הורביץ, מרב מיכאלי וחברי הכנסת לשעבר מיכל רוזין ודב חנין.

עוד בוואלה!

עיריית י-ם הסירה שלט לציון אירועי הגאווה משגרירות ארה"ב: "ללא היתר"

לכתבה המלאה
ח"כ איתן גינזבורג מליאת הכנסת , 29 במאי 2019. ראובן קסטרו
"בבסיסם של אותם גילויי אלימות עומדים מניעים של עוינות ושנאה". יוזם החוק גינזבורג/ראובן קסטרו

העובדה כי חברי הכנסת החרדים חתומים עליה יחד עם גינזבורג, קטי שטרית מהליכוד ובועז טופורובסקי היא חריגה במיוחד לאור סירובם להכיר במציאות של בעלי נטיות מיניות בשל איסור התורה וההלכה.

מלשכת ח"כ אשר נמסר בתגובה כי "את התיקון לחוק יזם ח"כ גינזבורג והוא מעניק הגנה ופיצוי לנפגעי אלימות. אנחנו נגד אלימות מכל סוג שהוא". את תגובת ח"כ ינון אזולאי לא היה ניתן להשיג.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully