וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עיריית י-ם הסירה שלט לציון אירועי הגאווה משגרירות ארה"ב: "ללא היתר"

השגרירות האמריקנית בבירה תלתה מודעה לציון אירועי הגאווה על רקע העצרת המתוכננת. בעירייה אמרו כי השלט "קופל בהסכמה" עד לקבלת האישור הנדרש. השגרירות: "נתלה את השלט מחדש בהקדם, כל בני האדם זכאים לכבוד". בארגוני הלהט"ב תקפו: "מנסים להדיר את הקהילה הגאה"

צילום: רויטרס, עריכה: איתי עמרם

עיריית ירושלים הסירה היום (שלישי) שלט שנתלה על מבנה שגרירות ארצות הברית בעיר לציון אירועי הגאווה. השגרירות הודיעה כי בכוונתה לתלות אותו מחדש בהקדם האפשרי. בעירייה טוענים כי מדובר בשלט שהוצב ללא היתר בשגרירות ו"קופל בהסכמה, עד לקבלת האישור".

בעירייה הסבירו כי "תהליך האישור מצריך פניה לעירייה, וככל שהשלט עומד בכללים, תוך זמן קצר מתקבל האישור. לצערנו איננו רשאים לחרוג מהנהלים אל מול כל גורם המבקש להציב שלט. ככל שיתבקש אישור, והשלט יעמוד בכללים, הוא יינתן ללא כל עיכוב".

השגרירות מסרה כי השלט, שעליו נכתב "PRIDE" (גאווה), הוסר זמנית עד לדיון בנושא עם עיריית ירושלים. בהודעתה, התייצבה השגרירות לצד הקהילה הגאה ומסרה כי "ארצות הברית מחויבת להגן על להט"בים ועל קהילות מוחלשות אחרות ברחבי העולם. כל בני האדם זכאיים שיתייחסו אליהם בכבוד ולקבל את אותן הזכויות. החודש, אנו חוגגים את קהילת הלהט"ב ומאשרים כי לכל בני האדם מגיע יחס מכבד".

שלט לציון אירועי הגאווה שנתלה על מבנה שגרירות ארה"ב בירושלים והוסר על-ידי העירייה 23 ביוני 2020. -, אתר רשמי
"הוצב ללא היתר". השלט לציון אירועי הגאווה שהוסר על ידי עיריית ירושלים/אתר רשמי, -

בניגוד לטענות העירייה, בבית הפתוח לגאווה ולסבלנות טוענים כי מדי שנה נתלה שם שלט, והפנו אצבע מאשימה כלפי סגן ראש העיר, אריה קינג. בבית הפתוח אמרו כי הם "מוטרדים" מהוראתו של קינג להסיר את השלט, ולדבריהם, "עצוב שבמקום לפעול למען כלל הירושלמים והירושלמיות, סגן ראש העיר קינג מנסה שוב להדיר את הקהילה הגאה ולמחוק את הנראות שלה. הניסיון הזה נידון לכישלון".

בבית הפתוח הוסיפו כי הם "קוראים לציבור לרכוש דגל גאווה מהבית הפתוח עבור כל בית בירושלים וכמובן להצטרף אלינו בעצרת ביום ראשון הקרוב".

עוד בוואלה!

עצרות במקום מצעדים: כל אירועי חודש הגאווה ברחבי הארץ

לכתבה המלאה
סגן ראש עיריית ירושלים, אריה קינג. מרים אלסטר, פלאש 90
בארגוני הלהט"ב מאשימים אותו ב"שנאה אלימה". קינג/פלאש 90, מרים אלסטר

גם באגודה למען הלהט"ב תקפו את העירייה. "בושה גדולה לעיריית ירושלים שממשיכה להתעלם מאוכלוסייה שלמה בעיר ומכשירה במעשיה שנאה אלימה מפי סגן ראש העיר אריה קינג. שום שלט שיורד לא יעלים אותנו מהמרחב הציבורי ולא ישתיק את דרישתנו הבסיסית לשוויון - לא בירושלים ולא בכל מקום אחר בארץ", אמר המנכ"ל, אוהד חזקי.

הוא הוסיף כי "רק לפני חמש שנים שירה בנקי נרצחה במצעד הגאווה והסובלנות בירושלים בגלל אותה הסתה שמשתוללת גם היום. אנחנו דורשים ודורשות מראש עיריית ירושלים: גנה במיידית את ההסתה ופטר את אריה קינג לפני פשע השנאה הבא".

השלט נתלה במסגרת חודש הגאווה, שבו מדי שנה מתקיימים מצעדים ברחבי הארץ, בין היתר גם בירושלים. השנה, המצעדים המסורתיים בוטלו בעקבות מגיפת הקורונה, אך במקומם נערכים אירועים שונים תחת מגבלות, וביום ראשון הקרוב מתוכננת להתקיים עצרת מרכזית בגן העצמאות שבבירה.

(עדכון ראשון: 20:22)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully