וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היערכות לסיפוח: גנץ ייפגש מחר עם הצוות האמריקני, לקראת ה-1 ביולי

28.6.2020 / 19:32

יו"ר כחול לבן ייפגש עם הצוות שנשלח מטעם הבית הלבן לדיון בהמשך קידום תכנית טראמפ ותוכניות החלת הריבונות. הצוות שכולל את השגריר פרידמן צפוי להיפגש גם עם נתניהו וראשי כחול לבן בימים הקרובים

עריכה: עמית שמחה

(בווידאו: הפגנת "דרכנו" נגד תוכנית הסיפוח)

יו"ר כחול לבן, שר הביטחון בני גנץ, ייפגש מחר (שני) בבוקר עם הצוות האמריקני שנשלח מטעם הבית הלבן לדיון בהמשך קידום תכנית טראמפ ותוכניות החלת הריבונות. הצוות שהגיע לישראל בסוף השבוע, כולל את השגריר דיויד פרידמן, היועץ המיוחד אבי ברקוביץ' ואיש מחלקת המדינה סקוט פיית.

הם צפויים להיפגש עם ראש הממשלה בנימין נתניהו וראשי כחול לבן בימים הקרובים. הפגישות נערכות לקראת ה-1 ביולי, המועד בו ראש הממשלה בנימין נתניהו תכנן להתחיל בהחלת ריבונות לפי ההסכם הקואליציוני.

לפי ההסכם בין הליכוד וכחול לבן, נתניהו לא זקוק בכלל לתמיכה של כחול לבן כדי להתחיל במהלכי הסיפוח, אך הבית הלבן מעונין שהמהלך יקודם בהסכמה ישראלית רחבה. נתניהו וראשי כחול לבן, גנץ ושר החוץ גבי אשכנזי, קיימו שלוש פגישות בנושא אך לא הצליחו להגיע להסכמה.

בני גנץ בישיבת הממשלה, 21 ביוני 2020. מארק ישראל סלם, פול צלמים
ייפגש עם הצוות האמריקני. בני גנץ בישיבת ממשלה/פול צלמים, מארק ישראל סלם

גנץ הציג בשבוע שעבר את התנאים שלו לתמיכה במהלך: מהלך מדיני שיקודם באחריות מול מערכת הביטחון ותוך שמירה על הסכמי השלום, שכולל מחוות גם לפלסטינים, התנגדות להחלת החוק הישראלי במקומות שבהם יש פלסטינים רבים או שבהם תיפגע ביכולת התנועה שלהם, וכן דרישה לאזרוח הפלסטינים שחיים בשטח שבו יוחל החוק הישראלי.

ביום חמישי אמר גורם אמריקני לסוכנות הידיעות רויטרס כי השיחות בבית הלבן על תכנית הסיפוח הסתיימו ללא החלטה. זאת, ימים ספורים לפני תאריך היעד שהציב ראש הממשלה לתחילת תהליכי החלת הריבונות. בכיר בבית הלבן אמר כי הפגישות שנערכו במהלך השבוע היו פרודוקטיביות.

עוד מסר הבכיר כי שגריר ארצות הברית בישראל דיוויד פרידמן יחזור לישראל לפגישות ודיונים נוספים, יחד עם השליח המיוחד אבי ברקוביץ' וחבר ועדת המיפוי האמריקנית סקוט לית'. גורם אמריקני אחר אמר כי יהיה צורך בניתוחים ובדיונים נוספים לפני שתקבע החלטה סופית בארצות הברית.

עוד בוואלה!

מהסיאוב ועד הסיפוח, "מזכירו הצבאי" של נתניהו ממשיך להיאחז באוויר

לכתבה המלאה

ביום שישי הצהיר גנץ הצהיר כי על התהליך המדיני להיות "אחראי וממוקד". את הדברים הוא אמר לחברי הכנסת של כחול לבן, שהתכנסו לישיבת סיעה והשתלמות בנושא הריבונות ותקציב המדינה. במהלך הישיבה, אמר יו"ר כחול לבן כי "הנושא המדיני שניצב על סדר היום הוא תהליך מורכב והיסטורי וישפיע על מדינת ישראל בעשורים הבאים".

"מה שעומד לנגד עיניי הוא לאפשר קיומו תהליך מדיני אמיתי החותר לחיים בשלום עם שכנינו הפלסטינים שנעדר זה שנים רבות", הוסיף גנץ. "זאת נעשה תוך השענות על מתווה טראמפ תוך בחינת צעדים הדדיים גם לצד הפלסטיני ותוך עקרון מנחה לפיו מדינת ישראל הייתה ותישאר יהודית, דמוקרטית ובטוחה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully