וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישראלים ופלסטינים הפגינו נגד הסיפוח: "עתיד משותף במקום בתי קברות"

27.6.2020 / 19:46

מאות מחו בצומת אלמוג שבבקעת הירדן על תכנית החלת הריבונות לקראת 1 ביולי. מושל יריחו אמר כי "הסיפוח הוא כמו לשפוך דלק על האש, האינטרס של שני העמים הוא רק שלום". המתאם הישראלי של תנועת לוחמים לשלום: "דרך הנשק לא עובדת, רק מאבק משותף יביא עתיד לדורות הבאים"

עריכה: עמית שמחה

(בווידאו: הפגנת "דרכנו" נגד תכנית הסיפוח)

500 ישראלים ופלסטינים השתתפו הערב (שבת) בהפגנת מחאה נגד החלת הריבונות וסיפוח השטחים בבקעת הירדן וביהודה ושומרון. ההפגנה התקיימה בצומת אלמוג שבבקעת הירדן, ביוזמת תנועת "לוחמים לשלום" ובשיתוף הרשות הפלסטינית. במחאה לקחו חלק גם שוברים שתיקה, ארגון "זזים" - קהילה פועלת, פורום המשפחות השכולות הישראלי-פלסטיני, all that's left, אחוות עמים, עושים שלום ותנועת "עומדים ביחד".

ג'יהאד אבו אלעסל, מושל יריחו, נשא דברים במהלך ההפגנה. "אנחנו מודים לאנשים שנמצאים כאן ותומכים בשלום ומקווים שהמחנה הזה יגדל ויתחזק מול מחנה הקיצוניות והשנאה", אמר. "הסיפוח הוא כמו לשפוך דלק על האש. זה בניגוד לאינטרס העם הפלסטיני והעם הישראלי. האינטרס של שני העמים הוא רק שלום. הימין הקיצוני לא מעוניין בטובת העמים הישראלי והפלסטיני, רק רוצה שליטה ולהישאר בשלטון. לא אכפת לו מההרג בשני הצדדים".

הפגנת מחאה נגד תכנית הסיפוח והכיבוש בצומת אלמוג בבקעה 27 ביוני 2020. רמי בן-ארי, לוחמים לשלום, אתר רשמי
"לימין הקיצוני לא אכפת מההרג בשני הצדדים". מפגינים נגד הסיפוח, היום/אתר רשמי, רמי בן-ארי, לוחמים לשלום

גם המתאם הפלסטיני של "לוחמים לשלום", ג'מיל קסאס, נאם בהפגנה. הוא סיפר על עברו כלוחם פלסטיני ועל השתתפותו במאבק נגד הכיבוש. "איבדתי את אחי לסכסוך באינתיפאדה הראשונה. היום אני לוחם שלום וממשיך את המאבק באופן לא אלים ומשותף בתנועת לוחמים לשלום", אמר קסאס. "באינתיפאדה הראשונה נאבקנו זה בזה, וכל אחד ראה את המציאות מהצד שלו. היום אנחנו יודעים שיש דרך אחרת - מאבק משותף באלימות, בכיבוש ובסיפוח".

קסאס הוסיף כי "תכנית הסיפוח מונעת ממני תקווה לעתיד אחר לילדיי ולנכדיי מהחיים שהיו לי". לדבריו, "במקום צעדים חד-צדדיים שמובילים לייאוש ואלימות, אני מציע לישראלים להכיר בקיום שלי כאן בכבוד ובחופש, ולקבל את ההכרה שלי בהם. הדרך עדיין פתוחה. בואו נבנה יחד עתיד משותף של כבוד ושכנות, במקום בתי קברות. אני מוכן להמשיך להיאבק על העתיד הזה. תודה שאתם כאן".

המתאם הישראלי של "לוחמים לשלום", סא"ל במיל' תולי פלינט, אמר כי "אני וחברי, ג'מיל, שדיבר לפניי, וכמוני עוד הרבה ישראלים ופלסטינים, נלחמנו בעבר אחד בשני. באינתיפאדה הראשונה הייתי כבר קצין בגולני וחיפשתי את ג'מיל וחבריו בסמטאות של דאהיישה. האמנתי שבעזרת כוח נוכל לשבור את ההתנגדות ולהשיג שליטה".

"אחרי שנים רבות של מלחמה, תוך פיקוד על יחידות גדולות יותר ויותר, והשתתפות פעילה בכל המבצעים הצבאיים, הבנתי שאין לי ספק שדרך הנשק לא עובדת וכי עם אחד אינו צריך ואינו יכול לשלוט על עם אחר", הוסיף פלינט. "הערכים שעליהם גדלנו - שוויון וחופש לכולם צריכים להיות באמת לכולם. רק מאבק משותף של ישראלים ופלסטינים יביא לדורות הבאים עתיד וחיים של התפתחות וצמיחה".

עוד בוואלה!

גנץ: "התהליך המדיני יהיה אחראי וממוקד, נקדם תקציב דו-שנתי"

לכתבה המלאה
הפגנת מחאה נגד תכנית הסיפוח והכיבוש בצומת אלמוג בבקעה 27 ביוני 2020. רמי בן-ארי, לוחמים לשלום, אתר רשמי
מאות מפגינים בבקעה במחאה על תוכנית הסיפוח, היום/אתר רשמי, רמי בן-ארי, לוחמים לשלום

ביום שני האחרון שיגרה תנועת "לוחמים לשלום" מכתב אל חברי מועצת הביטחון של האו"ם, בבקשה להטיל סנקציות אישיות על ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר הביטחון בני גנץ ושר החוץ גבי אשכנזי, אם הסיפוח ביהודה ושומרון ייצא לפועל. הארגון אמר כי אם הסיפוח יתרחש באופן חד-צדדי, הדבר "ייראה כפעולה עוינת שמפרה את מגילת האומות המאוחדות, וכן מוגדרת פשע לפי אמנת רומא אשר נחתמה בשנת 1998".

עו"ד איתי מק, נציג התנועה, טען במכתב כי הם פונים למועצת הביטחון של האו"ם מכיוון שמדינת ישראל "מכריזה על כוונתה לבצע פעולה עוינת שתהווה איום לשלום". עוד הוסיף הנציג כי במידה ותאושר החלטת הסיפוח הישראלית, התנועה תבקש מחברות מועצת הביטחון של האו"ם להפעיל את סמכותן לפי פרק שבע של מגילת האו"ם, ולהטיל סנקציות על מדינת ישראל, וכן על "הבכירים הישראלים שאחראים להחלטה הבלתי-חוקית והמסוכנת על סיפוח".

"לוחמים לשלום" הוא ארגון שמאל שהוקם לפני 15 שנים על ידי ישראלים ופלסטינים ומקיים מדי שנה את טקס יום הזיכרון הישראלי-פלסטיני, שגורר ביקורת רבה בציבור הישראלי. לפי הגדרת התנועה, חבריה "לקחו חלק פעיל במאבק האלים בין העמים: חיילים וחיילות ישראלים ששירתו בצבא ופלסטינים ופלסטיניות שלקחו חלק במאבק האלים לשחרור ארצם, פלסטין, מהכיבוש הישראלי".

3
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully