וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גנץ ביקר את מעצר המפגינים; נתניהו: "הגינוי צריך להיות שוויוני"

28.6.2020 / 10:32

גנץ הצהיר בפתח ישיבת הממשלה כי חופש ההפגנה הוא "זכות קדושה", לאחר מעצרם של בכיר חיל האוויר לשעבר ומפגינים נוספים. נתניהו השיב כי "הטענה שאנחנו רוצים להגביל את חופש המחאה - אבסורדית"

צילום: רוני כנפו, עריכה: ירדנה עבודי-פוקס

חילופי דברים נרשמו היום (ראשון) בין ראש הממשלה בנימין נתניהו לבין שר הביטחון וראש הממשלה החליפי, בני גנץ. נתניהו דיבר על התחלואה בקורונה בפתח ישיבת הממשלה, אך לאחר שהשידור כבר נקטע ביקש גנץ לשאת אף הוא כמה דברים. הוא התייחס למעצרו של תא"ל (במיל') אמיר השכל בהפגנה מול מעון ראש הממשלה בירושלים, ואמר כי חופש ההפגנה הוא "זכות קדושה".

נתניהו השיב כי "הגינוי למפירי החוק צריך להיות שוויוני לכל צדי המפה הפוליטית". הוא הדגיש אף הוא את חשיבותו של חופש ההפגנה, אך ציין כי הוא "אינו עומד על הפרק. ברגעים הקשים ביותר בקורונה, בסגרים ההדוקים ביותר, אפשרנו אותו. הטענה שאנחנו נעים להגביל אותו היא אבסורדית, אין לה שום מקום".

נתניהו הוסיף כי הוא אינו מתערב בהחלטות המשטרה, אך "נדרשת כמובן גם שמירה על הכללים ועל החוק במדינת ישראל. זו לא פררוגטיבה של צד אחד להחליט שהוא בעד שלטון החוק ולהפר אותו ברגל גסה בזמנים אחרים. אני חושב שצריך כאזרחים, מבחינת שמירה על החוק והסדר, לעשות את מה שהם אומרים".

ראש הממשלה בנימין נתניהו ובני גנץ בישיבת הממשלה, 21 ביוני 2020. מארק ישראל סלם, פול צלמים
נתניהו וגנץ בישבת הממשלה הקודמת/פול צלמים, מארק ישראל סלם

מעצרם של השכל, ראש להק כוח האדם בחיל האוויר לשעבר, וכן של שני מפגינים נוספים נגד נתניהו, עורר סערה. הלילה, בית משפט השלום בירושלים הורה על שחרורם ללא תנאים מגבילים, בזמן שמאות מפגינים התכנסו מחוץ לאולם וקראו לשחררם.

על פי המשטרה, עילת המעצר של השכל היא סיכון ביטחון הציבור, והחשד שבגינו נעצר הוא לשלוש עבירות: הפרת הוראה חוקית, התקהלות אסורה ומטרד לציבור. השופטת, אורנה סנדלר איתן, דחתה את בקשת המשטרה להרחיק את העצורים מירושלים ל-15 ימים, וקבעה כי מדובר ב"צעד לא מידתי", שכן "הזכות להפגין היא זכות יסוד במדינה דמוקרטית".

עוד בוואלה!

העצורים מהמחאה מול מעון רה"מ שוחררו ללא תנאים מגבילים

לכתבה המלאה
אמיר השכל בדיון הארכת מעצרו, 27 ביוני 2020. יונתן זינדל, פלאש 90, פלאש 90
השכל והעצורים הנוספים בבית המשפט, הלילה/פלאש 90, יונתן זינדל, פלאש 90

לאחר שחרורו, אמר השכל כי "איש לא ימנע מאיתנו להפגין". לדבריו, "אנחנו חיים במציאות מטורפת. במעון ראש הממשלה יושב נאשם, שמאובטח על ידי היחידה לאבטחת אישים והמשטרה. ואנחנו, אזרחים ישרי דרך, נעצרים על כך שאנחנו מפגינים שלא בתנאים שבהם התבקשנו לעמוד".

אתמול, גנץ קרא לשחרר את העצורים לצד גיבוי למשטרה. הוא הדגיש כי "‏הזכות להפגין היא זכות קדושה במדינת ישראל ואסור בתכלית האיסור לפגוע בה אלא במקרי קיצון".

מנגד, בליכוד האשימו את התקשורת ביצירת "פסטיבל תקשורתי" כדי לעודד הפגנות נגד נתניהו. "התקשורת לא אמרה דבר על מעצרה המזעזע של פעילת הימין שפי פז, או על מעצרם של פעילים רבים אחרים בהפגנות ימין", אמרו במפלגה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully