וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי שאישה טענה כי עשק אותה: כספו של סגן ראשת העיר חיפה יעוקל

26.6.2020 / 20:46

אישה ערירית בת 76 טוענת כי הרב חיון ניצל את תמימותה, וגרם לה להעביר לו כספים לרכישת דירה משותפת לשניהם, אך בפועל רשם את הדירה על שמו בלבד ומכר אותה. ביהמ"ש הטיל עיקול על חלק מחשבונותיו של סגן של ראשת העיר, שטען: "מדובר במתנה"

צילום: אבי כהן, עריכה: ניב מעוז

(בווידאו: עשרות עורכי חתונות הסגירו עצמם למשטרה במחאה על עיכוב הרב חיון, לפני כשנתיים)

בית משפט השלום בחיפה הטיל עיקול על יותר מחצי מיליון שקלים מכספו של סגן ראשת העיר ויו"ר מרצ בחיפה דב חיון. זאת, בעקבות תביעה שהגישה מלכה שושני, תושבת העיר בת 76 ומזכירה בעיריית חיפה לשעבר, בטענה כי סגן ראשת העיר עשק אותה. בתביעה פירטה שושני כי חיון לקח ממנה כספים במרמה, בטענה כי ירכוש בכסף דירה שתהיה בבעלות שניהם, אך בפועל רכש דירה שנרשמה על שמו בלבד, ונמכרה לאנשים אחרים.

בכתב התביעה שהגישה, טוענת שושני כי בעקבות יחסים קרובים שנרקמו בינה לבין חיון, שבמקביל לעיסוקיו הפוליטיים הוא גם רב בקהילה הקונסרבטיבית, היא נתנה בו אמון בלתי מסויג, צייתה לדבריו ועקב כך מצאה את עצמה מרוקנת מנכסיה. "אני הערצתי את הרב דב חיון, אני הגעתי לקהילת מוריה בפברואר 2012, שזה יום הולדתי, והערצתי את האיש בצורה עיוורת. כל מה שהוא אמר לי עשיתי", סיפרה. "הוא יכול היה להגיד לי לקפוץ מהגג והייתי קופצת. הוא לקח לי כסף והבטיח לי שתהיה לנו חצי דירה".

לטענתה, חיון לקח אותה יחד עמו לבנק, והם ביצעו את העסקה יחד. "שנה אני לא ישנה בלילות", סיפרה שושני. "כבר שנה שאני רועדת כי עשקו אותי", הוסיפה והציגה בנוסף שלל מסמכים כדי להוכיח את טענותיה. לדבריה, בידיה יש גם הקלטות, והיא אף "מוכנה להיבדק במכונת אמת".

הרב דב "דובי" חיון שנעצר הבוקר על ידי המשטרה בחשד כי הוא עורך חופות, 19 ביולי 2018. באדיבות: התנועה המסורתית בישראל, מערכת וואלה! NEWS
חיון/מערכת וואלה! NEWS, באדיבות: התנועה המסורתית בישראל

השופט אורי גולדקורן קבע כי האישה הוכיחה את קיום עילת התביעה, וציין כי סגן ראשת העיר הודה כי הוא אכן קיבל ממנה אלפי שקלים. לטענת האישה, מדובר בהעברת כספים מתוך מתן אמון עיוור שלה בו, שרובם נועד לרכישה משותפת של דירה. לטענתו של חיון, מנגד, מדובר במתנה שהיא נתנה לו. אבל השופט גולדקורן קבע כי כבר בשלב זה "ניתן לתהות למה תרצה אישה קשישה וערירית להעניק מתנות בשווי עצום לרב מבוסס, באופן שיותיר אותה חסרת כל".

עוד ציין השופט כי הודאתו של סגן ראשת העיר בתצהיר, לפיה "בתנאים מסוימים" הוא הביע נכונות להחזיר את הכספים "מחזקת את טענתה שאין מדובר במתנה".

עוד בוואלה!

היועמ"ש הנחה: "אין לזמן את הרב הקונסרבטיבי לחקירה פלילית"

לכתבה המלאה

בין השאר, טוענת שושני כי הרב חיון גרם לה לערוך צוואה לטובת עמותת הקהילה הקונסרבטיבית, לחתום על ייפוי כוח לטובתו ולטובת אשתו, ולהעביר לו 482 אלף שקלים לשם רכישה משותפת של דירה, שבסופו של דבר לא נרשמה על שמה ונמכרה על ידי חיון לאחרים. "אני אישה פשוטה, מטומטמת, שהאמינה לרב שלה", הסבירה שושני.

"הוא נשבע לי בילדים שלו שזה אמת וזה יהיה חצי שלי וחצי שלו, וחבל שנשקיע את זה בבנק, ואני אקבל הרבה יותר כסף כל חודש והוא בחיים לא יעשוק אותי ולא יגנוב אותי", הוסיפה. לדברי שושני, הוא גם שכנע אותה להעביר לו מטבעות ישנים, וכן להעביר לו כ-18 אלף שקלים לטובת מימון מסע הבחירות שלו למועצת העיר חיפה, 20 אלף שקלים לרכישת "קומה שנייה" לקבר אמה, ועשרת אלפי שקלים נוספים "להוצאת ספר על חייה".

היא הבהירה בכתב התביעה כי הכספים שהעבירה לחיון הוצאו ממנה בכחש, כשלטענתה הוא הבריח רכוש משותף, והסתיר מפניה את מכירת הדירה שלצורך רכישתה במשותף עמו היא העבירה לו סכומים נכבדים.

מלכה שושני וסגן ראשת העיר חיפה דב חיון, יוני 2019. -, אתר רשמי
שושני לצד חיון במצעד הגאווה בעיר, יוני 2019/אתר רשמי, -

"היא היתה המתנדבת היחידה בקמפיין שלו, מסורה ברמה של סגידה", סיפרה תושבת העיר שמכירה את מסע הבחירות של חיון למועצת העיר. "די נדהמתי לראות את זה", הוסיפה.

סגן ראשת העיר, שהודה בעבר שקיבל משושני 420,500 שקלים, וכן אישר כי מכספים אלו הוא רכש דירה שנרשמה על שמו בלבד, טען כי הכספים ניתנו לו כמתנה. הוא אף ציין כי שושני דחתה את הצעתו להשיב לה את הכספים, בכפוף להתחייבותה לשאת במחצית מהוצאות הדירה.

חיון הודה כי שושני העבירה לו בנוסף עוד 60 אלף שקלים, שמתוכם הוחזרו לה כ-40 אלף שקלים, וכי היתרה נועדה לתשלום בעבור כתיבת ספר. "הוא אמר שהוא חייב לי כסף ועכשיו הוא אומר שזאת מתנה? יש לי הקלטה", הבהירה שושני. "פשוט עשקו אותי עד העצם. אני אם שכולה ואישה ערירית, ניצלו אותי, רימו אותי. הוא היה כמו אלוהים בשבילי, כמה סגדתי לו, הערצתי אותו והאמנתי לו בצורה עיוורת".

מלכה שושני (מימין) במטה מרצ בהובלת דובי חיון במהלך הבחירות בשנת 2018. -, אתר רשמי
מלכה שושני/אתר רשמי, -

לדבריה, היום היא נותרה חסרת כול, למעט דירת חדר בעיר שבה היא מתגוררת בדמי מפתח. הכספים שהעבירה לחיון היו כל חסכונותיה, וכעת היא מתפרנסת מפנסיה של העירייה בלבד, בסך של כארבעת אלפי שקלים לחודש. חיון התנגד לעיקול הכספים, בין היתר בטענה כי "היותו סגן ראשת עיר וראש עמותה ואף רב, שמוסמך לערוך חתונות קונסרבטיביות, מעידים על איתנותו הכלכלית".

אבל השופט גולדקורן ציין כי ככל שיש ממש בטענתה של האישה כי הוא הבריח רכוש משותף, "הרי קיים חשש שהכספים שעיקולם מבוקש יוברחו אף הם, ובמידה ובסופו של יום תזכה בתביעתה, תעמוד האישה בפני שוקת שבורה".

הוא קבע כי מצב זה מעורר חשד סביר שאי מתן צו העיקול יכביד על שושני בבואה לבצע את פסק הדין. הוא הטיל עיקול עד לסכום של 600 אלף שקלים מחשבונותיו של חיון ב-22 בנקים ומוסדות פיננסים, וכן חייב אותו לשלם לאישה את שכר טרחת עורך הדין בסך חמשת אלפים שקל.

חיון: "סכסוך אזרחי וכספי בין אנשים שייפתר בבית המשפט"

"יש סכסוך אזרחי וכספי בין אנשים והוא ייפתר בבית המשפט, אני אתמודד אתו. יהיה בסדר", אמר סגן ראשת העיר דב חיון לוואלה! NEWS. הוא הוסיף כי אינו מודאג ממצבו המשפטי, והבהיר: "למדתי לקחת הכול בפרופורציות בחיים".

לדבריו, עורכי הדין ייפתרו את הבעיה שהוא נמצא בה, והוסיף: "אני חי את החיים שלי כרגיל. כשייגמר המשפט אוכל להרחיב. יש פה ניצול ציני וניסיון לפגוע בי אישית. אם לא הייתי איש ציבור כל זה כלל לא היה נטען". בנוסף לכך, הוא הבהיר כי לא יתבררו עוד מקרים כאלה בהמשך, ולדבריו: "אני העברתי לאחרים כל השנים". עוד אמר סגן ראשת העיר כי "לא עשיתי שום דבר חלילה פלילי, לא פגעתי, לא אנסתי, לא רצחתי ולא שדדתי". שושני אמרה לוואלה! NEWS כי בעצת עורכי דינה היא לא תגיב אלא בבית המשפט.

מקהילת מוריה של התנועה הקונסרבטיבית נמסר כי הרב דובי חיון אינו משמש עוד כרב הקהילה לאחר שהתפטר מתפקידו בדצמבר 2018.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully