וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היועמ"ש הנחה: "אין לזמן את הרב הקונסרבטיבי לחקירה פלילית"

לאחר שזומן לחקירה בשל חתונה שערך מחוץ לרבנות, הודיע אביחי מנדלבליט כי הרב דב חיון לא יזומן לחקירה עד להשלמת הבירור האם חשוד בביצוע עבירה פלילית. המשטרה הודיעה לרב כי הוא אינו דרוש להגיע לחקירה ביום שני אך התלונה לא בוטלה. "במשטרה קיבלו רגליים קרות"

צילום: יוני ריקנר, עריכה: ניר חן

היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט הנחה היום (חמישי) שלא לקיים חקירה פלילית לרב הקונסרבטיבי דב חיון, שזומן הבוקר לתחנת המשטרה בשל כך שערך חופה מחוץ לרבנות. במכתב שהוציא היועמ"ש בנושא נכתב כי "לאחר בירור ראשוני בעניין הנחה היועץ שלא לזמנו לחקירה פלילית עד להשלמת הבירור אם מעשיו מעלים אכן חשד לביצוע עבירה פלילית.

מוקדם יותר היום זומן הרב לחקירה בתחנת משטרת חיפה בחשד שהוא עורך חופות מחוץ לרבנות, זאת בעקבות תלונה שהגיש בית הדין הרבני של חיפה. ככל הידוע, מדובר חקירה ראשונה מסוגה על בסיס חוק שנחקק לפני שנתיים. כך, הרב דב חיון, בן 56 העומד בראש הקהילה המסורתית "מוריה" בחיפה, התעורר לקול דפיקות השוטרים על דלת ביתו והובא לתחנת המשטרה בעיר.

עוד בוואלה! NEWS:
כל החברות שתומכות בקהילת הלהט"ב והאם מותר לשבות? | המדריך המלא
ה"בליץ" בתום מושב הכנסת: הסוף לפקסים, פטור ממס לנתניהו וחוק ההמלצות 2
צרחה: "בגללך סבתא מתה" ותקפה את הרופאה בבית החולים

הרב דב "דובי" חיון שנעצר הבוקר על ידי המשטרה בחשד כי הוא עורך חופות, 19 ביולי 2018. באדיבות: התנועה המסורתית בישראל, מערכת וואלה! NEWS
הרב חיון/מערכת וואלה! NEWS, באדיבות: התנועה המסורתית בישראל
היועמ"ש הורה לא לחקור את הרב דב חיון עד שיהיה חשד לעבירה פלילית. לשכת היועץ המשפטי לממשלה, מערכת וואלה! NEWS
"לא לזמנו לחקירה עד לבירור". מכתב היועמ"ש/מערכת וואלה! NEWS, לשכת היועץ המשפטי לממשלה

אחרי הפרסום, הודיעה המשטרה לרב כי הוא לא דרוש להגיע לחקירה ביום שני וכי הזימון שלו מבוטל. התלונה לא בוטלה ולדברי המשטרה, תיק החקירה הועבר מתחנת חיפה למחוז חוף, והרב יידרש להתייצב על פי הנדרש. בתגובה מסר הרב לוואלה! NEWS כי "בעקבות העניין התקשורתי במשטרה קיבלו רגליים קרות".

"הסברתי לשוטרים שאני בדרך לבית הכנסת. יום חמישי, מניין, תפילה, קריאה בתורה ואני בדרכי לבית הכנסת. התשובה שקיבלתי הייתה: 'קח את הדברים ותתפלל בבית הכנסת בתחנה. וזה מה שקרה'", תאר הרב חיון.


"זו תלונה הזויה ועוד בימים האלה של לפני תשעה באב", אמר. "כרב של קהילה מסורתית, מיד אחרי תשעה באב אמשיך לערוך חופות כדת משה וישראל. אני מחויב לקדוש ברוך הוא ולהלכה, לא לאייטולות".

הרב חיון, כמו מאות הרבנים הקונסרבטיביים בישראל, שאינם מוכרים על ידי הרבנות, מקיים חתונות כבר שנים רבות, מיום שהוסמך לרבנות על ידי התנועה הקונסרבטיבית - והוא אינו מכחיש זאת. בתחנת המשטרה הוא נדרש לחתום על כתב ערובה לפיו יתייצב לחקירה בשבוע הבא. לדבריו, מדובר בהתנכלות של בתי הדין הרבניים.

זוג שחותן על ידי הרב דב "דובי" חיון שנעצר הבוקר על ידי המשטרה, 19 ביולי 2018. באדיבות: התנועה המסורתית בישראל, מערכת וואלה! NEWS
הרב חיון עורך חופה/מערכת וואלה! NEWS, באדיבות: התנועה המסורתית בישראל

לפני חמש שנים ערך הרב הקונסרבטיבי, את חתונתם של קמה ובן זוגה גדי, תושבי עתלית ביער בן שמן. "זה מבהיל, איזה פשע זה שעוצרים אותו", אמרה קמה. "אדם שעושה מעשה שאין בו שום רע. לנו הייתה חוויה מאד נעימה, חיובית ומרגשת ופתאום עוצרים אותו לחקירה רק כי הוא לא סר למרותם של אנשים שרוצים להגיד לי איך קוראים לדת שלי ואיך אני צריכה לחיות אותה", אמרה קמה.

קמה, סיפרה כי פנתה לרב בבקשה כי יחתן אותה משום שרצתה בחתונה מסורתית. היא מתחה ביקורת על כך שהרבנות עשויה גם להתערב לה ולבן זוגה בחיי הזוגיות והאישות. "אני את הבחירות שלי עושה באופן אישי, אולי רק עם ההורים, בטח בכל הקשור לזוגיות", הבהירה. "מהבוקר אני בחשש. הבנתי שבעצם גם אני 'עבריינית'. אנחנו אפילו לא קונסרבטיבים. אנחנו שנינו לא אנשים דתיים ונישאנו אצל הרב חיון כי רצינו חתונה מסורתית".

ועדת החוקה - היועמ"ש מנדלבליט מגיע לוועדת החוקה בכנסת. נועם מושקוביץ, נועם מושקוביץ
הנחה שלא לחקור את הרב/נועם מושקוביץ, נועם מושקוביץ

מהמשטרה נמסר כי "מחובתה לחקור כל עבירה שבוצעה בניגוד לחוק, ובפרט לאור החלטה מחייבת של מוסד שיפוטי מוסמך. גם במקרה זה פתחה המשטרה בחקירה לאור החלטה של בית הדין הרבני בחיפה לפיה בית הדין מורה למשטרת ישראל לחקור את הרב לאחר שעבר על חוק העונשין ופקודת הנישואים והגירושים. בהתאם להחלטה שיפוטית זו, מוקדם יותר השבוע זימנה אותו המשטרה לחקירה אך בחר שלא להתייצב במועד הנקוב. לאור זאת, נאלצה המשטרה לעכבו לחקירה הבוקר בסיומה שוחרר".

עוד נמסר: "יודגש כי משטרת ישראל היא רשות מבצעת הפועלת רק בהתאם להוראות החוק (הרשות המחוקקת) ולהחלטות שיפוטיות (הרשות השופטת). מכאן ראוי שכל טענה ביחס לנושא תופנה לגורמים המחליטים ולא לאלו שמחוייבים על פי חוק לאכוף את אותן החלטות".

מהנהלת בתי הדין הרבניים נמסר: "מדובר באדם שהשיא מעוכבי חיתון דבר שהוא פלילי ואסור על פי חוק. בנוסף התחמק מלהסדיר את הרישומים כפי שדורש החוק". עוד ציינו כי "הרב חיון חיתן בני זוג כשבאותה העת אחד מהם היה ממזר - דבר שהיהדות והחוק אוסרים עליו באופן חמור".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully