וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברקע הביקורת הציבורית: נתניהו דחה את הדיון בתנאי רה"מ המכהן והחליפי

26.6.2020 / 13:35

ההחלטה הגיע ברקע התנגדות כחול לבן לשיפור תנאי ראש הממשלה המכהן והחליפי, כמו גם ויתור גנץ על ההטבות הללו המגיעות לו מתוקף תפקידו. בנוסף, הדיון בסוגיית התנאים גררה ביקורת ציבורית רבה דווקא בשל המצב הכלכלי והעלייה ברמת האבטלה, שנגרמו בשל הקורונה

צילום: לשכת העיתונות הממשלתית

ראש הממשלה בנימין נתניהו הודיע היום (שישי) על דחיית הדיון בסוגיית תנאי ראש הממשלה המכהן והחליפי, למועד אחר. ההחלטה לדחות את הישיבה, שהייתה אמורה להתקיים ביום ראשון הקרוב, התקבלה לאור הביקורת הציבורית ברקע המצב הכלכלי והעלייה ברמת האבטלה, שנגרמו בשל התפרצות הקורונה.

כחול לבן התנגדו זה מכבר לשיפור תנאי ראש הממשלה המכהן והחליפי, בטענה כי לא ראוי לעסוק בדבר בזמן שהמדינה נתונה במצב כלכלי ובריאותי מורכב. עוד אמרו כי לא יתמכו בדרישות נתניהו משום ש"לא נעשתה עבודה מעמיקה, ויש לערוך התייעצויות משפטיות ופוליטיות קודם ההצבעה". במקביל, גנץ הודיע כי הוא מוותר על ההטבות המגיעות לו מתוקף תפקידו כראש ממשלה חליפי.

בני גנץ ובנימין נתניהו בהשבעת ממשלת ישראל ה-35, 17 במאי 2020. עדינה ולמן, דוברות הכנסת, רויטרס
הדיון בתנאים נדחה למועד לא ידוע. נתניהו/רויטרס, עדינה ולמן, דוברות הכנסת

ביום שלישי האחרון נערך דיון בוועדת הכספים של הכנסת, שם אושרה בקשתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו לקבל פטור רטרואקטיבי ממס על הוצאות פרטיות בגין מילוי תפקידו כראש ממשלה.

לאחר ההצבעה, יו"ר הוועדה משה גפני, סירב להמשיך את הדיון על תנאי ראש הממשלה המכהן והחליפי, הכוללים הקמת מעון חדש, עובדים, תקנים חדשים ועוד. בסביבת נתניהו הפעילו לחצים לסיים את ההצבעה עוד באותו היום, אך יו"ר הוועדה שוחח עם ראש הממשלה והשניים הסכימו להמשיך את הדיון בנושא ביום ראשון - אך תאריך זה נדחה כאמור.

עוד בוואלה!

ועדת הכספים אישרה פטור רטרואקטיבי ממס לנתניהו על הוצאותיו הפרטיות

לכתבה המלאה

מי שחתום על הבקשה לקיים את הדיון וההצבעה בסוגיית תנאי ראש הממשלה הוא מ"מ מנכ"ל משרד ראש הממשלה, רונן פרץ. לפי מידע שהגיע לידי וואלה! NEWS, נתניהו הוא זה שיזם את הפניה לוועדת הכספים לדון בתנאיו של ראש הממשלה החליפי, כולל מעון חדש, עובדים, כיסוי הוצאות של בני משפחה ועוד, זאת על פי ההסכם הקואליציוני בין הליכוד לכחול לבן.

בהצעתו נכתב כי "אוצר המדינה יישא בכל ההוצאות הנדרשות לתפעול ולאחזקת המעון, ובכלל זה צוות עובדים, הוצאות כלכלה של ראש הממשלה והמתגוררים עמו, הוצאות אירוח, וכן כל הוצאה לאחזקת המעון ולתחזוקתו". עוד נכתב כי "שירותי המעון יינתנו על ידי צוות העובדים במשרד ראש הממשלה לרבות עובדי המעון הרשמי".

ראש הממשלה החליפי יהיה רשאי להודיע למנהל הכללי של משרד ראש הממשלה שמעונו הפרטי, בירושלים או מחוצה לה, ישמש כמעון חלופי למעון שמעמידה המדינה לרשותו אבל המדינה תעמיד במעון זה "תנאים זהים לתנאים הניתנים במעון שהיא מעמידה לרשות ראש הממשלה בירושלים, ובכלל זה צוות עובדים, הוצאות כלכלה של ראש הממשלה והמתגוררים עמו, הוצאות אירוח, הוצאות שוטפות לרבות הוצאות הקשורות לנכס עצמו".

שר הביטחון וראש הממשלה החליפי בני גנץ בישיבת הממשלה בירושלים ב-7 ביוני 2020. רויטרס
ויתר על תנאיו כראש ממשלה חליפי. גנץ/רויטרס

עוד נכתב בהצעה כי "מס הכנסה המוטל על ראש הממשלה, ראש ממשלה חלופי, על שר החוץ או על שר הביטחון בשל הכנסה הנובעת משדרוג רכב שהמדינה מעמידה לרשות מי מהם לצורכי מיגון, יהיה על חשבון אוצר המדינה".

לפי המסמך, "ראש הממשלה וראש הממשלה החלופי רשאים לאחסן את תכולת מעונם הפרטי על חשבון אוצר המדינה" במקרה שדירתם או ביתם הפרטי אינם מנוהלים על חשבון המדינה. בנוסף, ההובלה של תכולה זו תהיה על חשבון המדינה, ו"המדינה תישא גם בהוצאות כלכלה עבור בני המשפחה שגרים עמם".

2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully