וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מעון חדש והשוואת שכר: ביוזמת נתניהו, ועדת הכספים תדון בתנאי רה"מ החליפי

21.6.2020 / 19:53

ועדת הכספים תדון בבקשה, שלפי מידע שהגיע לידי וואלה! NEWS, הוגשה לפי דרישת נתניהו, לפיה המדינה תישא בהוצאות הנדרשות לתפעול המעון החליפי. ההסכם בין הליכוד לכחול לבן קובע כי רה"מ החליפי והמכהן ייהנו מאותם תנאים, אך גנץ הודיע כי הוא מוותר על המעון וההוצאות

בווידאו: בני גנץ בסיור במשרד המשפטים/קרדיט: טל עוז, משרד הביטחון

ועדת הכספים צפויה לדון ביום שלישי הקרוב בבקשה להשוות את תנאי שכרו של ראש הממשלה החליפי בני גנץ לשכרו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, הקמת מעון חליפי ונשיאה של המדינה בכלל ההוצאות הנדרשות לתפעול ולאחזקת המעון.

מי שחתום על הבקשה לקיים את הדיון וההצבעה הוא מ"מ מנכ"ל משרד ראש הממשלה, רונן פרץ, אך גנץ מסר כי הוא מוותר על תנאים אלה. לפי מידע שהגיע לידי וואלה! NEWS, נתניהו הוא זה שיזם את הפניה לועדת הכספים לדון בתנאיו של ראש הממשלה החליפי, כולל מעון חדש, עובדים, כיסוי הוצאות של בני משפחה ועוד.

בפנייה ליו"ר ועדת הכספים, ח"כ משה גפני, אמר גנץ כי הוא "מוותר על מעון חליפי, עובדים או הוצאות שקשורות בכנס זה, כמו גם על מימון הוצאות בני משפחתו". בהצעה שתובא לוועדת הכספים נכתב כי "אוצר המדינה יישא בכל ההוצאות הנדרשות לתפעול ולאחזקת המעון, ובכלל זה צוות עובדים, הוצאות כלכלה של ראש הממשלה והמתגוררים עמו, הוצאות אירוח, וכן כל הוצאה לאחזקת המעון ולתחזוקתו". עוד נכתב כי "שירותי המעון יינתנו על ידי צוות העובדים במשרד ראש הממשלה לרבות עובדי המעון הרשמי".

בני גנץ בישיבת הממשלה, 21 ביוני 2020. מארק ישראל סלם, פול צלמים
בכחול לבן אומרים כי הוא יוותר על תנאים אלה בתקופת כהונתו. גנץ/פול צלמים, מארק ישראל סלם

ראש הממשלה החליפי יהיה רשאי להודיע למנהל הכללי של משרד ראש הממשלה שמעונו הפרטי, בירושלים או מחוצה לה, ישמש כמעון חלופי למעון שמעמידה המדינה לרשותו אבל המדינה תעמיד במעון זה "תנאים זהים לתנאים הניתנים במעון שהיא מעמידה לרשות ראש הממשלה בירושלים, ובכלל זה צוות עובדים, הוצאות כלכלה של ראש הממשלה והמתגוררים עמו, הוצאות אירוח, הוצאות שוטפות לרבות הוצאות הקשורות לנכס עצמו".

עוד נכתב בהצעה כי "מס הכנסה המוטל על ראש הממשלה, ראש ממשלה חלופי, על שר החוץ או על שר הביטחון בשל הכנסה הנובעת משדרוג רכב שהמדינה מעמידה לרשות מי מהם לצורכי מיגון, יהיה על חשבון אוצר המדינה".

עוד בוואלה!

גנץ על התקציב: לא אאפשר לסוגיה להפוך לכלי פוליטי או עניין פרסונלי

לכתבה המלאה

לפי המסמך, "ראש הממשלה וראש הממשלה החלופי רשאים לאחסן את תכולת מעונם הפרטי על חשבון אוצר המדינה" במקרה שדירתם או ביתם הפרטי אינם מנוהלים על חשבון המדינה. בנוסף, ההובלה של תכולה זו תהיה על חשבון המדינה, ו"המדינה תישא גם בהוצאות כלכלה עבור בני המשפחה שגרים עמם".

בתגובה להכנסת הסעיף להשוואת תנאיהם של ראש הממשלה החליפי למכהן, טען ח"כ עודד פורר (ישראל ביתנו) כי מדובר ב"מחטף". לדבריו, "לא דמי אבטלה לעצמאים, לא סיוע לענפי המשק הקורסים, אלא הכנסת היד של נתניהו וגנץ לכיס האזרחים כדי לממן את החגיגה שלהם על חשבון כולנו. הכי דחוף לממשלת ישראל כעת הוא להשוות את שכרו של גנץ לזה של נתניהו, לסדר לו מעון חליפי וחשבון הוצאות פתוח. על זה נאמר כבר הביטוי הידוע - 'מהמקפצה'".

ראש הממשלה בנימין נתניהו בישיבת הממשלה, 21 ביוני 2020. מארק ישראל סלם, פול צלמים
ההסכם הקואליציוני קובע כי ראש הממשלה החליפי והמכהן ייהנו מאותם תנאים. נתניהו/פול צלמים, מארק ישראל סלם

במסגרת ההסכם הקואליציוני בין הליכוד וכחול לבן, סוכם כי ראש הממשלה החליפי ייהנה מאותם תנאים בדיוק כמו ראש הממשלה בענייני לשכה, אבטחה, ומעון שרד. גנץ הבהיר כי הוא לא מתכוון לעבור למעון חדש, אך הודיע על הקמת "משרד ראש ממשלה חליפי", שנועד להיות מעין מקביל וחופף למשרד ראש הממשלה שבראשו עומד נתניהו.

בסוף חודש מאי, נתניהו התייחס לסוגיה בישיבת הממשלה וטען כי לא ייבנה מעון חדש עבור גנץ. "כל אלה שמטעים ואומרים שמקימים מעון לראש הממשלה חליפי - זה לא נכון, זה לא עלה ולא עולה", אמר נתניהו.

בליכוד מסרו בתגובה למידע כי "ראש הממשלה נתניהו לא דורש שום תנאים מיוחדים. וועדת הכספים תחייב את נתניהו במס בדיוק כמו ראשי ממשלה קודמים. היה כאן ניסיון שערורייתי ופרסנולי, באמצעות עתירות של ארגוני שמאל, לחייב את נתניהו במס שלא חייבו בו אף ראש ממשלה אחר. לא יהיה חוק אחד לנתניהו וחוק אחר לראשי ממשלה קודמים". עוד מסרו בליכוד כי "ראש הממשלה נתניהו ממשיך לפעול מסביב לשעון להצלת חייהם ופרנסתם של אזרחי ישראל, לרבות בהחזרת כחצי מיליון איש למעגל העבודה".

(עדכון ראשון: 17:24)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully