וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מגעים לפשרה: כחול לבן תתמוך בבקשת נתניהו להחזר מס, אם יוותר על שאר דרישותיו

22.6.2020 / 21:40

בשעות האחרונות נועדו בכירים במפלגה עם יו"ר ועדת הכספים גפני כדי לנסות להגיע להסכמות לפני הדיון מחר בוועדה. בכחול לבן נוטים לאשר את בקשתו של רה"מ להחזר מסים בסך מאות אלפי שקלים, אם לא תכלול את הסעיפים הקשורים למעמדו של ראש הממשלה החליפי והמכהן

בווידאו: הצהרות לפיד וליברמן בפתח ישיבות הסיעה/צילום: ערוץ הכנסת, עריכה: ניר חן

בכחול לבן נוטים לתמוך בבקשה של ראש הממשלה בנימין נתניהו שלא לשלם מס על הוצאותיו הפרטיות רטרואקטיבית, רק אם לא תכלול את הסעיפים הקשורים למעמדו של ראש הממשלה החליפי וראש הממשלה המכהן הכוללים הקמת מעון חדש, עובדים, תקנים חדשים ועוד.

בקואליציה מתקיימים היום (שני) מגעים לפשרה, לקראת הדיון שיתקיים מחר בוועדת הכספים בכנסת. בשעות האחרונות בכירים בכחול לבן נפגשו עם יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני כדי לנסות להגיע להסכמות לפני הדיון.

ראש הממשלה בנימין נתניהו בישיבת הממשלה, 21 ביוני 2020. מארק ישראל סלם, פול צלמים
הגיש בקשה להחזר מסים בסך מאות אלפי שקלים. נתניהו/פול צלמים, מארק ישראל סלם

נתניהו ביקש אתמול מוועדת הכספים של הכנסת לקבל מאוצר המדינה רטרואקטיבית החזר על מסים ששילם במשך תשע שנים בתקופת כהונתו, כתוצאה מ"תשלומים, שירותים וטובות הנאה". ההערכה היא כי התשלום שנתניהו מבקש לקבל עליו פטור נאמד במאות אלפי שקלים.

בשנת 2017 בג"ץ קבע שנתניהו צריך לשלם מס על הוצאות הבית הפרטי. חצי שנה לאחר מכן, ח"כ מיקי זוהר העלה הצעת חוק שאושרה בכנסת, הפכה את ההחלטה וקבעה שנתניהו, החל מראשית 2018, לא צריך לשלם מס על הוצאות פרטיות. כעת, נתניהו מבקש לקדם תיקון חקיקה לפיה הוא יהיה פטור מתשלום מס על הוצאות פרטיות גם לפני 2018, ובכל השנים מאז כהונתו כראש הממשלה מאז 2009.

עוד בוואלה!

בחסות "ממשלת החירום": נתניהו מבקש מהמדינה הטבות מס במאות אלפי שקלים

לכתבה המלאה
בני גנץ בישיבת הממשלה, 21 ביוני 2020. מארק ישראל סלם, פול צלמים
בכירים במפלגה נועדו עם יו"ר ועדת הכספים. גנץ/פול צלמים, מארק ישראל סלם

לאחרונה, פורסם בערוץ 13 כי רשות המסים דורשת מנתניהו לשלם כ-600 אלף שקל בעבור עבודות שבוצעו בביתו הפרטי בקיסריה בין השנים 2013 ל-2018. לפי הדיווח, משרד ראש הממשלה מנסה למצוא פתרונות על מנת שלא ישלם, ובלשכת נתניהו טענו אז ש"מדובר בהחלטה חסרת תקדים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully