וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בניגוד לעמדת המדינה: נאשם בהריגת טל קורקוס ישוחרר למעצר בית

25.6.2020 / 17:39

ביהמ"ש קבע כי שמעון שרביט, השוהה במעצר זה 3 שנים לאחר שהואשם בהריגה בתיק חיסול עד המדינה ורעייתו, יעבור לרצות מעצר בביתו. השופט קבע כי אין די ראיות בתיק כדי להרשיע אותו לכאורה בהריגה. הפרקליטות הגישה ערער על שחרורו ממעצר, לו ניתן עיכוב ביצוע עד יום ראשון

צילום: סרטוני אבטחה, עריכה: תום זואילי

(בווידאו: מסלול נסיעתה של דבורה הירש וילדיה לפני שנורתה בפתח ביתה, 2018)

בית המשפט המחוזי בבאר שבע קבע אתמול (רביעי) כי יש לשחרר למעצר בית את שמעון שרביט, המואשם בהריגה בתיק חיסול עד המדינה טל קורקוס וגרושתו דבורה הירש. שרביט שהה כשלוש שנים במעצר, ולאחר כמה דיונים ודחיות קבע השופט נסר אבו טהה כי "לא קיימות ראיות לכאורה בעבירות ההריגה".

שרביט מואשם בהריגה וכמה עבירות נשק. על פי כתב האישום, הוא סיפק את המטען לרציחתו של טל קורקוס באשקלון ב-2017. הדיון בבית המשפט המחוזי נערך במקביל לדיונים שנערכים בכתב האישום אצל הרכב שופטים אחר.

בהחלטתו, קבע שופט המחוזי טהה כי אין ראיות לכאורה לאישום בהריגה, אך הוסיף כי "אין באמור לעיל כדי להפחית כהוא זה, מחומרתן של עבירות הנשק המיוחסות לו. עם זאת, ככל שנוגע לאספקת המטען, הרי מחומר הראיות עולה כי המבקש לא הייתה הדמות הדומיננטית, וזאת גם על פי עובדות כתב האישום".

העבריין טל קורקוס. חדשות 10, צילום מסך
"לא קיימות ראיות לכאורה בעבירות ההריגה". טל קורקוס שנרצח לפני כ-3 שנים/צילום מסך, חדשות 10

ההחלטה לשחררו למעצר בית מגיעה בעקבות בקשת סנגוריו של שרביט, עורכי הדין דורון נוי יהלי שפרליניג ועדן נחום. למרות שבית המשפט המחוזי קיבל את בקשתם, הפרקליטות הגישה ערר על ההחלטה לבית המשפט העליון. כעת הוטל עיכוב ביצוע, ושרביט יישאר במעצר עד ליום ראשון, אז ייערך הדיון בבית המשפט העליון.

עוד בוואלה!

עד המדינה העיד לראשונה: "ניבי זגורי פרנואיד, אמר שיש לו שלושה חיסולים"

לכתבה המלאה

בערר טוענת הפרקליטות כי שתיקתו של שרביט והעובדה שלא נתן הסבר לראיות נגדו בעת סיפוק המטען, דווקא מחזקים את הראיות נגדו. "תביעתו של בית המשפט מתעצמת נוכח שתיקתו של שמעון שרביט בחקירתו, ואי נתינת הסבר כלשהו לראיות המפלילות נגדו", כתבה הפרקליטות בערר.

עוד קבעו בפרקליטות כי "בית המשפט הנכבד מצא לקבוע כי חלקו של שרביט אינו דומיננטי, וכי אין סיכוי סביר להרשעה בעבירת הריגה. זאת, על אף שבמסגרת חקירתו במשטרה לא נתן גרסה כלשהי בגין חלקו המדויק בביצוע העבירות השונות, כמו גם להלוך נפשו בעת סיפוק מטען החבלה הקטלני".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully