וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשל הקורונה: סעודיה לא תאפשר לזרים לעלות לרגל לכבוד החאג'

הרשויות ביטלו השנה את העלייה ההמונית לרגל לעיר מכה, בשל חשש מהתפשטות של נגיף הקורונה במדינה. לטענת הרשויות, הגבלת ההשתתפות רק לאזרחים ותושבים סעודים, היא הדרך היחידה שבה יוכלו להקפיד על ריחוק ולהגן על מקיימי המצווה האסלאמית

צילום: רויטרס, עריכה: עמית שמחה

(בווידאו: בעולם המוסלמי סוגרים מסגדים בשל התפרצות הקורונה, מרץ)

ערב הסעודית אסרה אמש (שני) על כניסת עולי רגל מרחבי העולם לרגל החאג', זאת במטרה להשתלט על התפרצות נגיף הקורונה במדינה. רק מספר מצומצם מאוד של אנשים, החיים כיום בממלכה שבחצי האי ערב רשאים לקחת חלק במנהג.

על פי ההערכות, כ-2.5 מיליון עולי רגל נוהגים לבקר בקיץ במדינה לקראת המפגש השנתי בערי הקודש מכה ומדינה. בזמנים רגילים, העלייה לרגל היא אחד הרגעים המשמעותיים בלוח השנה האסלאמי.

הכעבה במכה בזמן סגר הקורונה. AP, AP
הכניסה רק לתושבים ואזרחים סעודים. הכעבה במכה בזמן סגר הקורונה/AP, AP

לטענת הרשויות בממלכה, הגבלת ההשתתפות בעלייה לרגל רק לאזרחים ותושבים סעודים, היא הדרך היחידה שבה יוכלו לתכנן את הריחוק החברתי שיוכל להגן על המשתתפים. בערב הסעודית אובחנו יותר מ-161 אלף מקרי הידבקות בנגיף ו-1,307 מקרי מוות, בעוד צעדי הסגר במדינה הסתיימו בסוף השבוע שעבר. בשבועיים האחרונים נרשמה עלייה במספר המקרים החדשים.

עוד בוואלה

מתוקים עם אלכוג'ל: בעולם המוסלמי חוגגים עיד אל-פיטר בבתים בצל הקורונה

לכתבה המלאה
מכה שבערב הסעודית , בצל נגיף הקורונה. 7 במרץ 2020. אי-פי, AP
יותר מ-161 אלף מקרי הידבקות בנגיף. מתפללים במכה, בצל נגיף הקורונה/AP, אי-פי

העלייה לרגל למכה, לפחות פעם אחת בחיים, היא אחת מ"חמשת עמודי התווך של האסלאם" - חמשת המצוות של מוסלמי, המצוי בבריאות טובה ויכול להרשות זאת לעצמו, חייב לעשות כדי לחיות חיים טובים ואחראיים לפי האסלאם. עולי הרגל מתכנסים במכה כדי לעמוד מול המבנה המכונה ה"כעבה", ומשבחים את אללה יחד.

זאת הפעם הראשונה בעידן המודרני שבה מוסלמים מרחבי העולם לא יורשו לעלות לרגל. לפי המידע הרשמי, ערב הסעודית מרוויחה כ-12 מיליארד דולר מהחאג' ומהעלייה לרגל הקטנה יותר, העומרה, המתקיימת לאורך השנה.

הממלכה עצרה את הטיסות הבינלאומית לשטחה במרץ וביקשה מהמוסלמים ברחבי העולם להקפיא את תכניתם לעלות לרגל עד להודעה חדשה.

מוקדם יותר החודש, מלזיה ואינדונזיה אסרו על אזרחיהן לטוס לערב הסעודית בשל החשש מהקורונה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully