וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דוח האו"ם: הטילים ששימשו לתקיפת מתקני הנפט בסעודיה - מתוצרת איראן

13.6.2020 / 12:20

ממצאי החקירה שהוגשו למועצת הביטחון מעלים כי טילי השיוט שהכו בממלכה בשנה שעברה הורכבו באיראן, כמו גם כלי נשק שתפסה ארה"ב בשתי הזדמנויות. בטהראן מכחישים, ובוושינגטון ינסו לשכנע את המועצה להאריך את אמברגו הנשק עליה - מהלך שצפוי להיכשל בשל התנגדות רוסיה וסין

צילום: רויטרס

טילי שיוט ששוגרו על מתקני נפט ונמל תעופה בינלאומי בערב הסעודית בשנה שעברה היו "מתוצרת איראנית" - כך אמר מזכ"ל האו"ם אנטוניו גוטרש למועצת הביטחון בדוח שהגיע לידי סוכנות הידיעות רויטרס.

גוטרש אמר עוד כי כמה כלי נשק וציוד שתפסה ארצות הברית בנובמבר ובפברואר היו "מתוצרת איראנית". לחלקם היה עיצוב דומה לפריטים המיוצרים גם על ידי גורם מסחרי באיראן, והם היו בעלי סימונים בפרסית. חלקם הועברו למדינה בין פברואר 2016 לאפריל 2018.

הוא אמר כי "ייתכן שהפריטים הללו הועברו באופן שאינו עולה בקנה אחד" עם החלטת מועצת הביטחון משנת 2015, המעגנת את הסכם הגרעין בין איראן למעצמות.

שריפה במתקני נפט בסעודיה, 14 בספטמבר 2019. רויטרס
תקיפת מיכלי הנפט בערב הסעודית, בשנה שעברה/רויטרס

המשלחת של איראן לאו"ם אמרה כי "יש פגמים חמורים, אי-דיוקים ואי-התאמות" בדוח. "איראן דוחה מכל וכל את התצפיות הכלולות בדוח הנוגעות לקשר האיראני לייצוא אמצעי לחימה או לרכיביהם ששימשו להתקפות על ערב הסעודית ואת התוצרת האיראנית של אותן תפיסות נשק לכאורה בידי ארצות הברית", נמסר מהשגרירות בניו יורק.

וושינגטון מנסה לשכנע את 15 חברות המועצה להאריך את אמברגו הנשק על איראן, שאמור לפוג באוקטובר, במסגרת הסכם הגרעין שממנו פרש ממשל טראמפ לפני שנתיים. עם זאת, רוסיה וסין, שלהן זכות וטו, כבר הבהירו שהן מתנגדות ליוזמה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully