וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סעודיה סוגרת את הברז: המע"מ שולש, המענקים לעובדי מדינה הוקפאו

מס הערך המוסף, שהושת לראשונה בממלכה רק לפני שנתיים בניסיון להפסיק את התלות בנפט, יעלה מ-5% ל-15% החל מיולי. זאת בשל צניחה בהכנסות כתוצאה ממגיפת הקורונה וקריסת מחירי הנפט

בווידאו: יורש העצר הסעודי הורה על מעצר בכירים במשפחת המלוכה/צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

ערב הסעודית תשלש את מס ערך מוסף כחלק מהצעדים שהיא נוקטת לצורך קיזוז הנזקים שנגרמו לכלכתה ממגיפת הקורונה, בנוסף להקפאת המענקים לעובדי מדינה. יצואנית הנפט הגדולה ביותר בעולם ראתה את הכנסותיה צונחות בשל הירידה החדה במחירי האנרגיה בעולם, לאור סגירת מירב הפעילות העסקית הגלובלית בחודשים האחרונים.

המע"מ הושת לראשונה בממלכה רק לפני שנתיים, כחלק מהמאמצים של יורש העצר מוחמד בן סלמאן לצמצם את התלות בהכנסות מנפט. סוכנות הידיעות הרשמית בממלכה הודיעה כי המע"מ יעלה מ-5% ל-15% החל מ-1 ביולי, בעוד שהקצבאות יושעו החל מ-1 בינוי.

"אלו צעדים כואבים, אך הכרחיים ליציבות כלכלית ופיננסית למשך טווח הזמן הבינוני והארוך", אמר שר האוצר מוחמד אל-ג'דעאן. "ועל מנת להתגבר על משבר הקורונה עם כמה שפחות נזק". הגירעון של הממלכה תפח בשלושת החודשים הראשונים של השנה לתשעה מיליארד דולר.

יורש העצר של ערב הסעודית, מוחמד בן סלמאן בארמונו בריאד, סעודיה - ה-22 לינואר 2020. רויטרס, רויטרס
יורש העצר של ערב הסעודית, מוחמד בן סלמאן בארמונו בריאד, סעודיה - ה-22 לינואר 2020/רויטרס, רויטרס

באותה תקופה ההכנסות מהנפט צנחו כמעט ברבע בהשוואה לשנה שעברה, אז הן הסתכמו ב-34 מיליארד דולר, כך שסך ההכנסות ירדו ב-22%. בנוסף לכך, ההשקעות הזרות בממלכה ירדו בקצב המהיר ביותר זה שני עשורים, ולרמתן הנמוכה ביותר מאז 2011.

הצעדים האחרונים צפויים להאט את קצב הרפורמות של יורש העצר, שבשנה שעברה הוביל להנפקת חברת הנפט הממלכתית "ארמקו" עם גיוס של 25.6 מיליארד דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully