וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סעודיה לא תוציא עוד להורג את מי שביצע את פשעיו כשהיה קטין

27.4.2020 / 12:48

צו מלכותי של המלך סלמאן קובע כי אין לגזור עונש מוות על מי שביצע את פשעיו כשהיה בן פחות מ-18, בניסיון נוסף של הממלכה לשנות את תדמיתה. זאת בהמשך לביטול עונש המלקות הידוע לשמצה. סעודיה שלישית רק לסין ולאיראן במספר ההוצאות להורג

צילום: רויטרס, עריכה: תומר לוי

ערב סעודיה לא תטיל עוד עונש מוות על מורשעים שביצעו את פשעיהם בעודם קטינים - כך הודיעה אתמול (ראשון) נציבות זכויות האדם בבמלכה בהצהרה, תוך שהיא מציינת צו מלכותי של המלך סלמאן.

יו"ר הנציבות, עוואד אל-עוואד, אמר כי משמעות ההחלטה היא שכל מי שנידון למוות על פשעים שעבר בזמן היותו קטין, יישלח במקום זאת לעונש מאסר של עד עשר שנים במתקן לנוער. לא ברור מתי ההחלטה, שלא פורסמה מיד בתקשורת הממלכתית, תיכנס לתוקף. "זהו יום חשוב לערב הסעודית," אמר אל-עוואד. "הצו עוזר לנו לקבוע מערכת עונשין מודרנית יותר, ומדגים את מחויבותה של הממלכה להעברת רפורמות חשובות בכל תחומי החיים".

ההחלטה מצטרפת להחלטה שפורסמה בסוף השבוע, ולפיה בוטל עונש המלקות שיוחלף במאסר או בקנסות.

תושבים חולפים על כרזה של המלך סלמאן ובנו יורש העצר מוחמד בן סלמאן מחוץ לקניון בג'דה, ערב הסעודית, 7 במרץ 2020. AP
כרזה של המלך סלמאן ובנו יורש העצר מחוץ לקניון בג'דה/AP

ערב הסעודית, שמצב זכויות האדם בה היה תחת זכוכית מגדלת בינלאומית לאחר רצח העיתונאי ג'מאל חאשוקג'י ב-2018, דורגה במקום השלישי במספר ההוצאות להורג בעולם, אחרי סין ואיראן, בדוח השנתי של ארגון אמנסטי אינטרנשיונל. לפי הדוח, שפורסם בשבוע שעבר, הממלכה הוציאה להורג 184 איש ב-2019, בהם לפחות אדם אחד שהואשם בעבירה שביצע בזמן שהיה קטין.

הטלת עונש מוות על מורשעים שביצעו את פשעיהם כשהיו בני פחות מ-18 מנוגדת לאמנת האו"ם לזכויות הילד, שעליה חתומה ערב הסעודית. באפריל אשתקד הוצאו להורג בעריפת ראש 37 איש שהורשעו בעבירות. נציבות זכויות האדם של האו"ם אמרה אז שרובם היו שיעים, וייתכן שהם לא זכו למשפט הוגן ושלפחות שלושה מהם היו קטינים בעת ביצוע העבירות שלהם.

יורש העצר מוחמד בן סלמאן, שהוא השליט דה-פקטו של הממלכה, הוביל סדרת רפורמות כלכליות וחברתיות במדינה השמרנית שלה אין ספק חוקים רשמי התואם לחוקי השריעה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully