וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביטוח לאומי: באוגוסט - חצי מיליון איש ללא הכנסה; שמולי: "פצצה מתקתקת"

22.6.2020 / 14:51

לפי הנתונים, בעוד כחודש 469,314 מובטלים צפויים לאבד את זכאותם לדמי אבטלה, והם יישארו ללא הכנסה. שר הרווחה ציין כי מרביתם הם צעירים מתחת לגיל 27, והזהיר כי יהפכו ל"עניים החדשים"

עריכה: איתי עמרם

בחודש אוגוסט תיפסק זכאותם של 469,314 לקבלת דמי אבטלה - כך עולה היום (שני) מנתוני הביטוח הלאומי. על פי הנתונים, בטווח המיידי, בחודש יולי, תיפסק זכאותם של 373,817 והם יישארו ללא מקור הכנסה. שר העבודה והרווחה איציק שמולי התריע כי אם מגמה זו תימשך, מדינת ישראל לא תוכל להכיל את היקף המובטלים וכי "יש לחשב צעדים מראש".

בתדרוך לעיתונאים אמר שמולי בחודש אוגוסט מדינת ישראל תידרש להתמודד עם "חצי מיליון ישראלים שיהפכו להיות עניים חדשים". לדבריו, "70% מהם - צעירים עד גיל 27. מדובר בפצצה מתקתקת".

איציק שמולי, במהלך כינוס ועידת מפלגת העבודה , אונ' ת"א 31 ביולי 2019. ראובן קסטרו
"העניים החדשים". שמולי/ראובן קסטרו

"אנחנו רוצים לבוא לממשלה בדרישה להאריך את הזכאות לדמי אבטלה עד חודש אוגוסט", הוסיף השר. "זאת כדי להימנע ממצב שבו אותה קבוצה של מאות אלפי ישראלים תהיה מתחת לקו העוני. ביקשתי לפני שבועיים לקיים דיון חברתי-כלכלי על ההשלכות הכלכליות-החברתיות של הקורונה, ועד היום לא התקיים דיון מאקרו כזה. כל הדיונים שהתקיימו בקבינט הקורונה עסקו בעיקר רק בפתיחות וסגירות. יש אנשים שחושבים שהמשק יעשה את שלו ותוך זמן קצר נקבל את המימוש של הכלכלנית הראשית באוצר, אבל בזמן הזה צריך לתת לאנשים ביטחון משמעותי".

על פי הביטוח הלאומי, הצעת החוק של שר האוצר ישראל כץ וראש הממשלה בנימין נתניהו המאריכה את דמי האבטלה לתוך חודש יוני - לא רק שאינה גורפת, אלא אף לא עברה בחקיקה. לכן אומרים בביטוח הלאומי, אזרחים רבים נמצאים גם היום, לקראת סוף חודש יוני, בחוסר ודאות מובהק ולא יודעים אם הם יקבלו דמי אבטלה עבור החודש הנוכחי.

עוד בוואלה!

צעירים, מבוגרים ומיעוטים: נתוני התעסוקה חושפים את הנפגעים ממשבר הקורונה

לכתבה המלאה

משרד האוצר החליט בתחילת החודש שלא להאריך את תקופת הזכאות לדמי אבטלה לחודש יוני, ובעקבות זאת מאות אלפי מחוסרי עבודה לא יקבלו דמי אבטלה על חודש יוני, ומובטלים מעל גיל 67 לא יקבלו מענק הסתגלות.

תקופות הזכאות נעות בין 50 ל-175 ימים, ונקבעות על פי גילים. בשל משבר הקורונה, משרד האוצר האריך בכל פעם את תקופת הזכאות על מנת שהמובטלים ימשיכו לקבל תשלום. במקביל, בביטוח הלאומי אומרים שככל הנראה אף אחד מבני ה-67 ומעלה, שעד כה היו זכאים למענקי הסתגלות בחודשים מרץ, אפריל ומאי, לא יהיו זכאים לקבל זאת בחודש יוני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully