וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאות בדואים הפגינו בבאר שבע נגד הריסת בתים: "חורבן במקום פתרונות"

22.6.2020 / 18:00

תושבי הכפרים הבלתי מוכרים בנגב מחו נגד מדיניות הממשלה והשתלטות קק"ל על כ-200 דונם של שטחים חקלאיים בבעלות הכפר חרבת אלווטאן. המפגינים דרשו הכרה רשמית ביישובים והידברות כחלופה. "במקום לשבת איתנו, המדינה שולחת שוטרים ופקחים להרוס לנו את הבתים"

בווידאו: הפגנה של תושבים בדורים בדרישה לשיוויון וצדק חברתי/צילום: שי מכלוף, עריכה: ניר חן

מאות בדואים תושבי הכפרים הבלתי מוכרים בנגב הפגינו היום (שני) מול קריית הממשלה בבאר שבע, במחאה נגד מדיניות הממשלה ואכיפת המשטרה בנוגע להריסת בתים. על השלטים שנשאו המפגינים נכתב בין היתר "לא לייעור ולעקירה, כן לבנייה ולהכרה" ו"קק"ל נוטעת עצים ועוקרת אנשים". לטענתם, הם סובלים מהתנכלויות בלתי פוסקות מצד המדינה והמשטרה, וכפתרון דרשו את הכרתן ביישובים.

המפגינים קראו ליו"ר המנהלת להסדרת התיישבות הבדואים, יאיר מעיין, להתפטר מתפקידו, ולפרק את הרשות כולה. "לא ברור איך במקום לשבת איתנו המדינה שולחת שוטרים ופקחים להרוס לנו את הבתים. במקום שיבואו לדבר הם הורסים", אמר אחד המפגינים.

מחאה בדרישה לצדק ושוויון לתושבים הערבים הבדואים בנגב. מול משרדי הממשלה, באר-שבע 22 ביוני 2020. שי מכלוף
"כן להכררה, לא לעקירה". ההפגנה, היום/שי מכלוף

המועצה האזורית לכפרים הבלתי מוכרים, שארגנה את ההפגנה, יצאה בקריאה לעצירת התכנית לעקירת ארבעה כפרים. "המועצה קוראת לשר פרץ לעצור ארבע תכניות שהוכנו בתקופת אורי אריאל, ולמנוע את עקירת הכפרים ראס ג'ראבה שליד דימונה, ובקיעה, אום אלבדון ואל-באטל אלערבי - שלושתם באזור ערד. המועצה קוראת להכיר בכפרים אלו במקום. בנוסף, המועצה קוראת לשר פרץ לבלום את השתלטות קק"ל על כ-200 דונם חקלאיים ליד הכפר חרבת אלווטאן, באמתלה כוזבת של 'נטיעות לשמירה על קרקעות המדינה'", נכתבה בהודעתה.

ראד אבולקיען, פעיל חברתי שהגיע להפגנה, דרש מהממשלה להגיע להסכמות משותפות עם האוכלוסייה הבדואית. "באנו להפגין נגד מדיניות הממשלה, שמביאה הרס וחורבן במקום פתרונות. המדינה רק הורסת במקום להגיע להידברות. אנחנו רוצים פתרון שיהיה מוסכם על כולם, במקום אכיפה - שיתוף פעולה".

עוד בוואלה!

סמוטריץ' נגד הבדואים: "צריך לטפל בקצב הריבוי שלהם. זאת פצצה מתקתקת"

לכתבה המלאה
מחאה בדרישה לצדק ושוויון לתושבים הערבים הבדואים בנגב. מול משרדי הממשלה, באר-שבע 22 ביוני 2020. שי מכלוף
"הרס וחורבן במקום פתרונות". ההפגנה, היום/שי מכלוף

ח"כ יוסף ג'בארין (הרשימה המשותפת) אמר בהפגנה כי "לתושבים הערבים והבדואים בנגב מגיע לחיות בכבוד ושוויון, בזמן שהמדינה ממשיכה לדבר אליהם בדחפורים. מפגינים כעת מול קריית הממשלה בבאר שבע נגד המדיניות הקבועה של גירוש, הפקעות, הריסות וצווי פינוי שהפכה שגרה ביישובי הנגב, וכן נגד תכנית ההפקעה של אדמות הכפר חרבת אלווטאן. כן להכרה, לא לעקירה!".

"צריך להזכיר לאזרחי ישראל את העובדות", אמר מנגד אביתר דוד, רכז הפעילות של עמותת רגבים בנגב. "המדינה מציעה לעשרות אלפי תושבי הפזורה הבלתי חוקית פתרונות מגורים ביישובי קבע חוקיים עם תשתיות, חינוך, רפואה וקהילה, ומעניקה מגרש בחינם ופיצוי כספי נדיב".

"המשאב היקר ביותר של מדינת ישראל הוא הקרקע. לא ניתן להשלים עם השתלטות ובנייה בלתי חוקית על מאות אלפי דונמים בנגב בשטח שגודלו פי עשרה מתל אביב, ולא ניתן לקבל תופעה של היווצרות מדינה בתוך מדינה. בסוף הנפגעים הראשונים מכל המציאות הזו הם האזרחים הבדואים", הוסיף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully