וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למרות החשש מגל קורונה בגדה: 80 אלף פועלים פלסטינים נכנסו לישראל

21.6.2020 / 22:17

ראש הממשלה הפלסטיני קרא לעובדים לא לעזוב את שטחי הרשות, אך הרוב לא אימץ את דרישתו. רק בסופ"ש אובחנו 180 מתושבי השטחים עם הנגיף, מתוכם 155 רק בחברון, עליה הוטל סגר. במערכת הביטחון סבורים כי המצב בשליטת הרשות, אך נערכים להתפרצות נוספת שעלולה להתפשט לישראל

צילום: רויטרס, עריכה: איתי עמרם

יותר מ-80 אלף פועלים פלסטינים נכנסו היום (ראשון) עד שעות הצהריים לישראל, למרות קריאתו של ראש הממשלה הפלסטיני מוחמד אשתיה שלא לנסוע לעבודה מחוץ לשטחי הרשות בעקבות העלייה בתחלואה בקורונה ביהודה ושומרון. הספירה לא כוללת שוהים בלתי חוקיים ופלסטינים שנכנסו לעבוד באזורי התעשייה וביישובים ברחבי יהודה ושומרון. גורמים בפיקוד מרכז הביעו חשש מהצהרותיו של אשתיה אמש וההשפעה על הרחוב הפלסטיני, אך הרוב לא אימץ את דרישתו ובחר ללכת לעבוד בישראל ובהתנחלויות.

ראשי ההתיישבות התייעצו בימים האחרונים עם קצינים בכירים בפיקוד המרכז האם לאסור כניסת פועלים פלסטינים. בשלב הזה לא הוטלו מגבלות, למעט כניסת פועלים שמתגוררים בשכונות שהוגדרו כמוקדי תחלואה. לשם השוואה, ב-31 באפריל נכנסו לישראל 30 אלף פועלים.

פועלים פלסטינים במחסום ישראלי סמוך לרמאללה, קורונה, 19 מרץ 2020. רויטרס
פועלים פלסטינים במחסום סמוך לרמאללה/רויטרס

במסיבת עיתונאים שערך אמש, הסביר אשתיה כי הרשות עומדת בפני עלייה נוספת במספר החולים. מתחילת המגיפה חלו ברחבי הגדה המערבית 687 פלסטינים, שניים מתו ו-381 החלימו. במהלך סוף השבוע האחרון נדבקו 180 פלסטינים - 155 בחברון, 21 בשכם, שניים בבית לחם ושניים ברמאללה.

ראש הממשלה הכריז על שורת צעדים למיגור התפשטות הנגיף, בהם סגר במחוז חברון - כולל איסור תנועה למשך חמישה ימים, למעט כניסת סחורות. כמו כן, שכם תיסגר למשך 48 שעות כדי לאפשר לאנשי הרפואה להשלים עד המעקב עד מחר בשעה 20:00. לפי החלטת הרשות הפלסטינית, מנגנוני הביטחון ומשרד הבריאות יאכפו את ההחלטות הכוללות איסור לקיים חתונות, מסיבות או לוויות בכל רחבי יהודה ושומרון. בנוסף לכך, ייפתחו מתחמי בידוד לחולים או לבעלי תסמינים.

עוד בוואלה!

הנמר הרדום נגד הקורונה מערער את יציבות הרשות הפלסטינית

לכתבה המלאה

בעקבות זאת, קרא ראש הממשלה הפלסטיני ליותר ממאה אלף פועלים פלסטינים שלא לעבוד בישראל, והדגיש שאין לנסוע על בסיס יומיומי לעבודה בישראל במשך 14 יום. "העבודה בהתנחלויות אסורה בהחלט", חידד.

ראש ממשלת הרשות הפלסטינית מוחמד אשתיה ברמאללה 16 באפריל 2019. AP
הכריז על שורת צעדים למיגור התפשטות הנגיף. אשתיה/AP

במערכת הביטחון מעריכים כי למרות שחברון ושכם מוגדרות כמוקדי עלייה בתחלואה, הן נמצאות בשליטה של גורמי הרפואה הפלסטיניים. כמו כן, מהחקירות האפידמיולוגיות מתברר כי רוב הדבקות הן בתוך הבתים, ונובעות מחוסר הקפדה על עטיית מסיכות, חיטוי ובידוד.

למרות ההכרזות של יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן על הפסקת התיאום הביטחוני עם ישראל בשל כוונת הסיפוח, גורמים במערכת הביטחון מעריכים כי אם המצב הרפואי יחייב זאת, ברשות לא יהססו לבקש ציוד, עזרה רפואית או פעילות אזרחית בשטח C בתיאום צה"ל, כפי שאירע בראשית הגל הראשון של התפרצות הנגיף.

(עדכון ראשון: 16:05)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully