וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכיר ברשות הפלסטינית: מסמכים סודיים הושמדו מחשש לפשיטה ישראלית

גורם במנגנון הביטחון של רמאללה אמר כי הרשות העלימה ממשרדיה מסמכים לאחר שהועברו לקבצי מחשב. זאת ברקע שאלת סיפוח חלקים ביו"ש, והמתח בין ישראל לגדה

עריכה: ניר חן

בכיר במנגנון הביטחון של הרשות הפלסטינית ברמאללה אמר היום (שלישי) כי ניתנה הוראה להשמיד מסמכים סודיים המצויים במשרדי הרשות מחשש לפשיטה של כוחות הביטחון של ישראל. זאת, ברקע הכוונה של ירושלים לספח חלקים ביהודה ושומרון. על פי הגורם, שביקש להישאר בעילום שם, ההנחיה על השמדת המסכמים הגיעה מדרג גבוה ברשות. "הוטל עלינו להשמיד מסמכים חסויים שנמצאים ברשותנו וצייתנו להנחיה זו", אמר הגורם לסוכנות הידיעות הצרפתית.

במהלך האינתיפאדה השנייה, שפרצה בראשית שנות האלפיים וכללה גלים של פיגועי התאבדות, פשטו כוחות הביטחון של ישראל שוב ושוב על משרדי מנגנוני הביטחון הפלסטיניים ועיקלו מסמכים חסויים.

גורמים ביטחוניים פלסטיניים אחרים אמרו כי ברשות חוששים שזה יכול לקרות שוב אם ישראל אכן תחליט להחיל ריבונות במסגרת תכנית השלום של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, עליה הוכרז בוושינגטון בינואר השנה.

אבו מאזן בפגישת ההנהגה הפלסטינית, בעקבות כוונת ישראל לספח שטחים. 19 במאי 2020. אין, אתר רשמי
אבו מאזן בפגישת ההנהגה הפלסטינית, בעקבות כוונת ישראל לספח שטחים. מאי/אתר רשמי, אין

גורם נוסף ברשות, שלא תיאר את טיב המסמכים, אמר כי שירותי הביטחון החלו להשמידם לפני כחודש לאחר שיו"ר הרשות אבו מאזן אמר כי יסיים את התיאום הביטחוני עם ישראל. שני גורמים אחרים אמרו כי מסמכים מסוימים הושמדו לאחר שנסרקו, הועברו לכונני USB והוזנו ב"מקומות סודיים".

בחודש שעבר הודיע אבו מאזן כי הרשות הפלסטינית החליטה "להתנער מההסכמים עם ממשלת ישראל והממשל האמריקני", ובכללם אלו הביטחוניים. זאת, במחאה על הכוונה של ישראל לספח חלקים מהגדה המערבית במסגרת תכנית השלום של ממשל טראמפ.

זמן קצר לאחר מכן הודיעה הרשות לישראל על הפסקת התיאום הביטחוני. לפי דיווחים, גורמי ביטחון פלסטיניים העבירו אז מסר למקביליהם בצה"ל על הקפאת התיאום בין הצדדים עד להודעה חדשה.

יו"ר הרשות הפלסטינית מחמוד עבאס בפגישת ההנהגה הפלסטינית, רמאללה 19 במאי 2020. רויטרס
אבו מאזן מודיע על הפסקת התיאום הבטחוני עם ישראל, בחודש שעבר/רויטרס

למרות זאת, בסוף מאי דווח כי התקיימו מפגשים בין צה"ל לבכירים במנגנוני הבטחון של הרשות בעקבות דרישותיהם של בכירים פלסטינים. זאת, מחשש להסלמה ביטחונית שתפגע במשילות של הרשות ולשם הסדרה ותיאום נושאים בוערים בתחום האזרחי והביטחוני, בדגש על תנועות וכניסת פועלים פלסטינים לישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully